Bab 26

1.4K 31 5
                                    

Tepuk! Tepuk! Tepuk! Tepuk! Tepuk!

Semua pengunjung dan pekerja di Pusat Karaoke Sinaran berdiri memberikan tepukan gemuruh kepada lima sekawan itu yang menjunjung Amir Asmara. Kejayaan manis buat mereka semua. Taukey pusat karaoke, Daniel Lim turut sama meraikan kejayaan mereka sambil Kamariah memberikan flying kiss kepada Malik Tokan.

"Ini malam, gua belanja lu olang semua karaoke puas-puas. Nanti Kamaliah kasi bilik," ujar Daniel Lim.

"Kamariah la bos. Kamariah!" tegas Kamariah.

Daniel Lim hanya tersenyum mesra ke arah pekerja yang sudah tiga tahun berkhidmat dengannya itu. Pekerja yang berdedikasi dan berdisiplin.

"Kamaliah pun Kamaliah lah. Aku tetap cinta," getus Malik Tokan dalam hati.

Amir Asmara didaratkan ke atas sebuah sofa empuk. Dia masih kebingungan. Tidak tahu apa puncanya sehingga dia diraikan sebegitu rupa. Tangannya masih menggenggam PSP yang dihadiahkan Sherry.

Kamariah membuka sebuah bilik VVIP dan menjemput mereka semua masuk ke situ. Daniel Lim menjempul ibu jarinya sambil tersenyum mesra. Malik Tokan orang yang pertama masuk ke bilik itu. Sempat dia melirik mata terhadap Kamariah dengan jelingan yang penuh dengan semangat kecintaan. Jauh lebih hebat daripada semangat kecintaan terhadap ibu pertiwi.

Hidangan air coke juga turut disediakan untuk mereka. Tiada hidangan air yang memabukkan. Amir Asmara jelas masih kebingungan walaupun dia sendiri sudah tidak sabar untuk bernyanyi. Namun, yang paling tidak sabar adalah Abrar. Niatnya untuk berkaraoke semenjak di Kompleks Shaw Centrepoint akhirnya tercapai jua.

"Hah, siapa nak mula dahulu?" tanya Kamariah sambil melaraskan volume pembesar suara menggunakan alat kawalan jauh.

"Aku!" pantas Abrar berdiri. Walaupun tanpa bohsia ketiak hitam, Abrar tetap bersemangat untuk berkaraoke. Lagu To'ki - Hampa sudah berada di fikirannya sebagai permulaan untuk karaoke malam ini.

"Ah! Tak payah! Memandangkan kita meraikan kepulangan Amir, maka kita bagi dia yang menyanyi dahulu. Kau boleh mereput!" ujar Kifli. Abrar akur.

Alat kawalan jauh diserahkan kepada Amir Asmara untuk membuat pilihan lagu. Dia menyambutnya dengan mesra walaupun masih kebingungan. Dalam keadaan bingung sebegini, mungkin berkaraoke mampu melegakan sedikit perasaannya. Amir Asmara pantas menekan butang pada alat kawalan jauh untuk memilih lagu untuk dinyanyikan. Lagu dipilih dan muzik intro berkumandang. Semua mereka berpandangan sesama sendiri.

Dalam pertemuan ini,
Kita terperangkap sudah,
Dalam jerat percintaan,Yang tidak disangkakan.

Aku telah jadi lupa siapa diriku ini,
Engkau juga dihanyutkan,
Oleh arus percintaan

.
Tapi pabila aku sedar diri siapakah aku ini,
Aku tertanya sendiri, apakah akan terjadi.

Oh apakah kita kan teruskan,
Di dalam arus percintaan,
Perlukah kita untuk berkorban,
Demi pertahankan kebahagian.

Usai lagu Jerat Percintaan yang pernah dipopularkan oleh Dato' Siti Nurhaliza Taruddin itu dikaraokekan, mata Amir Asmara kelihatan berkolam. Mungkin lagu ini ada kisah tragisnya yang tersendiri dalam hidup Amir Asmara.

"Aku syak ini lagu lepas dia putus cinta dulu," ujar Malik Tokan kepada Khairul.

"Aku rasa macam tu juga. Atau mungkin dia sudah rasa terjerat akibat bercinta dengan pondan?" balas Khairul.

"Kalau bercinta dengan pondan bukan lagu ni,"

"Habis tu, lagu apa?"

"Lagu Cinta Gila by Juliana Banos!"

SkodengWhere stories live. Discover now