Chapter 33

3.4K 464 194
                                    


"Sayang dah bangun?" Taehyung tertawa kecil saat terasa pinggangnya dipeluk seseorang.

Kerja menggoreng nasi masih tidak dihentikan. Bangun saja pagi tadi , dia terus mandi dan bersiap dengan pakaian seragam polisnya. Kemudian terus turun ke dapur untuk memasakkan Rachel sarapan seperti selalu dia lakukan dan kemudian niatnya ingin terus ke tempat kerja. Biasalah , kalau dulu tak kerja lagi bolehlah dia tunggu sampai Rachel bangun dan mereka boleh makan bersama. Memandangkan sekarang Makcik Lee akan datang ke rumah mereka pada tengahari atas arahan Taehyung sendiri.

"Sayang? Sayang dah mandi ke? Sejak bila sayang tukar bau perfume?" Tanya Taehyung dengan kerutan di dahi. Dekat 5 minit juga dia membiarkan pinggangnya dipeluk , baru dia perasan bau perfume Rachel yang selalunya berbaru candy kini berbau bunga.

Terus dia mematikan api dapur dan menoleh. Taehyung membulatkan matanya memandang Nara yang sudah tersenyum. Terus tubuh Nara ditolak kasar , Nara mengadu kesakitan.

"Apa awak buat ni? Jaga adab sikit boleh tak?" Tegas Taehyung. Nara tertawa kecil lalu dia memandang Taehyung.

"Maaf , saya tak bermaksud pun. Peluk je , bukan apa pun."

"Kwon Nara , Rachel tu isteri saya dan awak tinggal di dalam rumah dia. Tolong hormat dia dan saya." Taehyung masih lagi tegas dan serius. Terus nasi di dalam kuali dipindahkan ke dalam mangkuk.

Taehyung merengus kasar , pelik dengan Nara yang tiba-tiba saja perangai seperti itu. Pantas nasi goreng kimchi buatannya tadi diletakkan di atas meja untuk dihidang.

"Taehyung , boleh saya tanya?"

"Apa?" Jawab Taehyung acuh tidak acuh. Dia terus memakai stokingnya. Nak cepat-cepat beredar dari rumah dan ke pejabat sebenarnya, malas nak berduaan dengan Nara.

"Awak takut Rachel tau anak kandungan ni anak awak ya?"

"Ha?" Taehyung menoleh ke arah Nara yang sedang mengusap perutnya. "Apa awak merepek?"

"Awak kan papa baby ni , awak anggap saya perempuan simpanan awak kan Tae selama ni? Takpe , saya maafkan awak. Janji awak ada di sisi saya sekarang."

"Apa kau merepek ni Kwon Nara? Jangan bercakap lagi dengan aku kalau perangai kau tiba-tiba jadi macam ni." Jawab Taehyung dingin.

Sungguh dia marah sekarang. Nara tiba-tiba datang gila, serabut dibuatnya. Walaupun dia bersimpati dengan Nara , dia takkan layan Nara dengan istimewa seperti dia melayan Rachel. Tak patut dan tak perlu pun.

Terus Taehyung memakai kasutnya untuk keluar dari rumah tersebut. Kunci kereta diambilnya.

"Tae..." Langkah Taehyung terhenti saat suara Rachel memanggil. Cepat-cepat dia menoleh dengan senyumannya. Nara yang masih tercegat di tepi meja makan tidak diendahkan.

Nara menggulingkan biji matanya. Dia tahu yang Rachel sudah lama berada di belakang dinding sebelah tangga itu sebab itu dia sengaja berkata begitu.

"Sayang dah bangun? Tae pergi kerja dulu ya. Lepas makan mandi semua , hati-hati memandu ke pejabat ya?"

"Urm." Rachel mengangguk , langkahnya didekatkan pada Taehyung. Terus bibir Taehyung mendarat ke dahi Rachel. Tangan kanan Taehyung mengusap rambut Rachel.

"Hati-hati duduk rumah ya? Cepat siap dan duduklah dekat pejabat tu." Bisik Taehyung dan menekankan sikit ayatnya sambil menjeling sedikit ke arah Nara.

Rachel tersenyum nipis , faham apa yang dimaksudkan Taehyung. Bukan dia tak tau apa yang Nara buat pada Taehyung tadi malah dia juga mendengar perbualan dua orang itu. Hari ini sudah masuk lima hari Nara tinggal dalam runah itu , Rachel dan Taehyung pun semakin pelik melihat perangai Nara yang makin hari makin pelik.

[√] Suami Mithali ° kth Where stories live. Discover now