PART 9 (END)

25 10 7
                                    

Jam telah menunjukkan pukul 12 tengah malam. Hampir seluruh kota Seoul telah diterokai oleh Hyerin sebelum pergi buat selamanya.

Kota Seoul masih juga sesak tanpa mengira waktu. Hyerin pula masih berdiri di hadapan jalan utama berdekatan Apartment Songyi dan yang lain. Sudah lebih 15 minit Hyerin berdiri tanpa bergerak. Semua orang juga hanya menatap hairan kepadanya.

TIT

Satu alatan yang telah lama digenggam oleh Hyerin ditekannya. Terdapat detikkan masa yang sedang terkira di alat tersebut.

SAAT KETIGA

LANGKAH PERTAMA

SAAT KEDUA

LANGKAH KEDUA

SAAT PERTAMA

LANGKAH KETIGA

DAN...

BOOM!

BRAAKK!

Dua insiden telah berlaku dalam masa yang sama. Apartmen yang berdekatan dengan lokasi Hyerin berdiri tadi kelihatan hangus terbakar akibat letupan yang terjadi dan kemalangan jalan raya juga telah berlaku.

"Now,...all this..were end. Lets build a new life...together..." Ucap Hyerin lirih lalu menutup matanya buat selamanya.

Apartment yang meletup tadi adalah apartment milik Songyi dan rakan-rakannya yang lain. Dan mangsa yang dilanggar adalah Hyerin sendiri. Semua perkara yang terjadi telah dirancang dari awal.

FLASHBACK

AT CASTLE COFFE CAFE

"Aku nak kau buat satu kerja." Ujar Hyerin sambil memandang tajam ke arah pemuda tersebut.

"Apa..apa kerja yang saya perlu buat Cik?" Tanya pemuda tersebut.

"Pasangkan bom di apartment Kim Songyi." Kata Hyerin dengan jelas.

Pemuda tadi mempamerkan reaksi yang terkejut.

"Lakukan..dan kau akan dapat bayaran." Sambung Hyerin lagi.

"Baiklah kalau begitu." Pemuda tersebut terus setuju dengan arahan Hyerin lalu pergi dari situ untuk menjalankan tugas.

FLASHBACK END

Pihak polis, bomba dan ambulan memenuhi kedua dua kawasan kejadian. Mangsa-mangsa letupan juga telah dibawa keluar. Kawasan itu juga penuh dengan para wartawan yang ingin mengambil maklumat tentang kejadian tersebut.

SKIP TIME

'BERITA TERGEMPAR! PEWARIS-PEWARIS KEPADA 7 SYARIKAT TERKENAL TELAH MENINGGAL DUNIA. 11 PEWARIS SYARIKAT TERSEBUT MENINGGAL AKIBAT DI BOM. DAN SEORANG PEWARIS MENINGGAL AKIBAT KEMALANGAN JALAN RAYA. PIHAK POLIS JUGA TIDAK DAPAT MEMBERIKAN APA-APA SPEKULASI TENTANG KEJADIAN INI. SEHINGGA SINI SAHAJA MAKLUMAT YANG AKAN DIMAKLUMKAN.'

Mr. Lee yang telah melihat berita tersebut pun segera pergi ke balai polis untuk membuat keterangan tentang kejadian sebenar.

NEXT DAY

'SEORANG SAKSI TELAH DATANG KE BALAI POLIS UNTUK MENERANGKAN KEJADIAN. LAPORAN SETERUSNYA AKAN DISAMPAIKAN OLEH MR. JUNG SEOMIN.'

"Encik! Boleh encik terangkan semua perkara yang berlaku dari awal?" Tanya wartawan tersebut kepada Mr. Lee.

Kini semua wartawan sudah berada di sebuah studio untuk menemuramah salah seorang pembantu Keluarga Kim.

"Tuan Kim Minho dan Puan Kim Sera telah mati dibunuh. Dan pembunuh sebenar adalah Puan Kim Cheonha dan pengarah-pengarah dari syarikat Vencill,Quartz,Xinmax, dan Zoumin yang telah merancang kes pembunuhan ini. Anak-anak mereka juga terlibat dalam hal ini. Kim Songyi, anak kepada Kim Cheonha telah mematikan sistem-sistem organ dalam badan Kim Junmyeon. Dan Kim Songyi juga telah membunuh Kim Taehyung, Park Jimin,Kim Seokjin, Jeon Jungkook,Kim Namjoon, Min Yoonggi, dan Jung Hoseok di sebuah bangunan lama secara serentak dan Kim Jongin juga telah dibunuh olehnya. Pembunuh kepada semua pengarah-pengarah syarikat yamg disebutkan tadi adalah Kim Hyerin,Kim Jongin,Kim Taehyung, Park Jimin,Kim Seokjin, Jeon Jungkook,Kim Namjoon, Min Yoonggi, dan Jung Hoseok. Di akhirnya Kim Hyerin yang membunuh kesemua kawan-kawannya sendiri untuk menamatkan semua ini." Terang Mr. Lee dengan tenang.

Semua wartawan yang berada di situ cukup terkejut dengan cerita sebenar kes tersebut.

'PERSAHABAT ADALAH SEGALANYA. ITULAH YANG TERJADI DIDALAM KES INI. PEWARIS-PEWARIS SYARIKAT TERKENAL TERPAKSA BERKORBAN DEMI MEMENUHI KEINGINAN KELUARGA MEREKA WALAUPUN TERPAKSA SALING MENYAKITI....."

Berita tentang kejadian yang menyedihkan itu telah tersebar ke serata dunia. Semua rakyat kagum dengan kekuatan diri mereka dalam menghadapi ujian ini.

DI ALAM YANG LAIN

"Hahaha...yak Kim Cheon ha! Kau masih tak berubah eoh?" Kata Puan Sera sambil menggelengkan kepalanya.

"Aaah!!! Kim Hyerin!!! Pulangkan balik patung penguin aku!!!" Jerit Eunjin dari dalam bilik manakala Hyerin sedang bersembunyi di dalam stor.

"Oho! Minseok-ah..kau main tipu lagi! Not fair!" Bantah Suho apabila menyedari Minseok bermain tipu dalam permainan game.

Suasana rumah tersebut sangatlah meriah. Berbeza saat mereka masih berada di dunia.

'Persahabatan takkan pernah terputus selagi kita masih bersatu.'

END

Sorry if ending ni tak best.. irah sedang busy nk buat persediaan pt3.

Nanti maybe lepas habis pt3, maybe irah akan buat cerita baru. But bukan watak2 korea la.

Hope korang vote and comment your opinion about this ending.

And doakan irah berjaya dlm pt3.

Dan ini dah jadi akaun milik irah sepenuhnya! Thaks too SongHyeRin0 sbb bagi akaun ni..

Thank you sbb baca ff ni!
Bye!

DARK MEMORIES [✔]Where stories live. Discover now