Bab 24

27.3K 1K 31
                                    

"Hana?.. Hana?!"Iman mencari Hana di dapur. Sekarang adalah waktu cuti dan masa menunjukkan pada pukul 8..

"Aikkk.. Budak ni takkan tak bangkit lagi? Aiii,takkanlah nak suruh orang masuk bilik dia kot."Iman tersenyum dan mengigit bibir bawah. Kemudian menuju ke bilik Hana..

Tok2..... Tok2..... Tok2....

Ketukan Iman tidak dilayan.Iman terus membuka pintu bilik Hana. Nampak sekujur(?) tubuh di atas katil yang bertentangan dengan pandangan Iman..

"Hana ?" Iman memanggil tapi tidak disahut.Iman terus menuju ke tepi katil di mana Hana mengadap.

"Hana." Panggil Iman lagi perlahan. Iman melihat Hana tengah tido. Iman duduk di tepi katil(bukan duduk atas tepi katil tapi mcm duduk dekat lantai bersebelahan katil.. Paham2 jelah...(∩_∩)) dan meletakkan dagunya di atas tangannya yang berada di atas katil sambil melihat Hana tidur. Dia tersenyum melihat muka Hana yang tenang.

"Bilalah awak nak pandang saya sebagai suami awak?"Iman memengang rambut Hana.

"Ehhh,kenapa dahi dia panas? Hana.. Hana.. Bangun." Hana membuka matanya akibat dikejutkan oleh Iman.

"Ya??. Ohoksss... Ohokss..."kata Hana perlahan dan batuk sedikit tapi masih tidak berganjak dari tempat tidur. Dia hanya menyelimutkan dirinya.

"Awak okey? Badan awak panas."Iman memengang dahi Hana.

"Saya okey. Kenapa awak masuk bilik saya? Nak sarapan ka? Maaflah hari ni saya tak dapat masak kerana saya rasa tak sedap badan ja."

"Ehhh,tak pe.. Biar saya pi belikan makanan di luar untuk awak. Nak saya belikan ubat untuk awak jugak ka?"

"Tak payah. Sebenarnya saya demam ni pun bukan sebab main hujan ataupun kena panas. Sebelum saya datang ,saya mesti demam. Saya rasa saya nak datang lah kot."Hana menarik selimutnya sedikit.Iman memandangnya pelik.

"Hana.... Apa maksud awak nak datang?"Iman masih berasa pelik.

"Oh,betulah. Dia ni lelaki. Tapi takkan tak tahu kot. Mama kan pompuan jugak.Aishhh... Memang sah dia lembap. "Hana menepuk dahinya.

"Datang bulan. Takkan awak tak tahu kot."Hana bercakap perlahan kerana agak malu.

"Oooo. Cakaplah awai2.. Okey,saya nak keluar dulu. Awak pun pergilah mandi untuk segarkan badan ..." Iman pergi ke arah pintu.

"Aikk. Macam mana awak tahu saya tak mandi."Hana bangun.

"Sebab awak berbau busuk. Dari sini pun dah boleh bau."Tiba2 satu bantal terkena di muka Iman.

"Adoihh,sakitlah awak ni"Iman memasamkan mukanya.

"Ha.. Cakap orang busuk lagi, kan dah kena.. Btw ,emmmm... Belikan saya tuala wanita(?)."Perkataan tuala wanita(?) diperlahankan..

"Apa dia? Saya tak dengar."Iman masih menunggu di pintu bilik Hana. Hana mencapai tuala dan......

"Belikan saya tuala wanita(?)!!!" Hana separuh menjerit dan terus masuk ke bilik air. Disebabkan terlalu malu,mukanya merah sedikit. Nasib baik kat bilik air tak de orang selain dia.Iman tergelak kecik dengan telatah Hana dan kemudian terus menaiki kereta. Selepas membeli makanan,Iman menuju ke kedai runcit.Iman mencari barang yang diperkatakan oleh Hana.

"Yang ini ka yang Hana maksudkan?"kata Iman selepas berada di tempat di mana tuala wanita(?) berada. Di situ hanya dia seorang je lelaki. Dia perasan kebanyakannya yang berada di situ adalah budak remaja dan orang tua sedikit tetapi semuannya perempuan.Mereka memandang Iman.

