BAB10:PERANGKAP

3.3K 109 2
                                    

Penat Raudha meronta barulah lelaki itu membuka ikatan dimulut raudha.."Ashh please lepaskan i..kenapa awak macam ni ashh"tanya raudha dengan pura2 lembut.."maafkan aku raudha..klau dengan cara ni je aku bole dapatkan kau..aku terpaksa buat.."dengan perlahan tangannya nenyelak rambut raudha diselit belakang telinga..raudha mula rasa takut..makin lama muka ashh makin dekat dengan raudha.."ashh"jerit raudha"ashh please..kita bole kahwin tapi bukan dengan cara ni..awak kene berubah untuk kawin dengan saya"tambah raudha lagi.."no...ummiy and daddy takkan setuju..tolong lah raudha..kalau kau sayang aku..kau kene relaa"paksa ashh..ashh menggenggam tangan raudha supaya tidak melawan..kemudian bibirnya hampir menyentuh bibir raudha tapi dengan tiba2 telefonnya berbunyi ..ashh terus tersentak"ikat mulut dia balik. "Arah ashh pada pembantunya

**

Puas Zahar menelefon ashh tapi tidak angkat. "Mummy...ashh tak angkat.."kata Zahar..aliyss menyiku Zahar dengan tiba2.."kenapa dik"tanya zahar..semua mata tertumpa pada Aliyss.."umm bukan nak tuduh tapi.."kata2 aliyss terhenti kerana zahar tiba2 memotong "adik..ashh bukan macam tu. "Datin hanya memerhati perbualan dua beradik itu.."aliyss cuba teruskan apa yang kamu nak cakap..mummy tak kan marah kalau apa yang aliyss nak beritahu itu kemungkinan.."sampuk mummy yang tak alih pandangan terhadap aliyss.."umm bukan nak tuduh..just nak beri pendapat..ashh ada rumah lain selain rumah ni??..kalau ada jom tanya dia mungkin tahu dimana raudha"jelas aliyss yang menukar ape yang hendak dikatakan tadi kerana abangnya memberi isyarat supaya tidak meneruskan hasyrat untuk menuduh ashh bukan2.."yaa dia ada satu rumah di vila berhampiran dengan pantai dekat PD.."jelas datin..
"haa?jauhnya.."kata aliyss dengan nada yang agak tinggi.."aliyss..kawal lah.."marah abangnya perlahan di disebelah aliyss..aliyss hanya memandang tajam abangnya..kalau bergitu bolekah kami meminta alamat rumahnya?.."pinta zahar..mummy menyuruh pembantunya mengambilkan kertas dan pen..

***

"Arhh..pahal zahar call tadi..tak akan nak bincang hal kerja time macam ni.."rungut ashh sendiri..seorang daripada pembantunya menghampiri ashh"tuan..saya rasa..kita perlukan tempat baru.."jelas rakan subahatnya"kenapa pulak..tempat ni bagus..tak ada orang tahu..yang tahu pun mummy...mummy?"rakan subahatnya mengangguk"haihh..kenapalah kepala hotak kau ni cerdik sangat..pergi siapkan kereta now.."tengking ashh..dua dari mereka berlari keluar. Seorang menghidupkan enjin..lagi seorang memerhati keadaan..yang memerhatikan keadaan tadi memberi isyarat dengan menghantar mesej kepada ashh.."raudha sayang..ikut aku tau..kita pergi bulan madu..",bisik ashh sambih mendukung raudha yang lemah terikat..

Dalam peralanan mereka hendak meninggakan rumah itu..mereka diperhati oleh seorang perempuan tua yang sedang menyapu sampah tidak jauh dari situ..

***

Zahar memandu kereta mencecah 100kmh.."abang..jalan raya ni ada traficlight .bukan jalan besar"rungut  aliyss sambil memegang sit belt dengan muka pucat.."abang risau"Zahar bersuara..aliyss terdiam kerana kali pertama melihat abangnya serius..

"Okay liyss..dah sampai ..cuba tengok betul tak.."aliyss menuruti kata2 abangnya..dia keluar dari kereta dan menghampiri rumah itu..aliyss menoleh dan menunjukkan ibu jari tanda betul..itu rumah yang mereka cari. Semasa zahar hendak keluar..dia terkejut melihat seorang makcik tiba2 muncul dihadapannya..mungkin sibuk memikirkan raudha sehingga tidak trrlihat orang sekeliling"cuu..cari siapa?"tanya nenek itu. "Cari orang kepunyaan rumah ni"jawab zahar dengan lembut. "Maaf..orang ini baru sahaja keluar...ada 3 orang ..seorang memandu..seorang disebelah..dan lagi seorang nenek tengok macam pelik sikit"jelas nenek itu .zahar mula gelabah"pelik macam mana tu nek"tanya zahar.."dia seperti mendekung sesuatu. Tapi macam manusia..nek rasa dia tu pembunuh.."erhh terima kasih nek"..zahar dengan segera menjerit nama aliyss"aliyss ..."aliyss menoleh  dan menghampiri abangnya.."kenapa"tanyanya"jangan banyak tanya..naik cepat..kita dah lambat.."kata zahar gelabah..adiknya memandang kehairanan.."tapi rumahtu. "Ujar aliyss semasa abangnya memulakan perjalanan"ashh..ashh dah bawa raudha lari..memang betul apa yang adik nak cakap pada datin tadi"jelas abangnya.."macam mana.."kata katanya terhenti bila teringat apabila ia nampak abang nya berborak dengan nenek semasa dia menunggu abangnya di depan rumah itu..

CINTA itu KEJAMΌπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα