15

2.2K 127 2
                                    

Apabila Etyana pusing ke belakang untuk lihat siapa empunya suara tu . Dia tergamam dan lalu berkata " Abang Etyan !!!!! Qhai !!! " jerit Etyana.

Terus sahaja Etyana berlari ke arah Etyan lalu memeluk nya lalu berkata " Kenapa abang jahat sangat tinggalkan Et dengan adik hah ?!!! " tengking Etyana lalu air mata dia tak dapat tahan lagi terus keluar tanpa amaran .

" Hey sweetie , sorry lah ! Bukan Abang sengaja nak tinggalkan kau orang berdua , Abang Etyan terpaksa ! " kata Etyan.

Etyan ingat bila dah explain , Etyana akan diam malah makin kuat pulak dia menangis lalu Etyan memutuskan untuk " Qhai kau bawak kereta Et balik rumah dia dan Etyana biar aku yang bawak dia , aku nak pujuk dia kejap . Tau !! " kata Etyan lalu membawa Et masuk ke dalam kereta .

Skip ~~~

Qhai POV

" Asslamualaikum , Eryat !!! " laung nya.

" Waalaikumsalam , eh Qhai . Kau buat apa kat sini ? " soal Eryat .

" Ah , aku nak hantar kereta Etyana kejap " Lalu Qhai menghulurkan kunci kereta Et .

Belum sempat Eryat ingin bertanya Qhai sudah dulu buka mulut " Etyana keluar kejap dengan aba.... " belum sempat menyambung nya Qhai terus berhenti bercakap . " Takkan nak cakap abang dia kut , not way nanti tak suprise " kata Qhai dalam hati .

" Aba apa Qhai ? Cuba kau cakap betul - betul mana Kak Et pergi ? " marah Eryat .

" Dia pergi tenang kan diri kot " jawab Qhai ragu- ragu .

Dengar sahaja jawapan yang keluar daripada mulut Qhai membuat kan Eryat mengeluh " Aduh , takkan sebab aku kot !!! "

" Apa Er kau cakap ? Hah ! Kau buat apa sampai Kak Et macam tu ? " duga Qhai .

" Hah , aku tak sengaja lah kan !!! " marah Eryat . "Takkan lah nak cakap yang dia merajuk dengan Kak Etyana kott , habis jatulah air muka kau nanti sebagai coolest man " kata Eryat dalam hati.

Fadyan Rayyan POV

Disebabkan malam ni dia terlalu bosan , jadi Fad mengambil keputusan untuk keluar makan angin . Apabila dia sampai ke destinasi yang ingin ditujuinya , Fad disajikan dengan adegan yang istimewa.

" Aku ingatkan kau suci sangat Etyana , tapi sama je macam perempuan lain " katanya lalu dengan mood nya sudah terbalik dia hanya mampu pergi dari situ dan tidak mahu lagi mengambil tahu pasal gadis itu lagi .

Diaz Etyan POV

Setelah penat memujuk Et menangis , Etyan mengambil keputusan untuk berhenti di restoran di tepi pantai itu. Suasana di restoran itu sungguh nyaman .

" So adik how you feel now ? " soal Etyan yang masih lagi memeluk Et.

" Better then before but if Er know , I couldn't get imange what will happens " kata Etyana.

" It's okay , Abang tahu nak macam mana buat . Dah jangan sedih " kata nya lalu mencium dahi Etyana.

" But sekarang , Et kerja apa ? "

" Masih nak tanya , biasa lah pagi CEO malam jadi kelawar " jawab Etyana.

" Better biar abang yang kawal , and U will live as normal people " cadang Etyan tetapi bagi Etyana ' Mafia half of my life ' dan tak mungkin dia akan putar balik semula .

" Maybe not now , sorry abang . Jom balik ? " soal nya .

" Jomlah dah lewat malam ni "

Skip~~~

Setelah mendapat tahu tentang kepulangan Etyan , Eryat jadi terkejut dan kemudiannya biasa sahaja. Dia tahu kepulangan Etyan adalah untuk Etyan menyiapkan dirinya sebagai anggota baru mafia kumpulan keluarganya .

Diaz Eryat POV

" Aku dah agak lambat laun mesti Etyan balik jugak dan mesti untuk jayakan misinya "

Flashback,

Disebabkan ketadusan idea untuk membuat sesuatu , Eryat memutuskan untuk mengemas semula barang lamanya tetapi apabila dia mengemas dia menjumpai satu fail mengenai identiti Blackblood .

Eryat seperti pernah mendengar nama tu lalu jarinya terus membuka buku itu . Apa yang dia lihat adalah wajah Etyana terhias dilaman muka surat pertama yang tertulis ' Diaz Etyana Elhan ketua Mafia Blackblood ' dan bila dilihat muka seterusya tertera namanya pula ' Dian Eryat Elhan peguam Blackblood ' terus terkejut dibuatnya dan apabila dibuka seterusnya tertulis ' Dian Etyan Elhan KING of Mafia Blackblood ' lagilah terkejut .

Dan daripada situ dia sudah mengagak yang Abang nya pasti datang tidak lama lagi .

End flashback

" Eryat , makan jom !!! Akak masak ni " jerit Etyana.

Tanpa membantah terus sahaja dia turun , sampai sahaja di ruang makan dia sudah nama wajah Abang nya yang tak pernah sedikit pun senyum walaupun dengan dirinya tapi tidak pula Kak Etyana.

" Lepas makan jumpa aku kat bilik mesyuarat " tegas Etyan .

To be continue

Wait until 2 week and I'll update, asrama 🙁

C|| Curi Hati Si Dia [Re-Edit]Where stories live. Discover now