BAB8:KECEWA

3.4K 143 0
                                    

Zahar yang dulunya pembenci dan pendendam kini sudah sedar bahawa dendam tidak memberikan apa2 yang positif kepadanya..dia berasa sangat kecewa pada dirinya yang teruk menghina Raudha sehingga sifat kebenciannya muncul kedalam diri raudha.Zahar berjanji akan melembutkat hati keras raudha supaya dapat menerimanya kembali seperti sebelum kematian adiknya..haii itu dah lama lah zahar..kata tak nak ungkit dah..'-'~

Zahar menyusuri jalan raya untuk pulang kerumah..masa itu juga kereta raudha yang di workshop abang mat itu sudah boleh keluar..zahar meminta drivernya untuk membawa kereta itu kerumahnya..

Tepat pada waktunya zahar sampai dengan kereta raudha..manakala raudha baru sahaja keluar di halaman rumahnya..raudha berhenti bersembang dengan aliyss dan kali ini mata kedua dua wanita itu tertumpu pada kereta raudha dan zahar ..raudha meleparkan senyuman apabila melihat keretanya selamat..mana taknya..kereta pertama dia beli dengan hasil titik peluhnya sendiri..raudha melangkah kearah keretanya.."ehh"tangan zahar menghalang.."apa ni..tepi lah"tengking raudha..aliyss hanya tersenyum melihat gelagat abangnya dengan kak raudha.."tak nak cakap apa²ke?"kata zahar.."tq"itu sahaja yang keluar dari mulut raudha kemudia ia masuk kedalam keretanya.."macam budak2 umur setahun"kata zahar perlahan.tetapi didengari oleh raudha"siapa budak..werkk"raudha menjelir lidah ke arah zahar dan memandu kereta pergi dari situ.."haihh geramnya.."bisik zahar sendiri sambir tersenyum jahat..
Oo ye..sebelum raudha keluar dari rumah tu dia dah ucap terima kasih pada aliyss..so aliyss tak kisah lah dia pergi macam tu je..

Raudha memandu kereta dengan senyuman yang terukir dibibirnya.."aduhh kenapa comel sangat muka si Zahar tadi haih.. arhh..stop think about it raudha..dia tu benci kau..luaran je nampak ok..dalaman,,kau tahu ke.."bisik hati raudha sendiri..tiba2 senyumannya hilang apabila terpapar nama Ashh dia telefonnya.."ishh apa dia nak.."kata raudha sambil menghentikan kereta di persimpangan jalan.."hello..ha..ashh.you nak apa lagi?"tanya raudha.."raudha please come back..saya nak minta maaf. "Rayu ashh"no..tak akan..sekali klau saya dah benci..saya tak akan pandang lagi"kata raudha sebelum mematikan telefon..dia mencampak telefonnya keluar kereta..dengan perasaan marah.."macam tu lah hati aku kau baling Ashh..dah berbulan2 aku tahan..tapi kau x pernah nak jaga hati aku..aku dah jelaskan yang aku ni tunang kau..tapi..apa kau buat..kau curang setiap hari depan mata aku.."kata raudha dengan suara yang agak tinggi..

***

Ashh mula bengang dengan kata2 raudha..dia memegang kepalanya yang mula menegang bagai ditarik2 urat kepalanya.."kau tetap akan jadi milik aku raudha syifa..walau teruk mana kau tolak aku and kau benci aku..kau tengok..aku akan buat kau selalu ade dengan aku..bukan orang lain..kau milik aku..hanya aku.."bisiknya sendiri sambil membelek belek gambar raudha di tangannya..

***

Raudha memulakan perjalanannya semula..baru beberapa minit dia memandu sebuah kereta menahannya dihadapan..prempuan itu keluar menghampiri raudha."_kak..kenapa liyss call x angkat.."kata liyss dalam keadaan cemas.."ehh kenapa ni liyss.."tegur raudha"abang wan..."kata aliyss satu persatu.."kenapa dengan Zahar..?"belum sempat aliyss menghabiskan percakapannya terus aliyss memyuruh raudha masuk kedalam keretanya semula dan ikut aliyss balik ke rumah Zahar semula..

