-11-

226 45 19
                                    

Yoon Junghan

"Kau semua akan mati. Itu apa yang aku janji."

Junghan menilik tubuh badan Jeonghan. Ya, agak berlainan dengan kali terakhir dia hidup di dalam badan Jeonghan. Kali terakhir merupakan saat Jeonghan hampir mati lemas. Dia selamatkan Jeonghan. Jeonghan sememangnya seorang budak yang tidak tahu berterima kasih.

"Kau bukan Jeonghan kan? Kau siapa?" Seungcheol menilik dari atas ke bawah.

"Aku? Junghan. Yoon Junghan. Kau ada masalah ke? Tak mengalukan aku?"

Sedas tembakan pedas dihantar semula ke arah Seungcheol. Seungcheol agak terkejut dengan personaliti ini. Jeongsoo dan Junhui juga mempunyai adab. Nampaknya, Junghan sememangnya berbeza daripada mereka berdua.

"Kenapa bukan Jeonghan yang keluar?" Seungcheol masih cuba mengorek rahsia.

"Kau ni bodoh ke apa? Doktor macam kau pun bodoh juga rupanya. Jeonghan dah mati. Tak tahu?" Junghan membersihkan tubuhnya yang berdebu itu. Tubuh Jeonghan kini milik Yoon Junghan sepenuhnya.

"Apa maksud kau dengan dia dah mati?" Seungcheol terkejut.

"Mati? Ah.. Dia gantikan tempat aku. Dia dah tidur. Kami dah buat perjanjian dan Jeonghan bersetuju untuk tidur selamanya. Kesimpulannya? Kalau kau tak terlampau bodoh, kau fahamkan ending  hidup Jeonghan?" Junghan terus berjalan.

Seungcheol berjalan seiringan. Tidak semena dompet Seungcheol diambil Junghan. Seungcheol tidak berkata apa. Ada wang sekurang-kurangnya. Dompet Jeonghan kosong. Macam manalah lelaki ni hidup?

"Tak, Jung.. Apa nama kau?" Seungcheol tidak mampu membiasakan diri dengan personaliti itu.

"Junghan. Ah, kenapa lah kau ni sengal sangat."

Junghan hanya mampu menggelengkan kepala. Junghan memilih restoran China untuk memenuhkan perutnya. Faktanya, walaupun Junhui makan dengan sangat banyak, personaliti lain mahupun tuan punya tubuh tidak akan berasa kenyang. Mengapa? Yang makan Junhui bukan Junghan.

Junghan memesan Jajangmyeon dan membayar dengan menggunakan kad milik Seungcheol. Bertuah punya manusia. Makanan yang di pesan segera dihantar ke meja. Junghan makan dengan berselera.

"Sekarang ni, aku pemilik tubuh ni. Kau faham?" Junghan memecahkan sepi antara mereka.

"Aku tak rasa kau patut khianat tuan kau sendiri." Seungcheol memberikan senyuman mengejek.

"Khianat? Aku tak khianat tuan badan ni. Aku cuma pikul tugas aku. Kalau aku ni pengkhianat macam Rahui, dah lama aku ambil alih tubuh ni. Jeonghan perlukan tidur yang panjang. Sangat panjang."

"Pengkhianat macam Rahui? Apa maksud kau?"

Seungcheol agak tersentak.

"Kononnya baik macam malaikat, cintakan Jeonghan lah apa lah. Kelakar. Dia yang ikat aku dan kau nak tahu? Aku sepatutnya yang tabir minda Jeonghan dan personaliti. Bukannya dia."

"Kau nak kata cinta Rahui tu palsu?"

Junghan ketawa. Wajah Seungcheol ditenung lama. Sungguh lelaki itu langsung tidak mengenali Jeonghan.

"Hahaha. Memang! Rahui si penipu. Aku tak percaya Jeonghan boleh jatuh cinta betul-betul dengan Rahui penipu tu. Pabo." Junghan kembali menghabiskan jajangmyeonnya.

"Sebenarnya kau ni personaliti apa?" Seungcheol mula menongkat dagu.

"Monster Angel. Mungkin mereka semua anggap aku satu sisi pembunuh. Ya, aku mengaku mereka semua langsung tak terima aku. Apa pun, mereka salah dan tetap akan salah tentang aku. Aku cuma bunuh mereka yang buat masalah dengan aku. Senang cerita, kalau kau lukakan tubuh ni, dengan kau sekali aku bunuh. Caranya? Terpulang kepada aku."

[ C ] Promise '/, Y.j.hWhere stories live. Discover now