Bab 15

29.9K 1K 11
                                    

"Agak2nya Hana dah tido ka?"kata Iman perlahan kerana dia belum tido lagi. Kemudian dia memusingkan badannya ke arah tempat Hana tido.

"Astafirullahalazim. Ni pompuan ka lelaki? Tidur terlentang bagai."Terbeliak mata Iman apabila melihat cara Hana tido. Hana tido mana pernah sopan. Ish2..

"Hahahha,sekurang kurangnya dia dah tido."Iman tergelak kecil.Dia pergi ke arah Hana dan membetulkan kedudukan Hana tido kemudian menyelimutkannya. Rasa bersalah di hati kerana membiarkan Hana tido di atas sofa.

Keesokkan paginya.

"Sapa yang bukak lampu ni?.Emmm.." Iman bangkit dari tidonya apabila mendapati lampu biliknya dibuka. Rupa rupanya Hana tengah menunaikan solat subuh. Dia melihat Hana dengan matanya yang separa sedar.

"Ha.. Dah bangkit pun. Pi lah mandi ke solat ka. Ini tak duduk tercegat kat katil tu."Hana melipatkan telekungnya. Rambutnya basah. Maksudnya baru lepas mandi.

"Pukul berapa ni?"Iman mengosok matanya.

"Pukul 6.15 cik abang oii.. Nanti lambat nak ke U. Macam budak2 lah dia ni."

"Awai lagi."Iman kemudian baring semula ke atas katil.

"Makk aiii. Bangkitlah. Solat subuh!!!"Hana pergi ke arah Iman nak menarik tangan Iman untuk bangkit. Ternyata Iman masih baring dan tido. Kemudian dia menyuakan muka dia rapat ke arah Iman untuk memastikan Iman masih tido atau tidak.

"Woii,dah tido ka?" Hana melambai lambaikan tangannya di hadapan muka Iman. Selepas itu terkejut Hana. Iman menarik tangannya. Akhirnya dia terduduk atas paha Iman dan Iman memeluknya dari belakang.

"Wwwo... Woii.. Aaa. Apaa kau buat ni?"Soalan Hana tidak dijawab sebaliknya dia mendengar dekuran. Rupa rupanya,Iman tidur secara duduk sambil memeluk Hana dan meletakkan mukanya di belakang Hana.Hana dapat rasa kehangatan.. Berdebar debar hati dia apabila dipeluk oleh seorang lelaki yang muhrimnya.Selalunya dia tidak membenarkan Iman memengangnya kerana bukan muhrimnya tapi sekarang situasinya sudah berlainan.Hana sedar dari lamunannya.

"Iman,bangkitlah."Hana menjerit dan menolaknya ke belakang.
Iman terkejut.

"Adoihhh.. Pagi2 dah memekak. Sabarlah."kata Iman.

"Sabar apanya. Peluk2 orang bagai." Hana keluar dari bilik meninggalkan Iman yang tengah berasa hairan.

"Peluk. Aishh ,aku menginggau lagi ka ni. Jap. Aku tengah bermimpi peluk seorang budak dan realitinya aku terpeluk Hana.Aaaaa~"Iman mengeluh kemudian menuju ke bilik air.

"Assalamualaikum.. Morning mama" Hana memberi salam apabila dia ternampak Puan Aminah di dapur..

"Waalaikumusalam.. morning Hana.. Awal bangun??"

"Mana ada awal mama.. Nak Hana tolong apa2 tak??"

Puan Aminah senyum "Hana tolong hantarkan makanan ni kat meja makan ya.."

"Baiklah mama" Hana mengangkat mangkuk yang berisi nasi goreng kampung lalu meletakkan di atas meja..

Hana ternampak Encik Faiz menuruni anak tangga.. " Morning papa" tegur Hana dengan senyum..

"Morning.." jawab Encik Faiz.

"Abang mari sarapan dulu.. Hana pergi panggil Iman turun makan." kata Puan Aminah

" Nak kena panggil dia ke ?? Takkan dua tak reti turun-_-.."

Sewaktu Hana mahu naik kat atas dia ternampak Iman tengah turun.

"Haa.. Dah turun pun." Iman memandangnya pelik.Kemudian
Iman menarik kerusi lalu duduk. Hana merajinkan tangannya menuangkan nasi di dalam pingan lalu memberikannya kepada Iman sambil tersenyum manis kerana ibu bapa mentuanya ada di situ. Kalau tidak,Hana dah lama dah suruh dia tuang sendiri..

MusuhKu,IsteriKu.Where stories live. Discover now