pARt_5

6.5K 363 20
                                    

        Tengku Zafreen mengalihkan pandangan pada mummynya dengan wajah yang bengang.

        Engku Zalia sudah mahu pengsan melihat apa yang terpapang dihadapan matanya.

      Melsa Adreanna!.

           Melsa melangkah masuk ke dalam dengan berpakaian gaun pengantin berwarna putih yang sangat labuh pada bahagian belakang sampai Rania terpaksa memegang hujung gaunnya manakala Zara memegang bakul berisi kelopak bunga mawar dan menabur kelopak bunga itu disepanjang perjalanan Melsa.Seorang lelaki tua mengikuti daripada belakang.

          Semua yang berada disitu memandang ke arah Melsa dengan wajah tidak percaya.Tengku Zafreen yang mahu berdiri pantas Melsa hampiri dengan bergaya.

         Terkejut semua yang berada disitu apabila Melsa dengan beraninya menolak Tengku Zafreen jatuh ke sofa.Melsa mendekatkan tubuhnya pada Tengku Zafreen bersama senyuman menggoda."I dah bawakan Tok Kadi.Saksi pun dah ada.Kahwin jom!".Melsa bersuara tanpa segan-silu.

         "What?!!". Jerit calon isteri Tengku Zafreen yang lain apabila mendengar kata-kata Melsa.

           Tengku Zafreen mengetap bibir.Melsa yang begitu dekat dengannya dipandang geram.
" You bangun daripada i sekarang!".Marah Tengku Zafreen sambil cuba untuk bangun.Namun,Melsa menolak Tengku Zafreen ke sofa kembali.

        "Tak nak!.You kahwin dengan I dulu". Melsa tidak mahu mengalah.

           "You bangun sekarang sebelum I buat you menyesal". Tengku Zafreen memberi amaran.

            " Alah...apa sangatlah you boleh buat.Kenapa pulak I..."Terhenti kata-kata Melsa apabila dalam sekelip mata Tengku Zafreen memusingkan tubuh mereka berdua.Giliran Melsa dibawah dan Tengku Zafreen di atas.

           Melsa menelan liur.

         "Zaf.......".Engku Zalia menegur perbuatan anaknya.

           Tengku Zafreen tidak melayan.

           Melsa memejamkan kelopak matanya apabila Tengku Zafreen mendekatkan wajahnya dengan Melsa.Mulut Melsa muncungkan seperti gaya orang mahu bercium.

           Satu....

         

           Dua....

            Tiga....

   
             Tersentak Melsa apabila terasa tiupan di wajahnya.Pantas Melsa membuka kelopak matanya." Jangan nak menggoda kalau tak tahan diggoda".Ujar Tengku Zafreen sinis sebelum menjarakkan dirinya daripada Melsa.

            Melsa mengetap bibir.

           Malu!.

            Tengku Zafreen mengalihkan pandangannya pada Engku Zalia."Mummy uruskan semua ni dan tolong ajar sikit calon menantu mummy supaya respect orang sikit".Katanya sambil menjeling Melsa sekilas yang masih berada di sofa sebelum melangkah pergi dari situ.

        "Reen!". Laung Melsa tiba-tiba.

         " What?!".Tengku Zafreen menoleh dengan bengang.

          "I love you!!". Melsa tersengih.

           Tengku Zafreen merengus geram.

          -------------------------------------

Tengku Zafreen yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam pejabatnya terkaku apabila melihat Melsa di dalam pejabatnya.Melsa menoleh apabila mendengar pintu dibuka.Bibirnya mengukir senyuman melihat Tengku Zafreen dibelakangnya.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now