Bab 21

28.7K 965 5
                                    

Banggg....

Hana melihat ke arah pintu. Pintu ditutup oleh seorang lelaki. Hana tidak dapat melihat lelaki tersebut kerana stor tersebut berada di dalam keadaan yang gelap.

"Sapa tu?" Tegur Hana.

Lelaki tersebut cuba menghampiri Hana. Hana berundur ke belakang.

"Kau sapa?" Soalan Hana tidak dijawap. Malah lelaki tersebut semakin menghampiri Hana. Akhirnya Hana tersandar ke dinding.

"Kk.. Kaa.. Kau nak apa?  Dan kau sapa?"Muka lelaki tersebut mendekati Hana. Hana dalam keadaan takut. Hana terkaku dan tidak dapat bersuara.. Dia hendak menutup matanya tetapi takut kalau lelaki tersebut mengapa gapakan dia.Dia hanya melihat muka lelaki tersebut menghampiri dia.. Dan lepas tu....

"Boooo"lelaki tersebut meletakkan sinaran dari cahaya fon di bawah mukanya. Hana terkejut.

"Oh mak kau!Aaaa....... Mohon tolong jangan apa2 kan saya. Saya tak de pape. Duit saya ada dalam kelas. Kat poket saya hanya seringgit je.. Nah ambiklah.. Tolong lepaskan saya.."Hana bercakap dengan laju kerana takut dan terkejut sambil matanya tertutup. Dia jugak mengeluarkan seringgit dari poket dia ..

"Hahhahhh" lelaki tersebut ketawa.Hana pelik mendengar lelaki tersebut ketawa. Dia terus membuka matanya.

"Iman!!!!!" Jerit Hana.

"Hahhhhha.. Awak patut tengok muka awak terkejut tadi. Hahahha.. "kata Iman.

"Apa yang awak cuba buat? Awak kenakan saya ehh?"Hana cuba menahan kemarahannya.
Iman terus berhenti ketawa kemudian dia tersenyum melihat Hana. Selepas itu dia menuju ke arah Hana dan mendekati Hana.

"Saya bukan nak kenakan awak. Saya cuma nak minta maaf kalau saya buat awak marah sampai awak tak pedulikan saya. Lagipun saya paham perasaan suka saya pada awak adalah terlalu cepat. Jangan risau walaupun awak takkan terima saya,saya tetap akan tunggu awak untuk terima saya. Saya akan tunggu awak terima saya sebagai suami. Lagipun muka terkejut awak comel."Iman senyum. Hana menunduk malu.

"Kenapa? Kenapa? Kenapa dia masih berharap walaupun aku sudah bagitau aku takkan terima dia. Ini bukan Iman yang aku kenal . Dia berubah. Dia berubah lepas dia berkahwin. Apa betul cakap Kanchana ,Eykin dan Arina?( Tengok balik kat bab 19 yg Hana menceritakan masalahnya)"

Kemudian..

Chuuup~

Iman mencium dahinya. Hana terkejut dengan perbuatannya.Hana melihat ke arah matanya dan Iman jugak memandang Hana. Tiba2 jantung Hana berdegup...Kemudian dia mengelengkan kepalanya. Dia cuba mengetepikan perasaan yang akan timbul apabila seorang lelaki dan seorang perempuan bersama.

"Baiklah saya maafkan semua kesalahan awak. . B.. bb..  but untuk terima awak, saya perlukan masa." Kata Hana dengan gagapnya.Kemudian dia menolak Iman ke tepi dan menuju ke pintu.

"Ehh .. Ehhh kenapa pintu tak boleh bukak ni?"kata Hana bingung.

"Tak leh bukak?"kata Iman.

"Ya. Ni pun plan awak ka? Bagi pintu kunci?"Hana melihat ke arah Iman.

"Mana ada. Saya cuma kunci pintu dari dalam. Rasanya tak delah dengar bunyi macam ada orang kunci dari luar. Awak serius pintu tu berkunci?"Iman bertanya kembali.

"Saya seriuslah. Takkanlah saya nak main2."Hana membuat muka serius.Iman terus menuju ke pintu dan berdiri di sebelah Hana.

"Awak ke tepi."Hana pun ke tepi. Iman mencuba bukak pintu beberapa kali tetapi gagal. Kemudian dia mencuba dengan cara lain iaitu dengan memengang pintu dan meletakkan sebelah kakinya di pintu. Dia kemudian menarik pintu. Malangnya tombol pintu tersebut tercabut dan menyebabkan Iman jatuh di belakang.

MusuhKu,IsteriKu.Where stories live. Discover now