PART 4

31 19 1
                                    

"Saya akan merawat Suho di rumah. Kami akan membawanya pulang ke rumah. Ya kan Jong-In?" Kata Hyerin lalu meminta pendapat dari Jong-In.

Jong-In yang merasa di tanya hanya mengangguk sebagai jawapan. Lalu tumpuan teralih kepada sang doktor yang berbicara.

"Jika begitu,kalian boleh mengisi borang lalu berikan kepada pegawai yang menjaga di kaunter utama." Terang Dr. Han lalu bangkit dari tempat duduknya untuk mengambil fail di almarinya.

"Terima kasih Dr. Han. Kami permisi." Ucap Hyerin dan Jong-In serentak setelah memperoleh borang tersebut.

-------------------------------------------
Langit di Jeju kian menggelap. Matahari juga hampir terbenam dan bakal terganti dengan sang bulan dan bintang. Keadaan di villa yang diduduki Eunjin dan yang lain dalam keadaan riuh rendah dengan gelak tawa dan candaan dari mereka.

"Waah! Rugi Jong-In tak de! By the way,kenapa dia tak angkat call kita?" Tanya Chanyeol yang tiba-tiba mencelah di antara Eunjin dan Mihye. Mihye yang terkejut terus merona kerana Chanyeol berada dekat dengannya. (P. S: Mihye dah lama sukakan Chanyeol. Semua orang dah tahu kecuali Chanyeol sendiri.)

"Yak! PARK CHANYEOL! Jangan la muncul tiba-tiba! Tahu la oppa tu ada kekuatan macam Yoda dalam Star Wars tu." Perli sang adik kepada oppanya.

"Hey hey hey Angry Bird! Kata jangan sebarang kata, ini Park Chanyeol lah bukannya Yoda.!" Balas sang oppa kerana tidak mahu mengalah.

"Ang..angry bird?! Oppa panggil Eun angry bird?! Dasar kau Park Yoda Chanyeol...!!!" Teriak Eunjin lalu berlari mengejar Chanyeol yang telah lari terlebih dahulu.

"Selalunya,Suho yang akan jernihkan keadaan ni. Tapi sekarang dia tak de dengan kita." Gumam Minseok yang didengari oleh Sehun,Kyungsoo, dan Rhinhye. Mereka berempat menghela nafas panjang.

-------------------------------------------
NEXT DAY

AT SUHO HOUSE

Suasana sunyi menyeliputi ruangan rumah tersebut. Seolah-olah rumah tersebut tiada kehidupan. Permadangan dari luar rumah juga terlihat amat suram. Ditambah dengan langit mendung yang seperti turut berduka dengan kejadian ini.

Jong-In masih setia berdiri di belakang Hyerin,begitu juga dengan Hyerin yang setia menggenggam erat tangan sang oppa agar ia bangun dari 'tidur'nya yang lama.

"Oppa? Kenapa oppa tidur lagi? Oppa tak rindukan rin ngan Jong-In ke? Oppa tahukan yang esok birthday oppa? Kenapa oppa masih tidur? Bangun la,lagipun ni baru first day cuti sekolah. Oppa kata nak bawa Rin jalan-jalan di Lotte World..hiks hiks..ta..tapi kenapa first holiday Rin berada di hospital? Oppa..tak kesian dekat Rin ke? Hiks..hiks..huaa! Oppa! Ireona!! Please!" Sejak tadi lagi Hyerin berbicara dengan oppanya, tangisan dan air mata juga tak lekang. Jong-In juga merasa sedih,walaupun tanpa air mata,tetapi hatinya tetap menangis dalam diam.

"Ssh..dont cry. Jom ke ruang tamu sebentar. I want to talk something with you." Ujar Jong-In seraya menenangkan Hyerin. Hyerin membalasnya dengan anggukan lalu mereka berlalu ke ruang tamu. Tetapi, sebelum itu tidak di lupakan juga dengan kucupan singkat di dahi sang oppa sebelum berlalu pergi.

SONGYI POV

Aku merasa sunyi dengan ketidak hadiran Jong-In disini. Perasaan ingin tahu tentang keberadaannya kini membuak-buak. Lalu aku mengambil keputusan untuk menghubungi seseorang.

'Hello Mr. Kang. I want you to do something.'

'Yes,Lady. What you want I do?' Tanya Mr. Kang. Setelah aku mendapat jawapan darinya. Aku pun mula berbicara lagi.

'Tolong intip lokasi Jong-In untuk hari ini sahaja. Dan hantar gambarnya. Faham?' Ucapku kepada Mr. Kang

'Faham,Lady.' Selepas mendengar jawapan yang ingin kudengar. Aku terus memutuskan talian. Lalu melanjutkan kerja ku yang sempat tertunda kerana terdikir akan Jong-In.

DARK MEMORIES [✔]Where stories live. Discover now