BAB 35 : Melissa

30.5K 710 4
                                    


Meja kerjanya ditepuk kuat. Lelaki dihadapannya itu dipandang penuh amarah.

"Kerja senang je pun kau susah nak buat?!" Soalnya tegas. Suaranya juga mula meninggi.

"Aku minta maaf boss. Tapi memang beberapa hari ni aku tak dapat nak dekat dengan perempuan tu." Jawabnya yakin. Betul juga kan? Melissa mendengus kasar. Pistol dikeluarkan dari beg tangannya dan diletakkan di atas meja.

"Kenapa susah kau nak dekati dia?" Suaranya mula tenang. Matanya tajam menembusi mata lelaki yang berjaket hitam dan berjambang penuh dimukanya.

"Dia selalu ada dengan seorang lelaki ni. Jadi aku tak boleh datang dekat. Dan aku rasa dia mula sedar aku selalu perhatikan dia." Balasnya juga tenang. Pistol yang berada di atas meja itu dikerling sekilas sebelum memandang Melissa kembali.

"Tak guna! Aku nak kau buat betul betul kerja ni! Kalau kau gagal lagi kali ni.." ayatnya dihentikan seketika. Pistolnya dicapai dan berhenti dihadapan muka lelaki itu.

"Peluru pistol ni akan terus pecahkan otak kau! Kau faham tak?!" Lelaki itu mengangguk laju. Wajah bengis Melissa dijeling sekilas.

"Aku janji aku akan buat betul betul. Lepas ni dia takkan terlepas. Boss tunggu je. Aku akan terus bawa dia jumpa boss." Lelaki itu mendongak melihat Melissa dengan senyuman sinis. Melissa juga begitu. Dia tersenyum puas. Tidak sabar rasanya menanti kedatangan Azwina Sofea.

Di matanya sudah terbayang bayang wajah meminta belas kasihan Azwina Sofea dan merayu minta dilepaskan. Ketawa sinis terlepas dari bibirnya.

******

Sedang Melissa menikmati makanan tengahari, meja makan direstoran itu ditolak kuat. Hampir saja makanannya tertumpa. Melissa mendengus kasar lalu mendongak memandang si pelaku.

"You dah kenapa Rizki?! I nak makan pun tak senang!" Marahnya dengan wajah yang sudah masam mencuka. Rizki tersenyum sinis. Rambut panjang Melissa yang berwarna ungu itu ditarik.

"Gila! Sakitlah!" Melissa cuba melepaskan rambutnya dari ditarik kasar oleh Rizki. Rizki ketawa sinis. Kepala Melissa ditolak kuat.

"Perempuan gila macam kau layak dibuat macam tu! Aku dah warn kau kan. Jangan ganggu Azwina!" Melissa menepis kasar tangan Rizki yang mula mencengkam dagunya. Semua mata yang memandang drama mereka tidak diambil peduli.

"Kenapa?! You takut ke you hilang Azwina?! Tsk tsk tsk.. Memang.. Memang you akan hilang Azwina! You ingat I takut dengan you?" Sinis suara Melissa melontarkan ayatnya. Matanya tajam memandang mata Rizki yang penuh dengan perasaan marah.

"You lambat bertindak.. Jadi I start dulu. You boleh berambus sebab Azwina takkan selamat dalam gamr kita ni. Sorry." Selesai saja ayatnya terus beg tangannya dicapai. Not RM50 diletakkan di atas meja.

"Azwina you akan hilang dari muka bumi ni. Stay strong sayang." Bisiknya dicuping telinga Rizki.

Part ni part Melissa saja. So jangan lupa vote dan comment ya 😊 Thanks for reading.

Jangan lupa baca story di bawah dan jangan lupa vote and comment 💋

Cinta si glamour
Revenge or Love?

By Syira2

Dan jangan lupa baca story baru saya Caterina Qarl 😍

Encik Boss #Wattys2016 ✔Where stories live. Discover now