pARt_18

7.1K 328 12
                                    

Everthing become dark..
The only thing i see,is you..
But still..i cannot hold you..

-----------------------------

"Let's date".Melsa bersuara.Perlahan-lahan kepalanya menoleh ke arah Tengku Zafreen menyebabkan pandangan mereka berdua bertaut." Will you?".

Tengku Zafreen pantas menarik tangannya daripada gengaman Melsa."What did i get if i date with you?".Soal Tengku Zafreen tenang.

"I tak boleh janji apa-apa". Balas Melsa.

" I tak buat sesuatu dengan percuma.You pun tahu kan yang i tak sukakan perempuan.Lebih-lebih perempuan macam you ni.Okeylah..i dah lambat.You baliklah.I bagi you cuti hari ni.Jangan datang....".

"I janji kalau you date dengan i,i akan bahagiakan you.Just give me one day". Kata Melsa bersungguh-sungguh.Hanya esok peluang terakhirnya untuk bersama dengan Tengku Zafreen.

"Melsa,you jangan mengarut boleh tak?.I takkan sesekali keluar dengan perempuan". Tegas Tengku Zafreen.

Melsa mengetap bibir.Kolam matanya mula bergenang dengan penolakkan Tengku Zafreen yang tidak berkesudahan." Just one day..please..i just need one day".

"Just go". Tengku Zafreen masih berkeras.Tubuhnya mula dipusingkan membelakangi Melsa.

" You date dengan i,i akan tarik diri daripada jadi calon isteri you!".Sampuk Melsa sebelum sempat Tengku Zafreen melangkah pergi dari situ.

Tengku Zafreen menoleh kembali.

"Deal!".

Melsa tersenyum hambar.

Tak kira berapa kali i cuba dekati you...yang you tahu..cuma nak i hilangkan diri daripada hidup you.Kalau dengan cara tu you akan bahagia,i akan tunaikannya..

-------------------------------

Melsa melangkah mendekati Aryan yang terlena disisi mamanya.Bahu adik lelakinya ditepuk perlahan.Terpisat-pisat Aryan bangun daripada tidurnya.Senyuman nipis terukir dibibir Aryan apabila melihat Melsa disitu." Aryan buat apa dekat sini?.Kenapa tak ikut papa balik?.Aryan kan tengah sakit sekarang".Tanya Melsa lembut.Kesian melihat keadaan adiknya yang lebam sana sini.Semuanya angkara Nayla yang tidak berpuas hati dengannya.Tergamak Nayla melibatkan orang yang tidak bersalah dalam hal ini dan dia langsung tidak berdaya untuk melawan balik.

"Akak kan keluar tadi.Jadi...Aryan temankanlah mama.Lagipun,Aryan luka sikit aje.Nanti eloklah sendiri". Balas Aryan.

" Kalau macam tu Aryan pergi cuci muka dulu.Nanti akak call abang Am hantar Aryan balik.Biar akak yang temankan mama pagi ni".Arah Melsa prihatin.

Aryan mengangguk.

Pantas sahaja Aryan bangun daripada kerusi lalu keluar daripada wad.Melsa melabuhkan punggung di atas kerusi sebaik sahaja kelibat Aryb menghilang.Tangan Datin Maria digengam erat."Ma...i'm sorry.Sebab Mel..mama terpaksa tanggung semua ni.Mel betul-betul minta maaf ma..ma bangun please...Mel tak kuat tanpa mama".

"Mel janji takkan menyusahkan mama lagi...mel..". Melsa mengesat kasar airmatanya yang mengalami deras." Mel janji Mel akan dengar cakap mama.Mel takkan ke club lagi.Tolonglah ma..bangun.Mel tak tahu apa yang patut mel buat sekarang.Mel tak tahu..i..i love him so much.Should i let him go?.Should i let him go,ma?".Sambung Melsa dengan suara yang serak.Wajah Datin Maria yang ditatap lama.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now