Mafia in Love

De popieyaa

1M 34.9K 5.2K

Warning : kiss scene/ harsh words Warning 2 : cliche ****** "Aku sayang kau Najwa, tapi aku tak boleh cintaka... Mais

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 11
Part 12
Part 13
Part 15
Part 16
Part 17
Part 18
Part 19
Part 20
Part 21
Part 22
Part 23
Part 24
Part 25
Part 26
Part 27
Part 28
Part 29
Part 30
Part 31
Part 32
Iklan
CERITA AFIQ

Part 14

29.1K 1K 249
De popieyaa

"Good morning." ucap Tasya yang sudah berada di sebelah Adam. Adam yang masih mamai itu memandangnya lama kemudian memandang tubuh wanita itu.

"Kau buat apa kat sini?" Adam menyoal. Dia bangun dari baringnya sambil mencapai tualanya. Wajah Tasya dipandang sekilas.

"Adam, I nak mandi dengan you boleh?" Tasya memegang lengannya. Mata Adam direnung dalam.

"Tasya, kau pergilah turun bawah." katanya lembut. Dia benci akan dirinya kerana terpaksa berlembut dengan wanita itu.

"Adam, I isteri you tau. Nanti I bagitahu daddy."

"Tasya dah la dengan drama kau. Aku penat." katanya lalu masuk ke dalam bilik air. Tasya terus menarik tangan Adam ke katil lalu tubuh lelaki itu ditolak.

"Adam, dulu you tak macam ni." butang baju tidur Adam dibuka satu persatu. Adam masih diam tidak pula mahu menghalang perbuatan Tasya.

"Apa yang Najwa ada, yang I takde. I boleh tau buat you jatuh cinta dekat I balik." Tasya cuba menggoda lelaki itu. Dia senyum apabila Adam langsung tidak menolaknya.

"Adam.." wajahnya didekatkan. Adam masih membatu seolah-olah dirinya diikat seluruh badan.

Ketukan di pintu memberhentikan perbuatan Tasya dan menyedarkan Adam ke alam realiti. Adam menolak Tasya ke tepi lalu dia bangun menapak ke pintu. Namun, tiada siapa di situ.

"Adam.." panggil Tasya dari dalam.

"Aku nak mandi, keluar."






*****




Adam melangkah ke ruangan pejabatnya semula setelah selesai bermesyuarat. Dapat dia lihat Tasya yang sedang menunggunya di sofa. Entah mengapa kakinya terlangkah ke sana kemudian kepalanya diletakkan di atas ribanya.

"Tolong urut kepala aku." pintanya sambil memejam mata. Tasya tersenyum riang kerana Adam seperti sudah mulai menyukainya. Kepala lelaki itu diurut perlahan. Sebuah ciuman hinggap pada dahinya.

"Kau buat apa?" soal Adam.

"Cium you la sayang. You banyak meeting kan tadi? Sorry, I tak boleh ganti tempat you." tangan Adam diraih lalu diusap lembut.

"Takpe." Adam melarikan tangannya. Dia tidak ingin menyimpan perasaan pada Tasya lagi. Dia lakukan ini hanya untuk dapatkan Isyraf.

Adam menggeleng kepalanya. Mindanya cuba untuk memikirkan Najwa. Gadis yang masih dia cintai sehingga kini.

"Aku nak pergi beli baju nanti, kau balik la dulu." Adam bangun kemudian menapak ke mejanya.

"Shopping? I nak ikut you, please." Tasya mula merayu. Adam lambat-lambat mengangguk.





SETELAH beberapa jam memandu, Adam membangunkan Tasya yang tertidur itu. Tali pinggang gadis itu dibuka perlahan.

"Kita dah sampai?" Tasya menenyeh matanya lalu keluar daripada kereta. Dia mendekati Adam yang sedang berbual di dalam telefon.

"Kau pergi dulu, nanti aku follow." arahnya. Tasya mengangguk lalu masuk ke dalam Mall itu. Riang hatinya apabila dapat membeli belah setelah sekian lama.

Adam mula meletakkan telefonnya di dalam poket setelah beberapa minit berbincang dengan pekerjanya di dalam talian. Sedang dia berjalan, susuk tubuh seseorang yang amat dikenalinya diperhati dari jauh.

"Najwa.." katanya perlahan. Dia menapak laju ke arah Najwa yang keseorangan.

"Najwa!" panggilnya. Najwa yang terasa dirinya dipanggil itu terus memalingkan wajahnya. Membulat matanya apabila melihat Adam yang sedang berjalan ke arahnya.

Dia terus berlari lalu masuk ke kedai tersebut. Pintu bilik persalinan itu dibuka lalu dia masuk ke dalam. Dia berdecit. Masa itulah pengawal pula tiada bersamanya kerana dia sedang membeli di dalam kedai barangan wanita.

Pintu dibuka dari luar. Terpancul wajah Adam yang sedang mencari nafas. Najwa merapatkan dirinya ke bucu apabila Adam semakin mendekati dirinya.

"Najwa.. aku rindu." ungkapnya. Najwa sudah tidak tahu ingin memberi reaksi pada lelaki itu. Jujur, dia juga rindu. Tetapi buat masa sekarang, mereka tidak boleh bersama.

"Jangan pegang saya." Najwa melarikan tangnnya apabila Adam ingin memegangnya.

"Najwa.. kau okay?" tanyanya. Najwa balas dengan anggukan. Dia ingin lari daripada lelaki ini, tetapi dia telah dikepung.

"Awak.. saya nak keluar."

"Kau benci aku? Aku minta maaf pasal tu.." Adam semakin merapatinya. Dia rindukan gadis ini. Rindu juga ingin melihat wajah Najwa yang membuatnya tidak keruan.

"Saya taknak dengar, tolong pergi dari sini." Najwa bergerak sedikit ke tepi namun Adam terus menahan tangannya di situ.

"Kau tak rindu aku ke?" Adam mendekatkan wajahnya, ingin mencium gadis itu. Belum sempat dia berbuat apa-apa, bahunya ditarik seseorang.

"Jangan ganggu dia." kata Afiq sambil menarik Najwa ke belakangnya. Wajah abangnya direnung lama.

"Kau simpan dia selama ni?"

"Ha ah. Aku taknak dia tengok muka perogol macam kau." bidasnya kasar langsung tiada hormat pada abangnya.

"Afiq, bagi aku cakap dengan Najwa." pintanya.

"Adam, kau dah ada isteri. Ingat tu." Afiq terus menarik Najwa keluar dari bilik persalinan itu bersamanya. Najwa terdiam.

Isteri? Adam sudah.. hm.

Tasya yang baru saja sampai itu terus mendapatkan Adam. Dari jauh dia dengar segalanya. Dia harus memastikan bahawa Adam akan kekal menjadi miliknya.

"You tak apa-apa?" tangan lelaki itu diraih. Adam menepis kasar tangan Tasya yang ingin menyentuh wajahnya.

"Kalau bukan sebab kau, Najwa takkan benci aku. Aku tahu gambar dan video Najwa dengan Isyraf palsu, Tasya." wajah Tasya direnung dalam.

"Aku tahu semua benda yang kau buat belakang aku. Aku tahu apa yang kau dengan adik kau rancang. Jangan ingat kau boleh lepas." sambungnya lagi.

"Adam, wait." Tasya menghalang lengan Adam.

"You tak cintakan I?" Tasya melingkarkan lengannya pada leher Adam.

"Aku kahwin dengan kau sebab daddy. Kau burukkan Najwa depan daddy, kau ingat aku tak tahu?" Adam memandang riak wajahnya yang sudah berubah. Rahsianya terbongkar.

"Ingat satu benda Tasya. Keturunan aku, keturunan mafia. Kami tak akan mudah percaya dekat orang luar."








SKIP





Afiq merenung Najwa yang masih diam. Makanan di hadapannya itu langsung tidak disentuh.

"Najwa, makanlah. Jangan fikir pasal dia." Afiq menolak sedikit pinggan di hadapan Najwa. Dia tahu, pasti Najwa terkejut dengan semua ini.

"Afiq.. kenapa Afiq tak bagitahu?" Najwa mendongakkan kepalanya. Afiq mula melarikan pandangannya ke arah lain.

"Afiq taknak Najwa sedih. Tak payah la fikir pasal dia lagi, dia dah bahagia dengan Tasya." Afiq menutup mulutnya. Dia terlepas cakap.

"Tasya? Dia.. kahwin dengan Tasya?" dia tidak pelik. Tasya adalah bekas tunangnya, orang yang dia suka sebelum dirinya wujud. Lagipun, dia hanya seorang perempuan biasa yang dibeli oleh Adam sebagai seorang hambanya.

"Adam buat bersebab." kata Afiq cuba menenangkan Najwa.

Dia juga percaya, Adam bukan jenis yang sembarangan dalam membuat keputusan. Dia pasti ada rancangannya yang tersendiri yang semua orang tidak tahu termasuklah dirinya.

Abangnya itu takkan mudah menerima Tasya. Lagipula, adik Tasya adalah musuhnya. Adam tidak bodoh lagi ingin berkahwin dengan orang yang paling dibencinya selepas dia putus tunang.

Dia cuma, terpaksa. Keadaan lah yang memaksa dirinya untuk melakukan itu. Ini semua untuk mengorek rahsia Isyraf dengan menggunakan Tasya. Dalam masa yang sama, di kesiankan Najwa.

"Najwa nak balik.." air matanya ditahan.






















AFIQ TERIMALAH CINTA SAYA!

Continue lendo

Você também vai gostar

17.3K 245 13
kisah ustazah anis sopan dan cantik tetapi sebalik jual tubuhnya di media sosial
2M 89.4K 57
[COMPLETED] 1st story Song: Dirgahayu by Faizal Tahir & Siti Nurhaliza Sudah 13 tahun berlalu. Jarak yang memisahkan mereka buatkan dia bahagia dan...
2.4M 192K 79
(COMPLETED) "Siapakah MARIA? Pada satu sisi, Maria hanyalah seorang wanita biasa yang terpilih menjadi pelatih dalam kem latihan tentera Gavriel. Na...
319K 10.9K 35
'Kau milik aku. Bukan orang lain !'~ Adam Shafiq 'Awak takda hak keatas saya.'~ Raihanah Raniah 'I will make you mine forever then' ~ Adam Shafiq