Sesampai sahaja rumah Zahar..aliyss turun dari keretanya dan membuka pintu kereta raudha  sebelum menarik raudha kedalam rumahnya.setelah raudha menjejak kaki ke rumah itu semula dia terkejut melihat zahar yang terbaring di sofa.."why??"tanya raudha"badan abang panas..tapi dia cakap dia ok..aliyss tak tahu nak panggil siapa..thats why i panggil u..sebb you ada kat situ"jelas aliyss panjang lebar"ya i know..aliyss gi angkat ice..pastu ambilkan kain basah.."arah raudha..raudha melutut dihadapan Zahar..tiba2 ingata dia muncul dengan tiba2 waktu dia tolong adik Zahar..terus dia terundur. "Akak ok?"tanya aliyss.."okay.."katanya sambil mengangkat kain dan ice yang dibawa oleh aliyss..raudha menekapkan di kepala Zahar..dan raudha membuka butang baju Zahar untuk meletakkan kain yang kedua berisi ice di badannya..semasa dia hendak meletak kain tersebut di dada Zahar..Zahar mencelik dan tersenyum memandang aliyss. "Ilove you raudha syifa.."ujar Zahar dengan perlahan"what?,"soal raudha "nothing"kata zahar sambil tersenyum"okay"raudha bangun dari duduknya dan menghampiri aliyss"aliyss..nanti kalau ice dah cair..ganti yang baru tau..akak balik dulu"jelas raudha"okay..thanks kak.."jawab aliyss sambil melambai raudha..

Aliyss menghampiri Zahar "abang..kak raudha tu baik kan?"soal aliyss pada abangnya."ya dik..abang dah mula sukakan dia.."jawab zahar bersahaja.."tunggu apa lagi..kawin lah"apa yang keluar dari mulut aliyss membuatkan Zahat tersenyum"tapi dia dah ada tunang lah dik"zahar menepuk nepuk pipi aliyss dengan lembut.."tunang..ellehh..baru tunang..kapal terbang yang besar tu pun boleh manusia rampas..apa lagi hati orang sekecil tu"jawab aliyss bersahaja..."fuhhh adik abang ni pandai lah"kata zahar sambil tafsir balik apa yang diperkatakan oleh adiknya..'aduhh tapi tunang dia..kawan aku'bisik hati zahar..

'Arhhh kenapa lah aku tak suruh aliyss yang bukakan baju zahar tadi..aduhhh..malunya akuu..tak pasal2 kene hadap muka dia yang bole buat orang cair tu .haihh'kata raudha dalam hati.."see raudha..jangan perasan..kau tu pembunuh adik dia..dia x kan mudah nak maafkan kau..mungkin surat tu aliyss yang tulis. Arhhhh"rungut raudha sendiri..

***

"Bibik..ade nampak ashh tak?"tanya datin sambil meletakkan beg tangannya di atas meja makan.."ade dibiliknya Datin.."jawab bibik.."kenapa tak panggil dia makan?"tanya datin.."dah Datin..tapi katanya..aku tak nak makan..aku nak dia"ujar bibik sambil mengulang apa yang ashh cakap padanya"haih..ashh ni dah kenapa.."kata datin sebelum naik ke bilik ashh.

"Ashhh..bukak pintu..mummy ni.."Dating mengetuk pintu ashh ."jangan ganggu ashh mummy ."tengking ashh..perangai ashh dah berubah walaupun ingatan dan pulih..dia jadi bergini kerana seorang perempuan..bukankah dia ni boleh dapat lebih ramai perempuan..bukan hanya sorang..ya,.sebab dia cintakan raudha seorangn..dan itu takkan berubah.."i miss you sayang.."kata ashh lembut apabila memandang gambar raudha..dalam bilik ashh penuh dengan botol puaka..bukan hanya bibik tak sanggup lalu di bilik ashh..bah kan mummy dan dady juga tidak sanggup..mereka agakkan yang ashh dah gila..tapi bibik yang sangat sayang pada ashh tetap beckup ashh..

Daddy pulang kerumah dengan muka yang masam terus duduk di sofa..mummy yang lihat suaminya keletihan terus mendapatkan suaminya dan menghulurkan air. "Sayang..i rasa kita perlu cari seseorang untuk jaga syarikat tu..ashh tak bole harap..semua staff mengadu yang ashh selalu bawa perempuan masuk pejabat..haihh apa nak jadi dengan anak kita tu "rungut daddy sambil menanggalkan stokinnya.."humm sukati daddy la..saya rasa kita patut putuskan pertunangan ashh dengan raudha..raudhaa tu budak baik..sampai sekarang dia sakit hati sebab ashh.."daddy hanya mengangguk dengan apa yang diperkatakan oleh mummy..

***

Raudha masuk kerumahnya dan mengeluh penat selepas melabuhkan punggung di sofa..tiba2 dia terlihat setangkai bunga di atas meja hadapannya.."bunga rose layu?"katanya sendiri..kenapa boleh layu. 'Takkan semasa dia hendak keluar pergi kerja ada yang letak disini..ehh tak..kalau semalam kenapa boleh layu..arr lantak lah..buang je lh.'puas raudha fikir sebelum campakkanya diluar rumah..sebelum masuk mengunci pintu..

..suport lah please..i merayu ni..haha x lah..x paksa pon..tpi yang suport tq..
Tq
Tq
Tq

CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now