04☜

1.1K 120 26
                                    

Aku dah lama perati budak haziq ni( nama budak sebelah gambar hoshi tu) muka dia memang nak sama lah dengan Hoshi ni. Kalau tengok depan² kan tang mata tu memang nak sama. Ce korang komen sama tak muka Haziq dengan Hoshi.

××××××××××××××××××××××××××××××××

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

××××××××××××××××××××××××××××××××

V memegang pipi manusia dihadapannya dengan kuat sekali. Lelaki itu pula memegang tangan V yang mencengkam kulit pipinya. V mencubit, menampar serta menghantukkan kepalanya didahi manusia itu sehingga manusia itu pening² kumbang. Apakah salah dia sehingga diperlakukan sebegitu rupa. Hajatnya datang kesitu ingin mencari sesudu nasi. Tetapi baru sahaja ingin memulakan kerjanya sudah dibelasah oleh bos sendiri.

"Weh! Scoup kau dah jadi manusia? Macam mana kau boleh jadi manusia? Kau bertukar jadi vampire ke? Jangan ah gigit aku. Aku belum puas lagi nak hidup." V melepaskan cengkaman nya dari wajah manusia itu. Lehernya lantas dipegang takut manusia itu tanpa segan silu menggigit leher nya.

"Errr. Banyak nya soalan. Aku nak jawab yang mana dulu? Nama aku bukan Scoup lah bos! Dan apa itu vampire? Sejenis kumbang kah?" Manusia itu meraba pipi dan dahinya yang kelihatan merah. Wajahnya pula membayangkan kumbang kecil berwarna merah dan berbintik hitam. Adakah ia sejenis spesis vampire.

"Kalau kau bukan Scoup, kau kembar dia. Eh dia tak ada pula bagitau aku yang dia ada kembar." Tepi bibirnya diketuk.

"Bukan ah bos. Nama dia Seungchoel." Muncul pula orang tiada nama itu sambil menatang dulang yang berisikan 3 gelas americano. Sudah dibilang mahu 2 cawan aja. Degil ini pekerja yang durhaka.

"Seungchoel? Kau siapa? Dari negara mana?" Soal V. Kemudia dia berpeluk tubuh.

"Dia ah pekerja baru tu bos. Lahai bos aku ni kurang kalsium agaknya. Maafkanlah dia Seungchoel oi." Orang itu meletakkan dulang diatas meja kopi disebelah kerusi mengurut Gentel itu. Lalu dia melabuhkan punggung disalah satu bangku tanpa langsung menjemput si bos dan si pekerja baru itu. Kaki disilang diatas dan cawan dihadapannya diambil lalu diteguknya.

V dan Seungcheol hanya memerhatikan sahaja makhluk yang kekurangan sungguh sivik dan adab. Mahu dibaling kerusi Gentel itu padanya.

"Woi! Aku bos ke kau bos!" Marah V yang sudah mencekak pinggang.

Segera orang itu bangun dari kerusi itu. Tetapi sempat lagi dia menghabiskan sisa² kopi didalam cawan yang digunakannya itu.

"Err, bos silakan duduk." Orang itu membersihkan kerusi untuk V. Dilapkan kerusi itu menggunakan kain lap hingusnya di kerusi yang bakal diduduk V.

Lalu V berjalan kearah kerusi itu. Orang itu lantas menarik sedikit kerusi itu untuk memudahkan V duduk dengan selesa.

"Macam inilah pekerja terbaik. Layan bos dengan baik sekali." Kata V seraya memuji orang itu.

Seungcheol pula hanya mendiamkan diri dan memerhati sahaja.

Tangan kiri V diangkat lalu jarinya digerakkan atas bawah. Orang itu faham akan isyarat V lantas menundukkan wajahnya dan didekatkan kearah V.

Pang!

Auch!

Seungcheol memegang pipinya apabila melihat orang itu ditampar oleh V hingga tergolek dan melanggar bangku sebelah.

"Bos! Apa ni main tampar²! Main kasar plak." Orang itu mengusap pipinya yang kemerahan. Wajahnya jelas menunjukkan dia tak puas hati. Sudahlah ditampar dihadapan pekerja baru. Jatuh terus reputasinya mahu menjadi pekerja terbaik dan menjadi pekerja contoh.

"Oh mianhae. Ada nyamuk tadi dekat pipi kau. Aku tolong je, nanti kau kena denggi macam mana?" V mengesat tapak tangannya pada baju orang itu. Mungkin benar ada nyamuk yang hinggap di pipi anak muda itu. Barangkali ~

"Aigoo~ sayang juga bos dekat saya." Orang itu bangkit dan mendekati V. Bibir pula sudah dimungcungkan mahu mencium pipi V. Tapi belum sempat bibir durjana itu mahu hinggap di pipi V. Sebuah(?) tangan sudah melekap di wajahnya. Gelap sekejap permandangannya. Selepas dia sudah hampir nazak dialihkan tangan itu dari wajahnya.

"Perghh! Bau petai! Bos baru makan petai ke?! Busuk siot!" Orang itu menutup hidungnya. Mau pengsan pula.

"Kau tak payah nak menggedik plak. Aku tampar sekali lagi kau nak." Kata V memberi amaran.

Cepat² orang itu menggeleng laju.

Adakah mereka sudah lupa tentang keberadaan Seungcheol dihadapan mereka.

"Err. Saya perlu buat apa ni?" Akhirnya Seuncheol bersuara selepas drama nyamuk tamat. Barangkali~

"Eoh. Aku lupa tentang kau. Duduk sini." Kata V.

Lalu Seungcheol melangkah dan mendekati V. Dia berdiri dihadapan V lalu memusingkan tubuhnya lalu melabuhkan punggungnya diatas riba V.

Orang itu terkejut hingga menggigit tali lehernya.

"Woiiiii! Kau ingat suwittt!" V terus menolak tubuh Seuncheol sehingga kepalanya terhantuk dimeja kopi dihadapannya. Kali kedua dia dibelasah.

"Apa salah saya bos!" Seungcheol memegang dahinya yang sudah benjol. Jadilah seperti ikan 'flowerhon'(entah cam mana ejaxD)

"Kau duduk atas riba aku apahal?!" Marah V. Kenapa asyik marah je?

"Bos yang kata tadi duduk sini."Baru hari pertama sudah dimarahi oleh bos. Padahal kerja pun belum mula lagi. Seungcheol menjebikkan bibirnya.

"Cebik². Nak nangis ah tu? Kau ingat comel." Kata orang itu pula.

"Kau diam!" V menunding jari kearah orang itu. Lantas orang itu membuata isyarat men'zipkan mulutnya.

"Aku maksudkan duduk kerusi kat depan aku ni. Yang kau boleh salah tafsir ni kenapa? Otak kau terbalik ke?" Sambung V.

"Ye ah kot bos." Balas Seungcheol.

V menggulingkan mata keatas dan menggelengkan kepala. Mengapakah dia perlu ada pekerja yang sebegini.

Jawapannya tengok lah bos nya pun. 2×5= 15 xD. Fail math! Ahak!

TBC~

 Our Little Angel Book 2Where stories live. Discover now