BAB2:kisah silam

5.6K 261 2
                                    

Waktu lunch..Raudha masuk kedalam kereta untuk pulang kerumah memandangkan dia malas hendak makan diluar oleh itu dia cuba cara baru dengan belajar memasak mengikut resipi..semasa hendak dia mengundurkan keretanya tiba tiba 'banggg'..keretanya seperti dilanggar..raudha keluar dari kereta dan lihat di blakang keretanya takut2 ade calar.."aduhhh"..keluh raudha..perempuan itu pun keluar dari keretanya..nampak nya wanitu itu masih muda kerana ada tag nama yg tegantung dilehernya..mungkin pelajar kolej.."woi perempuan buta kee..kau undur tu tengok lah blakang ada kereta atau tak.."wanita itu memaki raudha sambil menundingkan jari kearah raudha.."ehh tak nampak ke saya dah bagi signal?.."tiba tiba raudha menghentikan amarahnya sewaktu dia terenung wajah perempuan itu..kenapa pandang macam tu?"perempuan itu masih dalam keadaan marah.."tak...saya rasa saya kenal awak.."kata raudha..

"ehh"

.."emm aliyss kan??..adik Zahar??"teke raudha kepada Aliyss..

"ehh macam mana kau kenal aku??"soal aliyss kepada raudha..

"hey aliyss ni kak syifa lah..x kn x kenal..?"jelas raudha pada aliyss..

"akak syifa?"kata aliyss dengan nada terkejut..dia terus memeluk raudha..kerana sudah bertahun2 tidak berjumpa

"kecil sungguh dunia ni kan liyss.."kata raudha sebaik saja pelukan dileraikann.

"kan..akak keje sini ke? Sebagai apa?,."tanya aliyss.sambil memegang tangan raudha

"haah akk keje sini..akak kje sini sebagai engineering.."jelas raudha mengangkat beg tangannya yang diletakkan diatas keretanya tadi..

"waahh..tahniah kak dapat jugak capai cita2 akak tu ..butt im sory..i have to go..sebab nak belikan hadiah untuk abang i..dia balik esok.."jelas aliyss dengan riak muka gembira..tiba tiba muka raudha yang manis bertukar masam..setiap kali teringat akan Zahar Irwan..

"okay byee"sambil melambai kearah aliyss..

***

Matahari menggantikan kedudukan bulan apabila gelap berubah cerah..jam didinding menunjukkan pukul 9.00am..Aliyss yang tidur agak lena tiba2 terbangun apabila teringat akan abangnya akan pulang pada hari ini..dia melihat jam dan menggelabah terus kebilik air untuk membasuh muka..sedang dia menuruni tangga dan menghampiri pintu,mamanya menegur.."ehh aliyss baru bangun dah gelabah nak kemana.."tanya Datin Najjah sambil menghidangkan sarapan.."alaa maa..maaf liys kene cepat ni nak angkat abang kat airport.."jawab aliyss sambil menyarung kasut..tiba2 suara garau menyapa aliyss"sayang abang ni nak kemana"tegur seorang lelaki..aliyss menoleh dan terlihat seorang lelaki yang berbaju t shirt putih didalam dan baju jacket choklat diluar..lebih kurang macam ni

lebih kurang macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang??.."kata aliyss kehairanan.."sampai hati tak angkat abang..nasib mama sruh driver jemput abang ."kata Zahar dengan nada merajuk sambil memeluk adiknya dari belakang.."alaaa..adik bukan sengaja..baru je bangun.."jawab aliyss "dah jom makan.."ajak mama sambil mengelengkan kepala apabila melihat gelagat anak2 nya..

***

Falshback on (raudha)
"ehh perempuan bodoh..kau tu dah lah kolot,busuk pulak tu..ergh ada hati nak rapat dengan aku..nak muntah lah" kata zahar apabila raudha menghampirinya kerana ingin memberikan surat untuk aliyss kerana mereka akan pindah ke kuala lumpur
"Saya cuma nak sampai kan surat ni..tolong berikan pada aliyss ."kata kata raudha terhenti apabila ditolak oleh rakan Zahar, iaitu Ashh.."hahahaha "kejadian itu sungguh memalukan..raudha bangun dengan muka marah.." "sampai mati aku ingat apa yang keluar dari mulut kau Zahar Irwan"tengking raudha..

Flashback off

Air mata raudha mengalir lagi tanpa henti apabila teringat kenangan pahitnya. "Nah"tiba tiba seorang lelaki menghulurkan tisu kepadanya.."ehh boss.. "Jawab raudha sambil mengesat air matanya.."ikut saya"kata boss dengan ayat pendek. "Ermm"itu sahaja yang keluar dari mulut raudha.."cepat lah. " kata ashh sambil menarik tangan raudha"ishh"rungut raudha dan menarik tangannya semula .."sory but i want to know..kenapa sedih je ni"kata ashh sambil merapatkan diri dngan raudha"not important "
Kata raudha..dia menolak ashh tapi tetap tak berganjak"klau tak penting kenapa nenangis...kee awak nak saya kiss" kata ashh dengan nada gurauan..malah gurauan itu dianggap negatif oleh raudha "mengarut lah boss..tepi saya nak keluar.." kata raudha sambil menitiskan air mata"heeyy nangis pulak"ashh mengangkat sapu tanganya dan mengelap air mata raudha tetapi ditolak oleh raudha.."lepaslahh"tanpa sengaja tangan nye tepat sampai pipi kanan ashh..ashh terkejut dan terus berganjak melepaskan raudha pergi.."aduh..takpe Raudha Syifa..you'll be mine.."kata ashh sendiri sambil memegang pipinya yang bagaikan di sengat lebah..semasa ashh ingin melangkah keluar seorang wanita menghalangnya"heyy baby..jom keluar "tegur celly teman wanitanya yang ketiga "arr stop call me babi shit"kata ashh dan terus meninggalkan perempuan itu.."haa??..how dare you.."jerit perempuan itu tidak puas hati ..sambil membaling beg tangannya.

Tekan bintang bwah ni jap..
Tq

CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now