CDAB 33

10.4K 258 6
                                    

SUDAH 4 jam Laila didalam bililk pembedahan. Mereka masih tidak dapat apa-apa berita lagi. Hairul meraup rambutnya kebelakang. Dia sudah tidak dapat berfikir lagi. Di dalam hatinya tidak putus-putus berdoa agar Laila selamat dalam pembedahan itu.

Dalam beberapa minit kemudian, Pintu bilik pembedahan itu dikuak dari dalam. Muncul seorang yang memakai pakaian set pembedahan yang lengkap.

"Doktor.. doktor.. macam mana dengan menantu saya doktor" tanya Puan Hasmah dengan cemas.

Hairul yang terkejut dengan persoalan yang mengejut itu lantas dia menoleh kearah suara itu. Kemudian, Hairul juga bangun mendapat mereka.

Doktor itu menarik topeng mulut. Terdapat beberapa titik-titik peluh kecil di dahi Doktor. Nampaklah yang mereka bertungkus-lumus dalam menjalankan tanggungjawab mereka.

"Alhamdulillah Menantu Puan dapat kami selamatkan. Tapii... " doktor tidak dapat meneruskan kata-katanya.

"Tapi apa doktor..??"mencelah Hairul dengan tiba-tiba.

"Tapi dia mengalami pendarahan yang banyak dalam badannya dan terdapat beberapa luka kecil di lengannya. Tambahan pula. Menantu Puan mengalami keguguran yang kandungannya kini sudah 2 bulan. Disebabkan keadaan Menantu Puan masih lemah dan jantungnya tidak mengepam secara normal. kami terpaksa memberikan ubat tidur dulu untuk dia kembali secara normal.

"Boleh saya jumpa dengan dia doktor?"

"Maaf encik. Encik ni suami pesakit ke?

"Ye saya ni suami dia"

"Ow. Saya minta maaf ye. Buat masa sekarang. Suami ataupun ahli keluarga lain tidak dibenarkan lagi untuk menjenguk pesakit. Pihak kami masih risau lagi dengan keadaan kesihatannya. Adakalanya risau kalau dia terjaga dalam emosinya tidak stabil. Dan nanti akan menyebabkan berlakunya kesan lainlah. Sekali lagi saya minta maaf ye" kata Doktor yang memakai nametag Dr. HISYAM.

*****

"AKU cakap bagi perempuan tu mati kann! Itupun tak boleh nak buat ke hah!"bentak Amyra apabila kedua-dua lelaki itu menyatakan yang Laila masih hidup.

"Arghhhh! Perempuan tak guna."marah Amyra lagi.

"Boss.. walaupun perempuan tu tak mati lagi.. tapi yang kami dapat info. Perempuan tu keguguran.

"Keguguran" tanya Amyra lagi.
"Ow. Selama ni dia mengandung? Kenapa Hairul tak pernah cakap apa-apa pon pasal ni.?"

"Yep dia keguguran sebab kesan daripada kemalangan haritu. Dan sekarang ni dia masih tidak dapat sedarkan diri lagi."kata salah seorang daripada mereka.

"Okay.. bagus.. biar dia rasa seksa macam mana yang aku rasa.. hahaha hahahhaha"cetus tawa Amyra kedengaran satu rumahnya.

*****

Seminggu kemudian.


Hari demi hari Hairul setia menunggu si isteri. Setiap hari dia berdoa agar Laila cepat sembuh. Hairul menggenggam lama tangan Laila dan dikucupnya.

"Sayangg.. bangun sayang.. abang dah tak sanggup tengok sayang macam ni lagi. Tolonglah.. ya allah."
Merintih pilu Hairul dibuatnya. Namun Laila masih kaku tidak menunjuk sebarang apa-apa pergerakan.

"Sayangg.."

"Sayang... bangunlah." Panggil Hairul seraya meletakkan dahinya diatas tangan Laila. Hairul memejamkan matanya dengan kuat. Beberapa minit kemudian, dia merasa ada pergerakan kecil pada jari-jemari Laila.

Cinta Dari ABANG BOMBA✔ (COMPLETE)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon