Cakap pasal hargai

449 49 3
                                    

Di waktu-waktu anjing yang lain melukakan kau, meninggalkan kau, menjauh daripada kau, ingat. Akan ada seseorang yang sentiasa bersama kau. Tak akan meninggalkan kau, tetap bersama dalam apa jua keadaan. Itu la dia manusia. Buka mata dan carilah dia. Hargai dia. Pegang dia erat jangan lepaskan dia. Sebabnya that person adalah satu dalam sejuta sebilion.

Ah apa-apa pun, hargai lah orang yang dah sayang kau. Yang selalu ade time kau susah, terima baik buruk kau and sanggup buat apa saja demi kau asalkan kau happy. Susah nak jumpa macamtu zaman sekarang. Mana ada lagi orang reti korbankan everything untuk kita sekarang ni, rata-rata banyak sampah keparat je. Suka tinggalkan aku. Suka buat aku macam patung. Ah, kila dengan broken berpisah tiada. Tula sebabnya kita kena mendalami apa erti hargai.

Hargai yang menghargai kita.

Sebab aku rasa sifat hargai semakin tercicir dalam kalangan manusia zaman sekarang. Entah-entah dah tak tahu eja hargai macam mana.

Jadinya 'hargatakada'

Kalau kau jenis tak reti nak hargai orang lain, kau jangan bermimpilah untuk orang hargai kau. Pergi jahanam dengan gaya hidup macam tu. So, sila hargai okay? Hargai hargai hargai. Tak susah pun nak sebut. Kita ni kalau dapat orang yang menghargai kita setulus hati, mesti akan rasa macam wah specialnya aku. Seronoknya aku. Kan ?

Aku teringin nak dihargai, tapi malang sekali sering sahaja dilukai.

Choi, sekian luahan hati 12 malam.

Coretan Seorang PenulisWhere stories live. Discover now