Chapter 39

3.3K 475 137
                                    


Mata Cheol tak lepas memandang Rachel yang mula meneliti kakinya yang berdarah akibat ditembak polis; mungkin sedang memikirkan cara untuk mengeluarkan peluru yang berada di betisnya. Sekali sekala dia tersenyum, akhirnya wanita idaman dia berada juga dihadapan mata sekarang.

"Macam mana kau tau aku dekat hospital tu?" Rachel mula bersuara. Tangan masih bekerja untuk mengeluarkan peluru yang berada di betis Cheol menggunakan pengepit.

"Aku selalu perhatikan kau, ikut kau macam orang bodoh, jaga kau dari jauh dan awasi kau." Jawab Cheol sebelum dia mengetapkan bibir cuba menahan sakit.

"Kenapa kau buat semua tu Cheol?" Tanya Rachel lagi dan kali ini kerja mengubati kaki Cheol hampir habis. Tinggal untuk membalut betis itu.

"Sebab aku masih sayangkan kau Rachel. Aku ni bekas tunang kau tau. Aku yang suruh mak aku pinangkan kau, aku tak sangka pula mak kau akan terima aku sebelum tanya kau dulu. Kau je yang buat aku macam orang bodoh sampai kita putus tunang. Dan sekarang kau pilih polis bodoh tu ? Kau tengoklah apa dah jadi seka--"

"Cheol , aku masih isteri orang tau." Cheol terdiam apabila Rachel memotong ayatnya.

Betis Cheol sudah habis dibalutnya dan terus Rachel mendongak pada Cheol yang duduk di atas sofa; memandangkan dia duduk di lantai. Ais yang telah dibalut dengan kain diletakkan pada tempat lebam di wajah Cheol.

"Luka apa ni?" Tanya Rachel melihatkan dahi Cheol yang terlebih dahulu sudah di plaster sejak dia diselamatkan Cheol di hospital tadi.

"Oh ? Aku terjatuh tangga."

"Plaster ni dah tertanggal sikit , aku ganti yang baru ya?" Cheol mengangguk lalu Rachel terus menukarkan plaster yang terlekat di dahi Cheol dengan yang baru.

Kemudian , dia kembali meletakkan ais pada lebam di wajah Cheol akibat bergaduh dengan polis tadi. Satu keluhan dilepaskan.

"Kau sedar tak yang kau dah bawa lari isteri orang , Cheol? Aku belum cerai lagi dengan Taehyung dan Taehyung masih berhak ke atas aku , dan tugas aku sebagai isteri mesti taat dan setia berada di sebelah dia."

"Habis tu , kau masih nak taat dengan dia walaupun dia dah buat kau macam-macam? Kau rela lah dia maki kau, tak percayakan kau semua, kau rela semua tu ke? Jadi kau rela lah anak kau gugur sebab dia tampar kau sampai tersungkur tu , kau rela?" Cheol mula emosi , nada suaranya ditinggikan satu tahap.

Rachel terdiam seketika namun beberapa saat kemudian dia mengerutkan dahi. Wajah Cheol ditatap lama.

"Cheol... macam mana kau tau aku gugur dan cara aku gugur ? "

Cheol terdiam.

"Aku yakin polis akan simpan detail suspek dia baik-baik dan takkan bagitau dekat orang luar. Macam mana kau tau yang aku gugur ?"

Cheol masih diam. Cepat-cepat dia bangun tanpa memandang Rachel mahupun menjawab pertanyaan Rachel.

"Kau mesti lapar. Kau tunggu sini , aku pergi belikan makanan."

"Cheol , tunggu! Aku tak habis tanya lagi, Cheol!"

Bam!

•••

Taehyung mengutip sisa gari yang sudah pecah di lantai; gari yang digunakan untuk menggari Rachel pada katil. Taehyung menggenggam dalam penumbuknya besi gari itu sebelum menoleh dan menedang seorang pegawai polis yang ditugaskan untuk menjaga Rachel.

"Bodoh! Siapa benarkan kau gunakan senjata dalam hospital ?!" Maki Taehyung sebelum tangan yang sudah dijadikan penumbuk tadi menumbuk lagi seorang pegawai polis yang juga turut ditugaskan menjaga Rachel.

[√] Suami Mithali ° kth Where stories live. Discover now