"Mak aiii malunya dipandang sebegitu. Adoih tuala wanita ni pulak banyak jenama."Iman mengeluh. Dia mencari tuala wanita dengan kekeliruan.

"Apa beza semua ni? Kotex,Intimate,Stayfree,inilah itulah..."Iman berasa keliru. Dia ketepikan perasaan malu apabila dipandang oleh orang lain.

"Maaf encik... Boleh saya bantu?"kata pekerja di situ. Terkejut Iman dibuatnya. Nasib baik tak melatah kalau tak malu yang amat (>3<).....

"Erkkk,saya hendak mencari tuala wanita untuk isteri saya."kata Iman. Dia memengang belakang lehernya kerana berasa agak kekok dan senyum ke arah perempuan itu.

"Ooo.. Kalau macam itu biar saya tolong encik. Nah,encik ambik tuala wanita ini. Kebanyakan wanita suka beli yang ini."kata pekerja perempuan tersebut.

"Ehhh,terima kasih banyak2."Iman memberi senyuman yang terakhir dan berlalu pergi ke kaunter.

"Ahhhh,hemsemnya pelangan tersebut. Meltinggg tengok senyuman manis dia( ̄∀ ̄). Sayanggg dah ada isterii~T_T~... Melepassslahhh aku..."kata hati perkeja perempuan tersebut.

Selepas membayar,Iman mengeluh lega kerana telah selesai membeli barang yang Hana hendak. Bukan main lama lagi dia pi beli dalam setengah jam. Hanya membeli tuala wanita..(hahahha XD)

Iman terus menyediakan makanan untuk isterinya selepas telah sampai ke rumah. Dia membawak makanan tersebut naik ke bilik Hana.

Tok2.... Tok2...

"Masuklah."Iman memulas tombol pintu bilik Hana.Hana masih tengah baring.

"Awak bangunlah. Nah,saya bawakan makanan ni." Hana terus bangun dan memyandarkan dirinya.

"Ehh,kenapa tak panggil saya turun bawah ja?"

" Awak kan tak sihat jadi biarlah saya bawakan. Tak menyusahkan pun. Nah,makan. Nak saya suapkan ke?"

"Tak pe. Saya dah besar saya boleh makan sendiri." Hana terus mengambil makanan di tangan Iman.

"Oh ye. Tadi awak suruh saya beli tuala wanita kan? Nah. Punya susah saya nak pilih jenama. Awak pun satu bukan nak bagitau jenama apa yang awak pakai. Nasib baik pekerja kat situ tolong saya."Iman menghulurkan plastik yang berisi tuala wanita.Hana mencapainya dan terus menarik selimutnya sampai ke muka. Nak tutup muka yang merah sikit akibat malu. Iman tergelak kecil.

"Sorry. Sebab buat awak susah nak cari."

"Tak pelah. Janji awak dah dapat. Makanlah bagi habis."Iman melihat dia makan.

"Awak nak duduk sini sampai saya habis makan ka? Awak tak makan?"Hana memandangnya.

"Nanti saya makanlah. Tadi tak de selera. Sekarang dah ada selera pulak bila tengok awak berselera nak makan. "Iman tersenyum.

"Nahhh..." Hana menyuakan satu sudu makanan ke arah Iman kerana rasa bersalah terhadap suaminya yang terpaksa menjaganya.. Iman terus memakannya. Mereka berdua tersenyum.

-----------------------------------------

Sweet tak???(ლ⌒▽⌒ლ)
Hahahahaha... Sorry ya author tak balas komen. Apa2pun tima kasih lagi untuk vote.... Yang bersekolah,dah ready ka nak sekolah balik?? Lagi berapa hari ja. Bermaksud author mungkin akan publishh lambat cite ni sebab sekolah dah bukak.(∪ˍ∪)(u_u)〒▽〒(ಥ_ಥ) (≧Д≦)
#authormintamaaf.
#authorpuntergelaktibelitualawanita.hihihi.

Assalamualaikum readerss sekalian...













MusuhKu,IsteriKu.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin