GAVRIEL

By Lollysnow

2.4M 192K 14.7K

(COMPLETED) "Siapakah MARIA? Pada satu sisi, Maria hanyalah seorang wanita biasa yang terpilih menjadi pelat... More

GAVRIEL
PROLOG
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34 πŸ”ž
BAB 35 πŸ”ž
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62(❄️)
EPILOG
ANGEL EYES 1
ANGEL EYES 2
ANGEL EYES 3
ANGEL EYES 4
ANGEL EYES 5
ANGEL EYES 6
ANGEL EYES 7
ANGEL EYES 8
ANGEL EYES 9
ANGEL EYES 10
ANGEL EYES 11
ANGEL EYES 12 (END)
πŸ’”
EBRA

BAB 50

27.6K 2.2K 163
By Lollysnow

PERKAMPUNGAN TIMUR FEYRE
7.45 MALAM

Ktak!

Remy mengisi semula peluru senjata bernama HK 416. Senjata ciptaan Heckler & Koch antara senjata yang terbaik dimedan perang dan selalu memberi keputusan yang baik pada penggunanya. Tetapo begitu, sudah 4 jam mereka bertempur tanpa henti bagi menghentikan tawanan kampung Timur Feyre. Tetapo tentera Duvan silih berganti tidak habis. Sehingga Noah terpaksa menghantar pesanan untuk bantuan segera dari unit Gavriel.

Peluh kepanasan dari Spetsnaz Soldier Helmet dipakainya sekarang menitis ke dagu. Nafas turun naik melepas lelah. Dia berpaling mencari susuk Noah yang dari tadi banyak memerah tenaga dan rancangan untuk skuad mereka. Noah juga sekarang kelihatan lelah.

Mereka bukan bertarung dengan penjahat biasa, mereka sekarang seperti berada di medan perang sebenar melawan kerajaan sendiri.

"Noah!" Terdengar suara Remy di earpiece walkie talkie dipakainya. Dia berpaling tanpa isyarat.

Tangan Remy bergerak-gerak memberi isyarat sesuatu. Noah menjenguk kepalanya, sebelah tangan ke belakang mencapai sesuatu.

Picu bom tangan ditarik lantas dilempar ke satu arah ditunjuk Remy. Remy pantas menekup telinganya dan berlindung di balik pokok.

3 saat

2saat

1 saat.

BOMMM!!!

Kuat kedengaran bunyi bom tangan yang pasti sudah membunuh beberapa orang tentera Duvan itu. Noah tiada pilihan, mereka seperti tidak mahu mengalah menjalankan misi mereka.

"Tuan!" Noah berpaling apabila ada seorang tentera Lorcan berlari ke arahnya.

"Arah selatan sudah bersih setakat ini, sebelah Timur sudah menemui kemuncak di pihak kita. Cuma di Utara.." Tentera itu memandang ke hadapan kedengaran tapak-tapak kaki berjalan ke arah mereka. Ya mereka sekarang duduk di arah Utara. Dimana serangan terakhir dapat dikesan. Noah sendiri terpaksa turun ke medan walaupun dia kepala pada pertarungan hari itu.

RUANG RAHSIA BAWAH TANAH

Bang bang bang!!

Bang!! Bang!!
Sayup-sayup kedengaran tembak menembak berbalas diluar.
Maria menoleh memandang anak-anak mengecil diri di satu sudut. Ada yang menutup telinga, ada yang mengetap gigi dan menggigil ketakutan. Mereka tidak pernah mengalami semua itu, sudah pasti dihurung ketakutan sama sepertinya dahulu. Si ibu-ibu yang tak henti memujuk anak menangis, keadaan disitu suram dan penuh ketakutan.

Maria ketap gigi memandang diri sendiri. Dia tidak sepatutnya berada disini. Dia tidak boleh melihat wajah-wajah penduduk Timur Feyre itu. Rasa sakit dan pilu bercampur baur. Sebaiknya dia ada di medan perperangan. Sekurang-kurangnya dia memegang harapan sendiri untuk mengalahkan Duvan.

Ktak!!

"Argh!!!" Tersentak diri melihat  seorang tentera Duvan tiba-tiba muncul dari lorong bawah tanah.

Mereka memang ramai, tapi rata-rata dari mereka datang dari wanita dan kanak-kanak yang tak tahu bertarung! Cukup buat dua tentera Duvan itu membawa mereka pergi dari situ.

Mata Maria bergerak memandang sekeliling, dia juga tiada membawa apa-apa senjata memandangkan senjatanya telah diambil dan diguna di medan perang sekarang. Tiada apa yang dia temui selain bilah bilah pedang yang diguna tentera dahulu untuk latihan ketenteraan. Maria teguk air liur.

"Kalau kamu tak nak anak-anak kamu mati!! Jangan melawan?!!" Pekik tentera lelaki itu. Semua terdiam ketakutan, tiada siapapun yang berani melawan. Wajah mereka sangat gerun dan tidak berperasaan.

Buk!!
Entah datang dari mana seorang lagi Duvan muncul membawa tentera Lorcan yang ditugaskan menjaga ruang rahsia. Tubuh tentera Lorcan yang tidak bernyawa itu dihempap di atas lantai.

Pekikan dan jeritan warga disitu bergema, penuh takut.

"DIAM!!!" Sekali dijerkah, mereka terdiam tapi dengan esakan.

Maria menelan air liur, dalam kesesakan dia perlahan-lahan berundur kebelakang. Pedang terletak ditarik tanpa menimbulkan bunyi lalu diselit ke belakang bajunya. Dia perlahan-lahan kembali duduk di atas kerusi roda. Nafas ditarik panjang sambil memejam matanya.

Kau boleh lakukan Maria.

"Abang!!" Semua warga berpaling kebelakang memandang Maria menolak-nolak kerusi rodanya bergerak menghampiri tentera Lorcan itu.

"Abang!! Apa yang awak buat kat suami saya?!!" Suara Maria lirih sambil dia kelihatan lemah menolak kerusi rodanya.

Kedua tentera Duvan itu berpandangan sesama sendiri sebelum mengukir senyum sinis.

Ktak! Seorang dari mereka menarkk Picu pistol lalu dihala kepada Maria, tetapi tentera sebelahnya menahan lantas menolak kebawah.

"Jangan bazirkan dia. Kau tahu kan perempuan Timur Feyre itu bernilai, lagi-lagi muda macam dia." Marah tentera itu pada rakannya.

"Tch!" Melihat perempuan beroda itu, cukup menunjukkan perempuan itu lemah tak akan melawan.

"Abang!! Jangan tinggalkan saya!" Maria semakin hampir dengan tentera itu. Air mata menitis dipipi, walaupun kini dia sedang berlakon, tapi air matanya asli menatap tentera Lorcan yang berkorban nyawa untuk menyelamatkan mereka di dalam.

"Suami kau dah mati! Sia-sia kau menangis! Dia lembik dan tak berguna!" Herdik tentera Duvan itu.

Wanita-wanita dibelakang mula menutup mata anak-anak mereka.

"Kamu semua kejam Duvan. Kamu tahukah berapa nyawa yang sudah terkorban kerana keuntungan kamu semua?!"

"Itu yang kami mahukan.."

"Bertaubatlah sebelum kamu mati.." Maria angkat wajah, wajah yang menyimpan beribu maksud. Matanya tajam, begitu tajam.

"Apa kau kata?"

"Aku sudah bagi kau masa.." Maria pantas bangun lantas mengeluarkan pedang di belakang bajunya dan..

Zupp!! Seorang yang tadi mengacu pistol padanya dilibas dengan pedang buat darah memercik keluar dari tubuhnya dan jatuh rebah kelantai.

"A..apa kau!!" Seorang tentera Duvan lagi terketar-ketar mengeluarkan senjatanya tetapi kaki Maria tangkas melayang sepakan buat senjata lelaki itu jatuh terpelanting ke tanah. Dan sebaik itu juga Maria angkat kaki tinggi menyepak kuat kepala lelaki Duvan itu.

Tak cukup dengan itu kakinya naik memijak dada lelaki itu dan pedang dipegangnya dihunus tepat ke leher  lelaki itu. Dapat dilihat bibir lelaki itu terketar-ketar seperti menunggu ajalnya yang bakal tiba di tangan Maria.

"Ka..kau si..siapa?" Soal tentera Duvan itu terketar-ketar.

Maria senyum sumbing. Pedang dicucuk mengancam hingga buat darah memercik keluar dari leher lelaki itu. Jika dulu dia pernah hampir disembelih di misi pertama bersama Noah saat di Gavriel. Kini dia tidak takut untuk buat perkara yang sama pada orang-orang itu.

"Aku Lorcan, dan aku juga Gavriel.." Mata Maria tajam memandang lelaki itu.

"Ja..jangan bunuh aku! TOLONG! Aku masih mahu hidup!!" Lelaki itu menjerit teringatkan anak-anak dan keluarganya dirumah menanti dirinya pulang bersama senyuman.

"Bagaimana kau boleh masuk ke dalam ini? Siapa yang dedahkan kau semua tentang Timue Feyre?" Suara Maria kedengaran dingin mengeluarkan aura Kapten Maria. Kini dia seperti terlupa yang dia sedang mengandung.

•••

BANG BANG BANG!!!

"CELAKA JAMES!! Kau hantar Gavriel untuk hancurkan rancangan kerajaan!!" INDRA memekik melepas amarah sambil menghentak-hentak meja kerjanya. Semua pegawai atasan yang lain sekadar terdiam menunggu orang tua itu melepas segala amarahnya. Indra yang merupakan ketua tertinggi Duvan yang juga Presiden bagi Negara Khabi.

Presiden yang dikenali sangat kejam dan pentingkan diri, yang juga keturunan bagi presiden pertama. Memang segala mereka lakukan untuk kepentingan dah kemewahan rakyat, tetapi caranya dengan mengorbankan rakyat yang lain. Dia menipu mata dunia dengan caranya menjaga kebajikan rakyat, tetapi tiada siapa yang tahu apa tangan kotornya telah buat.

"Kita sudah kehilangan lebih dari separuh tentera Duvan! Saya nasihatkan Tuan presiden hentikan serangan ini dah arahkan semua tentera Duvan untuk berundur." Nasihat EDEN. Sofea yang duduk di sebelah suaminya turut mengangguk setuju.

"Tuan presiden, daripada kita bazirkan ramai lagi tentera kita, sebaiknya kita berundur. Peluang untuk kita menang adalah tipis, kita terpaksa susun rancangan lain!"

"DIAM SOFEA! Keturunan kau memang celaka!! Ini semua rancangan kau!!" Marah Indra kasar. Sofea terdiam seraya menunduk kepalanya.

"Tch, Duvan memang bodoh, patuh pada arahan presiden yang bodoh." Seorang gadis yang tadinya tenang duduk kini berdiri dengan senyuman sumbing.

Rambutnya hitam pekat kemas disisir dan dipotong pendek buat dirinya jauh berbeza dari dahulu saat pertama kali dirinya jejak di Duvan.

"Apa kamu cakap! Gadis tidak guna!!" Darah Indra mencanak naik diherdik sebegitu.

"Wahai presiden Indra. Aku tahu macam mana kuatnya Lorcan dan Gavriel itu. Jika mereka bergabung, jangan mimpi Duvan akan menang tanpa sebarang rancangan tambahan." Pedas perliam gadis itu buat Indra berasap ingin membunuhnya.

Tapi siapa sahaja yang berani?

"Gavriel yang licik penuh dengan tentera elit yang berbakat. Mereka tidak akan pernah menyerah kalah. Kalau dulu kamu boleh menyerang Timur Feyre tanpa sebarang perancangan tetapi sekarang kamu silap.." senyuman penuh hinaan pada presiden itu tidak lekang dibibir buat Indra ketap gigi menahan diri.

"Sekarang Timur Feyre sudah ada Gavriel dan Lorcan yang berganda lebih kuat dari Duvan.."

"BUNUH DIA!!" Indra menjerit menunjuk kearah gadis bermulut lantang itu.

Ktak! Senjata pegawai diangkat lalu dihala kepada gadis itu.

"Jangan tuan!! Dia sudah banyak membantu kita untuk kumpul maklumat tentang Timur Feyre." Sofea pantas menghalang. Mata Indra menjenggil.

"Kita masih perlukan dia." Turun naik nafas Sofea melihat semua pegawai Duvan menghala senjata masing-masing pada dia dan gadis dibelakangnya.

"Pastikan kau bertanggungjawab Sofea!! Kalau tidak kau dan dia akan jadi galang gantinya!!" Pekik Indra.

"Tch." Senyuman sumbing terukir dibibir gadis itu sebelum diam berlalu dari ruang itu. Dia muak, dia sudah cukup-cukup muak dengan dunia ini.


SOMEONE BUAT COMEBACK. RASANYA KORANG DAH DAPAT TEKA👻

Continue Reading

You'll Also Like

10.1K 1.6K 20
Hanya kerana cinta, dia dibuang ke sana. Hanya kerana luhur hatinya, dia diperguna. Hanya kerana manusia, dia menderita. And she just wants the justi...
1.5M 92.4K 75
"π‘―π’π’˜ 𝑳𝒐𝒗𝒆 π‘ͺ𝒂𝒏 𝑩𝒆 𝑺𝒐 π‘ͺ𝒓𝒖𝒆𝒍 𝒀𝒆𝒕 π‘Ίπ’˜π’†π’†π’• 𝑨𝒕 𝑻𝒉𝒆 π‘Ίπ’‚π’Žπ’† π‘»π’Šπ’Žπ’†?" Tengku Adyan Hayder vs Qaireen Zenia TENGKU ADYAN HA...
EVE [COMPLETE] By Violetta

Mystery / Thriller

3.7K 305 55
EVE. Arsya Althea Binti Arman Akhtar anak kacukan Indo-Malay. Siapa tidak kenal sikap kasar dan dinginnya seperti ratu ais. Arsya merupakan adik kepa...
323K 19.9K 60
HUD AIDAN, siapa sangka di sebalik keceriaannya, dia pernah hidup umpama orang yang menunggu hukuman mati. Namun, ketika dia sedar akan khilafnya, di...