-3-

537 86 20
                                    

The video showing a girl with a disease called Narcolepsy and Cataplexy.

I want to show you how horrible the disease was. And you can imagine Jeonghan with Narcolepsy.

The thing is, i'm not joking here. Please, don't laugh if you look at the video. And you can imagine Jeonghan sleep attack while driving. He might getting into an accident. And he almost. (in this story)

I'm being serious here and Narcolepsy is a real and rare disease. Next time, it will be Auditory Hallucination.

But i warned you about Auditory Hallucination. If you can't take it, don't listen to it. It might turning you to have bad dream and nightmare.

Don't worry, Narcolepsy deosn't have any hallucination or dellusion. Okay, start reading!

------

Jeongsoo-Gyuhan

"Kau dah gila ke Gyuhan?"

Jeongsoo menggelengkan kepalanya. Manakan tidak? Bagaimana Gyuhan boleh lupa untuk meletakkan jam hipnonis di tempat asalnya?

Jeonghan mungkin akan syak perkara yang bukan - bukan dan identiti mereka mungkin akan terdedah. Identiti tersohor sebagai personaliti kedua dan ketiga.

"Aku lupa! Jangan la salahkan aku Jeongsoo. Lagipun tadi aku macam kena cucuk dengan dadah. Suka gila si Man Woo tu mati. Padan muka!" Gyuhan tersenyum.

"Dah kali ke-8 kau bunuh orang. Kalau aku tak wujud, lagi banyak gamaknya kau bunuh." Jeongsoo memandang Gyuhan seperti mahu menelannya.

"Bagus apa diorang mampus? Jeonghan pun tak sakit. " Jeongsoo mula berdiri dari duduknya.

"Memanglah. Jeonghan pun bahagia. Tapi yang disahkan gila dia, bukan kau. Kau tak ingat masa dia 6 tahun? Kau ke dia yang bunuh budak tu? Siapa yang masuk wad gila? Dia kan?" Gyuhan memasam.

Manakan dia dapat lupa? Peristiwa 14 tahun lepas. Ya, Jeonghan di masukkan ke dalam hospital mental. Disebabkan itu tangan dan kakinya diikat.

"Tapi kau lupa? Apa yang dia lalui sebelum aku wujud? Kita sama-sama tengok memori tu Jeongsoo.

Jeonghan mungkin lupa, tapi kita? Kita tahu dan kita takkan pernah dapat padam memori tu dari dalam ingatan dia. Kita mungkin boleh kunci memori tu tapi itu tak bermakna memori tu akan selamat selamanya.

Satu hari, bila dia cari balik memori lama dia, kita dah tak ada kuasa untuk halang memori tu. Sebab dia yang cipta kita Jeongsoo. Kau jangan lupa tu." Gyuhan berbicara apa yang paling ditakutkannya.

Memori lama Jeonghan. Sebelum wujudnya dia dan Jeongsoo. Jeongahan, pembunuh.

------

14 tahun lepas.

"Jeonghan, ikut appa."

Jeonghan dengan riangnya membontoti ayahnya. Mereka tiba di sebuah rumah flat. Rumah yang biasa.

"Jeonghan, masuk lah dalam dulu. Cuba tengok-tengok. Kita nak tinggal dekat sini." En. Yoon tersenyum penuh makna.

Jeonghan mengangguk dan rumah itu dimasuki. Sedang Jeonghan berpusing-pusing menelek rumah itu, kedengaran pintu ditutup dan dikunci.

"Appa! Jeonghan dekat dalam ni! Appa! Appa!"

Jeonghan mengetuk pintu tersebut kuat. Berkali tetapi tiada yang menyahut. Tidak lama kemudian suatu suara membalas.

"Budak, kau boleh diam tak?! Memekak je! Ayah kau dah jual kau dekat aku untuk sebulan. Bagus jugak hipnosis ni. Tak payah penat-penat aku nak cari budak."

[ C ] Promise '/, Y.j.hWhere stories live. Discover now