KVSA | 15

38.7K 2.4K 138
                                    

"Hye Nina, nah bunga." Zafirul meletakkan sekuntum bunga di tepi meja Nina. Macam biasalah dekat mana lagi dia boleh dapat bunga kalau bukan dekat taman sekolah. Haha!

"Pergilah bagi dekat Kyla." Nina tidak memandang lelaki itu dan masih lagi menulis.

Zafirul tercengang.

"Bagi dia buat apa, Zaf bagi Nina je. Special for you," ujar Zafirul buatkan Nina rimas.

"Whatever!" Nina bangun. Barang-barang yang berada di atas meja itu dikemas dan buku matapelajaran Sains dikeluarkan daripada beg kemudian dipeluk. Dia meninggalkan Zafirul dan mendapatkan kawan-kawannya yang menunggu dia di luar.

Zafirul mengeluh. Mood Nina kejap baik, kejap tidak. Tapi selalunya dia akan dapat layanan dingin.

Bunga yang dipegang itu terasa ditarik. Zafirul menoleh.

"Cantik bunga ni. Untuk I ke? Thank you." kata Kyla dengan manja.

Zafirul berdiri menghadap Kyla dan dirampas bunga itu daripada tangan Kyla.

"Jangan perasan boleh tak?" Zafirul mencabut kesemua kelopak bunga itu sehingga habis kemudian dilempar ke muka Kyla. Buku dicapai dan dia berlalu pergi. Malas nak layan.

"Orang dah tak nak tu tak payahlah terhegeh-hegeh cik kak oi..." sindir Ashraf. Semua budak lelaki itu tersenyum sinis dan mempercepatkan langkah mengejar Zafirul yang sudah jauh. Sekarang ini adalah subjek Sains dan semua sudah bergerak ke makmal.

Kyla memandang tajam ke arah kumpulan lelaki itu sehingga hilang daripada pandangan. Perasaan bencinya bertambah-tambah terhadap Shanina bila gadis itu sentiasa mendapat perhatian daripada lelaki yang disukainya sejak sekolah rendah.

"Kyla, jomlah cepat. Nanti mengamuk pula cikgu tu!" gesa Elfa. Tak suka betul dia asyik nak dengar suara petir guru Sains mereka. Dah tua pun masih ada tenaga nak marah-marah.

Kerusi Nina dipandang sekejap kemudian ditendang kuat. Bukunya diambil dan mereka bergerak ke makmal.

***

Semua bergegas keluar dari makmal sains. Lega hati bila selesai satu jam itu. Nasib baiklah mood cikgu hari ini baik sikit. Tak adalah nak memetir saja. Banyak soalan yang dapat dijawab oleh Danish dan beberapa pelajar lelaki yang lain.

Tambah lagi Ashraf dan Imran yang kadang berjaya selindung kesalahan jawapan beberapa pelajar perempuan dengan cuba manipulasi balik ayat.

"Na, kitaorang nak tanya?" soal Ain. Semua dalam perjalanan balik ke kelas.

"Apa dia?"

"Kenapa kau benci sangat dekat si Zaf tu?" Ain cuma pelik. Mamat tu sikit punya baik tapi kasihan asyik dibalas dingin saja dengan Nina.

"Sebab dia tu playboy. Jantan tak guna. Bagi bunga dekat aku lepas tu berkepit dengan Kyla," balas Nina.

"Mana ada. Aku tengok dia caring... Sweet je. It is just Kyla yang terhegeh-hegeh," kata Aulia.

"Caring dan sweet? Aku langsung tak nampak apa pun."

Aulia pandang yang lain. Ada yang angkat bahu, ada yang angkat kening bila dengar jawapan Shanina. Sama ada Nina tak nampak atau cara Zafirul yang tidak cukup sweet untuk hati sekeras Nina.

"Sebab kau tak buka hati kau. Mana kau tahu dia berkepit dengan Kyla?" soal Aulia lagi.

Nina buat muka.

[C] Kau VS AkuWhere stories live. Discover now