Bab 22

27.6K 912 11
                                    

"Adoih2.. sudah2 tolong berhenti Hana.. Sakit dada saya kerana tergelak terlalu banyak."Iman mengelap air matanya dek kerana gelak terlalu banyak..

"Hahhhhaha.. Tulah. Buat lagi perangai tak senonoh."Hana menahan gelak. Kemudian dia tiba2 berhenti gelak kerana Iman melihatnya tanpa berkelip.

"Woiii.. Awak kenapa? Pandang saya macam tu?"Hana berpura pura melihat tempat lain.

"Tak delah saje. Rasa pelik pulak bila dapat tengok awak gelak dan senyum. Selalunya kat rumah marahlah,membebel macam mak cik. Cuba awak senyum kat saya macam tu setiap hari. Sejuk hati saya." Kata2 Iman membuatkan Hana malu. Mukanya tiba2 berwarna merah.

"Budak ni.... Ada ja cara nak memikat aku... Ingat aku tak tahu yang ni semua mesti saja nak buat aku terpikat. Haaaa!! Hana kawal perasaan kau.."Kata Hana dalam hati. Dia tidak boleh mengalah. Kemudian ,keadaan tiba2 sunyi kerana Hana tidak melayan Iman,malah Hana melayan perasaannya sendiri.Iman pulak sedang bermain dengan jari jemarinya.

Krikk... Krikk... Krikk...

Jam sekarang menunjukkan pukul 8 malam. Iman dan Hana dalam kelaparan. Perut Iman berbunyi.

Krekkk..Krekkk...

"Hahhaha.. Lapar ka cik abang?"Hana tergelak kecik. Kemudian perutnya pulak berbunyi.Hana menutup muka menahan malu.

"Ya cik abang lapar. Cik adik pun lapar kan?"Iman tergelak kecil. Kemudian Hana memerhati sekeliling.

"Iman,kau sado kan?"kata Hana. Iman terus mengangkat keningnya.

"Kalau sado,awak nak buat apa?"Iman tersenyum jahat.

"Jangan pikir bukan2 boleh tak? Pecahkan tingkap tu.."Hana menunjukkan tingkap yang dilindungi dengan pelbagai benda. Mereka pun mengangkat benda2 yang menghalang mereka untuk pergi ke tingkap.

"Apa lagi! Pecahkan lah!"kata Hana.

"Awak serius?"Iman teragak agak.

"Adoihh.. Macam manalah aku boleh dapat suami macam ni?" Hana mengetuk dahinya.

Hana terus menendang cermin tu. Iman cuak kemudian dia menepuk tangan.

"Wahhh,daebakkk.."thumb up dia bagi kat Hana sambil menepuk tangan.

"Bahasa korea pulak. Dah tolong aku keluarkan cermin ni. Kemudian kita FREEDOM!"

"Hahhaha.. Baiklah. Awak tolong saya sekali."Mereka berdua mengangkat cermin yang pecah itu bersama sama dan mereka berjaya keluar dari bilik stor.

"Akhirnya.. Lain kali jangan buat kat bilik stor."Hana menjeling ke arah Iman kemudian berlalu pergi.

"Aishhh,sabar jelah hati.(ಥ_ಥ)"kata Iman.

Tanpa mereka sedari,ada seseorang yang mengambil gambar mereka.

Flashbackkk...

Balik kelas tadi....

"Iman,hantar I ari ni?" Natasya memaut lengan Iman. Kemudian Iman meleraikannya.

"Sorry,i sibuk."Kemudian Iman berlalu pergi meninggalkan Natasya.

"Kenapa ngan iman ni?"kata Natasya dalam hati. Dia memerhatikan Iman berlalu pergi.

Kemudian,Natasya mengikuti Iman senyap2..

"Stor? Apa yang Iman buat kat bilik stor?"Sedang2 Natasya memerhati Iman. Tiba2 Hana datang dan memasuki bilik stor. Bilik stor ditutup secara tiba2..
Natasya cuakk...

"What!!!"Natasya terkejut. Rupa rupanya dia menunggu mereka berdua keluar dari bilik stor sampailah dia tertidur. Sedar2 dah waktu malam.

End flashback..

"Whyy? Whyy u buat semua ni? Sakit hati I. Tak pe ,U main2 ngan I.Tunggu esok aku Hana. Aku akan kenakan kau."Natasya mengengam tangannya.

Keesokan harinya.

Hana memasuki U tanpa Iman. Dia meninggalkan Iman sewaktu Iman sudah selesai memarking kereta. Sejak Hana hendak berjalan menuju ke kelas,dia sedar bahawa ramai yang tengah memerhati dia dan seperti bercakap sesuatu

"Aku dengar kan ada perempuan ni jual badan dia kat lelaki hot yang bernama Iman tu"kata perempuan dibelakang Hana.

Hana memandangnya pelik. Tapi semakin ramai yang memerhati dia menyebabkan dia cepat2 menuju ke kelas. Dia bernasib baik kerana hanya ada gengnya sahaja yang berada di kelas.Hana masuk dengan tercungap cungap.

"Ehh,Hana. Awat macam baru lari je?"kata Kanchana.

"Mana ada lari. Aku berjalan laju. Aku tengok ramai orang yang memerhati akulah. Mungkin perasan aku je kot."kata Hana sambil mengeluarkan buku di dalam begnya.

"Kau tak tahu lagi?"Eykin memandang Hana.

"Tahu apa?"

Pov Hana.

Aku terus berlari menuju ke papan kenyataan. Aku tidak pedulikan orang disekeliling. Terdapat beberapa kertas yang dilekatkan di papan kenyataan,di dinding dan di tempat lain lagi. Memang sah apa yang dikatakan oleh gengnya.

Attention!!Attention!!!

Iman Zafriel dan perempuan yang bernama Hana Athira telah berdua duaan di bilik stor. SAya rasakanlah perempuan tersebut mungkin mejualkan badannya kepada Iman semata mata untuk mengikis harta Iman.Well,semalam saya adalah saksi bahawa hanya mereka berdua yang berada di bilik stor semalam...

(gambar Hana dan Iman sewaktu mereka keluar dari tingkap.)

Aku berasa terlalu marah. Kawan kawanku cuba menenangkan ku.Sapa yang sebarkan fitnah ini? Itu je yang aku pikir. Bila dibaca balik kertas tu'Semalam saya adalah saksi bahawa hanya mereka berdua yang berada di bilik stor semalam'. Sapa? Sapa saksi tersebut?

"Weyyy,Hana aku rasa aku tahu sapa yang menyebarkan fitnah ni?"kata Eykin yang sampai lambat dari Kanchana dan Arina.Aku terus memandangnya.

"Sapa?!"

"Naa.. Natasya."kata Eykin yang tercungap cungap.

"Natasya?? Perempuan tak guna tu. "Aku terus berlari mencari Natasya dan terus meninggalkan geng aku. Aku dengar mereka menyebut namaku tapi aku tidak melayaninnya. Mungkin mereka risau apa yang akan aku lakukan.

"Weyyy,Eykin jom kejar Hana tu."kata Kanchana.

"Alahai~ Nak kena lari lagi ke?"Kanchana ngan Arina terus berlari meninggalkan Eykin. Terpaksalah Eykin berjalan akibat kepenatan.

End Pov.

"Woi,betina!"Hana menjerit ke arah Natasya apabila dia telah berjumpa dengan Natasya. Natasya nampaknya sedang melepak bersama gengnya.

"Wooo.. Woooo.. Sapa betina yang kau maksudkan? Makcik cleaner ? Ka makcik kat cafe tu?"kata2nya disambut tawa gelak gengnya.

Hana tidak dapat menahan geramnya.

"Kau kan?!! Kau kan yang sebarkan fitnah ni kan?"Hana memandangnya dengan tajam.

"Fitnah pe bendenya? Oooo,kau dah baca ehhh pasal berita tu? Lah fitnah ka.. Tapi kalau fitnah apa yang kau buat ngan Iman semalam!?Btw jangan tuduh2 suka hati kau je yang kata aku sebarkan fitnah ni."Natasya tersenyum sinis.

--------------------------------------

Sorry update lambat.. Kehabisan idea........
Btw,tima kasih untuk vote
(=^-ω-^=)..

Assalamualaikum readerss........



MusuhKu,IsteriKu.Where stories live. Discover now