Chapter 45

3.4K 454 175
                                    


"Boleh percaya ke Si Eunbi tu?"

"Mana lah aku tau , kau tanya lah inspektor kesayangan kau tu."

Namjoon dan Yoongi sama-sama mengalihkan pandangan mereka pada Taehyung yang masih menyelak fail-fail di atas meja kerjanya , tidak berapa jauh dengan sofa pejabat yang sedang mereka duduk. Wajah Taehyung dingin saja menyelak fail-fail tersebut seakan tidak mendengar mereka berdua , padahal dia dengar cuma malas nak melayan.

"Tuan nak kami tolong apa-apa ? Dari tadi suruh kami duduk sini tapi takde bagi kerja apa-apa pun." Tanya Yoongi pada Taehyung. Taehyung memberhentikan kerjanya lalu terus memandang ke arah Namjoon dan Yoongi. Terus mereka berdua menunduk ketakutan.

"Apa kata mulai dari sekarang hyung berdua panggil saya Taehyung je ? Tak payahlah formal sangat." Namjoon dan Yoongi terus mengangkat wajah mereka memandang Kim Taehyung.

"Tae tengah cari apa-apa klu untuk lokasi Choi Seung Cheol berada sekarang. Rumah lama dia dah tak berpenghuni , mungkin sekarang dia dah duduk tempat lain semata-mata nak sorokkan Rachel."

"Takkan Eunbi tu taktau ?" Taehyung sekadar menggeleng dengan soalan Namjoon yang sudah bangun untuk mendekatinya. Yoongi juga membututi Namjoon.

"Tak , dia taktau." Jawab Taehyung lambat-lambat. Dia mengeluh entah yang ke berapa kali sebelum bersandar , badan sudah mula letih dan penat. Mata dipejamkan seketika.

truttt truttt

Taehyung membuka matanya kembali apabila telefonnya yang berada di atas meja berbunyi. Namjoon menghulurkan telefon itu kepada Taehyung.

"Siapa?"

"Entah , Tae tak save nombor ni." Jawab Namjoon , terus Taehyung menyambut telefon itu dan menjawab. Telefon itu dilekapkan ke telinganya.

"Hello?"

"Tae ! Ni saya ! Ra—"

Bam !

"Rachel?" Taehyung mengerutkan dahinya apabila suara Rachel dihujung talian terhenti dengan satu bunyi yang dia tidak pasti. Suasana di hujung talian terus senyap sunyi.

"Sayang ! Sayang dekat mana ? Please , jawab sayang. Tae cari sayang bagai nak gila ,  sayang ok ke ? Bagitau Tae dekat mana sayang sekarang !"

Masih senyap. Namjoon dan Yoongi mengfokuskan mata mereka melihat Taehyung yang sudah gelisah tidak senang duduk. Beberapa minit kemudian , barulah Rachel bersuara semula.

"Tae- Taehyung , ni aku Rachel. Jangan cari aku lagi sebab aku benci kau—"

"Apa sayang cakap ni sayang?"

"—Kau tak percaya dekat aku selama ni ! Kau bodoh tak guna ! Aku dah jumpa dengan orang yang baik dari kau !" Taehyung tergamam seketika mendengar hamburan dari Rachel.

Tak , Rachel takkan cakap macam ni padanya.

"Aku nak kau ceraikan aku. Aku benci kau , disebabkan kau anak aku mati ! Aku benci kau ! Ceraikan aku dan aku nak kau buat dokumen cerai kita tu dalam masa yang terdekat. Kau boleh hantar dekat Chaerin , p.a aku. Dia akan handle benda tu untuk aku. Faham tak ?! Jangan cari aku lagi."

[√] Suami Mithali ° kth Where stories live. Discover now