BAB6:PULIHKAN DIA

3.7K 86 0
                                    

Kedengaran lagu AKU SANGGUP DARI SUFI di radio kereta ferrari merah milik Zahar

zahar mamandu menuju ke jalan mati tempat kemalangan Ashh kerana inspector Azhar memintanya untuk membantu pengesahan kereta dan dompet yang dijumpai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

zahar mamandu menuju ke jalan mati tempat kemalangan Ashh kerana inspector Azhar memintanya untuk membantu pengesahan kereta dan dompet yang dijumpai..

"ya..saya Zahar..ape yang bole saya bantu?"

"tuan..inspector nazry dan Azhar menunggu tuan dibawah.."kata salah seorang anggota polis disitu..

"baiklah..bagi tali."pinta Zahar

zahar turun ke curam dengan berhati2 sehinggalah sampai di bwah..lebih kurang 10 kaki dalam..

"tuan kami telah menjumpai satu kereta dan dompet..tetapi mangsa telah hilang.."jelas inspector nazry

"bagi saya"pinta zahar..dia membelek dompet terdapat gambar lama dua remaja..
"ini gambar saya dengannya"kata zahar sambil menahan air mata

"jadi benar..ini kereta milik Ashraf anak dato mustapha?"azhar meminta kepastian..

"ya..thats true..mana ashh?"

"kami tidak dapat menjumpainya..tapi ade satu rumah usang..seperti tiada orang..perlukah kita cari di situ??"tanya nazry

"jom..kita perlu pastikan yang rumah itu kosong..klau tah..geledahh saja"arah zahar..

"baiklah tuan"

mereka bergerak ke rumah usang tersebut..nampaknya zahar betul2 tidak selesa dengan suasana hutan.."suuppp"bunyi misteri melintas dihadapan mereka..anggota polis memgacuhkan pistol mereka..

***

Raudha mulai tidak selesa dengan keadaannya yang hanya terperap tanpa apa2 berita dari sesiapa tentang Ashh..dia bngun dan mencabut jarum ditangannya..dia bangun dengan berhati2 supaya tidak didengari oleh sesiapa yang dia hendak melarikan diri..akhirnya dia berjaya melepaskan diri..satu hospital kecoh tentang kehilangan pesakit vip..Raudha turun sehingga ke tempat parking..dia lari sehingga jumpa jalan keluar dan menahan texsi..

***

"bunyi apa tu?"tanya Zahar berani..mereka bergerak perlahan dan sangat perlahan.."krakk"bunyi daun kering di pijak..mereka menoleh kebelakang..tiba2.
"tuann..tuan ok?bngun tuan.."suara inspector nazry mengejut kan Zahar yang jatuh pingsan dan kepalanya terdapat darah..pelik..tiada kedengaran ketukan..atau tumbukkan..mereka mulai berhati2..mereka mengangkat Zahar dan meletakkannya di rumah itu untuk berehat..mereka menggeledah hutan itu..seorang demi seorang anggota tumbang.."apa ni??"tanya azhar berhati2.."azhar hati2"jerit nazry 'bangggg'satu dass tembakan dilepaskan tepat dikaki sang misteri itu..dia melutut kesakitan.."siapa kau"tanya azhar dengan mencungap kerana hampir dibunuh.."aku Ator."jwap lelaki itu kasar..Zahar tersedar akhirnya dan keluar dari rumah usang itu..dia juga tidak sedar kenapa dia pingsan..dia menghampiri nazry dan azhar sambil memegang kepalanya yang sakit.."tuann ini!"azhar menunjukkan muka lelaki itu dengan mendongakkan lelaki itu..

CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now