pARt_6

6.2K 323 8
                                    

Tengku Zafreen yang sedang bergurau-senda dengan Ryana,Kelly dan Nayla tercengang apabila melihat Melsa yang tiba-tiba menghampiri kolam renang dengan pelampung yang mempunyai gambar Wonderpets ditangannya.Tubuhnya turut tersarung dengan jaket keselamatan.Rania dan Zara juga turut berada disitu.

       Pelampung yang bercorak Wonderpets itu,Melsa sarungkan ke tubuh dengan rasa gementar.Selepas beberapa kali beristifar,Melsa turun ke dalam kolam renang dengan berhati-hati.Pandangan Melsa fokuskan pada Tengku Zafreen yang masih tercengang.Agak-agak kalau aku lemas,Tengku Zafreen nak selamatkan aku tak?.Aku rasa dia selam kepala aku lagi lah!.Selepas melalui ribut taufan,tsunami dan salji barulah Melsa sampai dihadapan Tengku Zafreen.

            Kelly mencebik.

          Nayla tersenyum menyindir.

           "You tengah ambil kelas renang ke apa,Melsa?". Perli Ryana pula.

             Rania dan Zara yang berada di birai kolam berhampiran Tengku Zafreen pantas mencedok air menggunakan penyebok lalu air itu dituang ke atas kepala Melsa.

           Sebaik sahaja selesai,Rania dan Zara segera beredar dari situ.Rambut yang kebasahan,Melsa libas berulang-ulang kali pada mereka berempat.Hah ambil kau!.

           Terjerit Kelly,Ryana dan Nayla akibat perbuatan Melsa itu." Hei!.Mereciklah!".Marah Ryana geram.

            "Merecik ke apa ke bukan masalah.....".Melsa yang mahu membalas kata-kata Ryana terhenti apabila Tengku Zafreen tiba-tiba mengusap wajah Ryana yang kebasahan.Nayla dan Kelly menjulingkan mata mereka ke atas.Tidak puas hati dengan layanan Tengku Zafreen.

         Melsa tergaman.

         Tak guna!.

        Tengku Zafreen tersenyum sinis.

  
      --------------------------------------
Hari ini memang hari yang paling menyakitkan hati aku.Mana taknya?.Sebaik sahaja Melsa sampai di meja makan,yang lain sudah siap menempel disisi Tengku Zafreen.Tengku Zafreen pula hanya membiarkan.Kalau dengan aku bukan main lagi melenting.Pilih kasih betul!.Tak boleh jadi ni.Aku kena buat sesuatu.

       Bibir Melsa mengukir senyuman nakal.

        " Ha!.Ni..duit siapa ni yang terjatuh?.Banyak ni!".Ujar Melsa dengan suara yang sengaja dikuatkan bersama dengan wajah yang berpura-pura terkejut.Tangannya ditunjukkan ke satu arah.

          "Mana..mana?".Terus berlari mereka berempat ke arah yang ditunjukkan oleh Melsa.

            Melsa melibas rambutnya dengan bergaya dan berjalan ke arah Tengku Zafreen yang bersendirian.Kerusi yang berada di kiri Tengku Zafreen ditendang jauh-jauh lalu mengambil tempat disebelah kanan Tengku Zafreen.

      " Apa masalah you ni?".Tengku Zafreen menoleh ke arah Melsa bersama dengan renungan tajam.

           "Apa you cintakan I?.Tak payah cakap,I dah tahu". Lain yang disoal,lain pulak yang dijawap.

              " Pekak!.You dengar sini baik-baik,ya.Kalau lenyap semua perempuan dekat dunia ni pun,I takkan pilih you".Jelas Tengku Zafreen serius.

             "Maknanya kalau masih ada perempuan lain dekat dunia ni,you akan pilih I lah?.You suka I kan sebenarnya?".Ucap Melsa tidak mahu mengalah.

             " I takkan pilih you!".

            "I tak kisah kalau you tak pilih I sebab I yang akab pilih you.You nak tahu kenapa?.Cause you need a girl.A girl like me".Kata Melsa serius.Wajah Tengku Zafreen,Melsa tatap lama.Tanda dia benar-benar maksudkannya.

Call Me SayangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz