[√] Suami Mithali ° kth

By Lalyss-

267K 33.4K 7.6K

"Kau nak pikat isteri kau kan ? Jadi dengar cakap aku, jangan banyak cerita. Kau kena jadi suami mithali." ••... More

Prologue
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 20+
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
A/n
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 30+ [YoonEunBi]
Chapter 31
Chapter 32
Chapter 33
Chapter 34
Chapter 35
Chapter 36
Chapter 37
Chapter 38
Chapter 39
Chapter 40
Chapter 41
Chapter 42
Chapter 43
Chapter 44
Chapter 45
Not an update
Chapter 46
Chapter 47
Chapter 48
Chapter 49
Chapter 50
Chapter 51
Chapter 52
Chapter 53
Epilogue
Tempat aku membebel
Ayah Mithali [Extra Chapter]

Chapter 54

3.9K 494 169
By Lalyss-


1 tahun kemudian

"Tae, ni fail kes yang kau nak tu..." Yoongi menghulurkan fail ditangannya pada Taehyung lalu terus Taehyung membelek-belek fail tersebut.

Fail itu diteliti betul-betul sambil tangannya yang sebelah lagi menyuakan sate ikan Pakcik Jeon ke dalam mulutnya. Yoongi hanya membiarkan saja Taehyung dan tangannya juga menyuapkan sate ikan ke dalam mulutnya.

"Eh, Kook... mimpi apa tiba-tiba free datang kedai ayah ni? Takde kerja ke dekat hospital?"

"Oh, hari ni tak sibuk macam selalu ayah. Lagipun Yeon suruh datang jat rumah anak yatim kejap lagi, Haneul sakit." Taehyung menegakkan badannya apabila terdengar suara Jungkook.

Terus dia menoleh memandang ke arah Jungkook yang masih berbual dengan Pakcik Jeon. Pakcik Jeon yang perasan terus menunjukkan ke arah Taehyung pada Jungkook.

"Tae ada tu, Kook." Kata Pakcik Jeon. Terus Jungkook menolehkan kepalanya pada Taehyung. Taehyung tersengih lalu mengangkat tangannya pada Jungkook.

"Eh, Tae... hidup lagi kau?"

"Syukur, hidup lagi Kook. Biadab betul kau ni, tak berubah lagi ya." Jungkook tertawa dan terus melabuhkan punggungnya bersebelahan Taehyung.

Sudah lama tidak berjumpa Taehyung, kali terakhir jumpa pun bulan lepas. Dan kali terakhir mereka berbual di dalam telefon adalah minggu lepas. Biasalah, masing-masing sibuk dengan kerja. Taehyung dengan kes jenayah dia, Jungkook dengan pesakit-pesakitnya.

"Oh, by the way ni Min Yoongi. Partner aku. Yoongi hyung, ni Jungkook kawan sekolah, se-universiti sampai sekarang ni ha." Jungkook tersenyum lalu berjabat salam dengan Yoongi. Yoongi sekadar membalas senyuman itu.

"Alang-alang dah jumpa ni, aku nak bagi ni sekali. Walaupun aku dah cakapkan, aku nak kena bagi juga ni." Jungkook menghulurkan invitation card pada Taehyung. Taehyung mengangkat keningnya.

"Kau kahwin ke?"

"Eh, gila ke? Aku awek pun takde lagi. Adik aku kahwin dengan Yeon. Jangan lupa datang." Taehyung tertawa lalu mengangguk. Dia memandang Jungkook dengan sebelah kening terangkat.

"Kau bila lagi?" Pertanyaan Taehyung membuatkan Jungkook menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal.

"Aku... tunggu jodoh tak sampai lagi."

"Banyaklah kau!" Terus terletus tawa Taehyung dan Jungkook. Yoongi sekadar diam sambil menikmati sate ikan Pakcik Jeon.

Habis dia nak buat apa lagi? Dia bukan kenal Jungkook ni lagipun, perbualan orang muda ni dia tak faham sikit. Maklumlah, Yoongi dah tua sikit.

"Oh ya, Tae... kau tak cuti ke?" Taehyung yang kembali membelek fail ditangan terus memandang Jungkook dengan kerutan di dahinya.

"Buat apa cuti? Aku sibuklah."

"Lah , kau cakap kau nak cuti seminggu sebab nak sambut anniversary kau dengan Rachel. Seminggu yang lalu kau cakap dekat aku. Esokkan anniversary kau kan?" Terus Taehyung menepuk dahinya.

Dia lupa.

•••

"Rachel... kenapa tak tidur lagi ni?" Puan Kim yang terbangun ditengah malam untuk minum di dapur menegur Rachel yang duduk di sofa ruang tamu. Rachel terus memandang ke arah Puan Kim.

Sejak kejadian Villa Rachel terbakar, Taehyung dan Rachel bercadang untuk tinggal bersama Puan Kim sahaja. Rachel tidak banyak bunyi memandangkan dia memang tidak kisah dengan Puan Kim yang selalu saja baik dengannya.

Dan sejak dia tinggal di rumah ini lah, dia banyak belajar untuk jadi isteri yang lebih baik. Makan minum Taehyung dan Puan Kim, Rachel lah yang jaga sekarang. Sebelum pergi ke tempat kerja, Rachel akan buatkan sarapan. Dari tak reti masak sampai reti masak, dari tak reti kemas rumah dah reti kemas rumah.

"Rachel tunggu Tae, mak." Jawab Rachel dengan keluhan berat. Matanya sempat menjeling ke arah jam yang sudah menginjak tepat pukul 12.00 tengah malam.

"Lah kenapa tak tidur dulu? Selalu elok je Rachel tidur dulu. Ni sampai tunggu dekat ruang tamu ni. Ada apa-apa ke?"

"Apa mak ni? Takde apa lah. Rachel cuma... nak sambut suami Rachel je, rindu."

"Mengada." Puan Kim tertawa kecil. Rachel sekadar tersengih dan menunduk memandang lantai.

"Takpelah kalau macam tu, mak nak sambung tidurlah ya."

"Ok mak."

Puan Kim terus mengaturkan kakinya untuk naik ke bilik. Namun tak sampai beberapa langkah, dia kembali menoleh memandang ke arah pintu rumah yang tiba-tiba dirempuh masuk oleh seseorang. Dahinya dikerutkan.

"Tae? Kenapa ni?" Tanya Puan Kim melihat Taehyung yang termengah-mengah mencari nafas. Taehyung tersengih pada Puan Kim

Tanpa banyak cakap, dia memandang ke arah Rachel. Terus tangan Rachel ditariknya Taehyung. Rachel mengerutkan dahinya pelik dengan Taehyung.

"Mak, kami tak balik tau." Ucap Taehyung memperingatkan Puan Kim. Makin berkerut dahi Puan Kim.

"Tae nak bawa Rachel pergi mana?"

"Alah adalah mak, kami tak balik tau."

Tanpa mendengar lagi jawapan dari Puan Kim, Taehyung terus menarik Rachel keluar untuk masuk ke dalam keretanya. Laungan Puan Kim tidak diendahkan.

Rachel sekadar diam dan mengikutkan saja apa yang Taehyung mahukan. Taehyung yang laju memandu di membelah jalan dipandang Rachel sedikit. Wajah Taehyung mendatar saja malah satu suara pun tidak dikeluarkan.

"Tae, awak nak bawa saya pergi mana ni? Pandu lah perlahan sikit, lajunya awak pandu. Bahayalah."

"Dah tengah malam, takde kereta sayang." Jawab Taehyung lembut tanpa menoleh ke arah Rachel.

Rachel kembali diam dan memandang ke luar tingkap. Tak kisahlah Taehyung nak bawa dia ke mana pun. Dia percayakan Kim Taehyung.

Setelah agak lama memandu, Taehyung memberhentikan keretanya di hadapan kondo mewah. Rachel memandang Taehyung pelik.

"Awak nak bawa saya ke rumah siapa malam buta ni Kim Taehyung?"

"Ikut je lah, awak percaya saya kan? Jom." Ucal Taehyung seraya itu terus keluar dari kereta.

Pintu kereta Rachel dibukakan oleh Taehyung. Tangan Rachel ditarik Taehyung pantas. Rachel sekadar mengekor Taehyung sehingga ke lift. Lift ditekan Taehyung pada tingkat 14. Setelah lift terbuka, Taehyung menarik tangan Rachel untuk keluar. Kakinya berhenti di hadapan pintu 14D1 lalu Taehyung mengeluarkan kunci untuk membuka rumah tersebut.

"Tae... rumah siapa ni?" Tanya Rachel dan Taehyung tidak menjawab. Dia hanya menghadiahkan senyuman buat Rachel.

Perlahan Taehyung memandang Rachel dan mendekatkan wajahnya pada Rachel. Dagu Rachel dicubitnya Taehyung lalu Taehyung tersenyum nipis.

"Rumah kitalah sayang." Ucap Taehyung kemudian dia terus membuka pintu buat Rachel.

Rachel mengangakan mulutnya melihat struktur rumah yang begitu sempurna. Perlahan Rachel melangkah ke dalam rumah tersebut membiarkan Taehyung yang masih di hadapan pintu.

Struktur perabot semuanya disusun dengan amat cantik, dinding dicat dengan warna pastel dan lampu semuanya berwarna oren menyerlahkan perabot yang hampir kesemuanya berwarna putih. Kemudian mata Rachel beralih pada atas cermin balkoni yang terbuka di mana ada satu tulisan di tulis di atas kertas yang panjang, tertulis 'happy anniversary'.

Bunyi bunga api mematikan lamunan Rachel yang memandang pada tulisan itu, perlahan Rachel melangkaj keluar ke balkoni. Langit gelap diterangi dengan warna-warni bunga api. Salah satu bunga api yang meletup di langit itu adalah berbentuk tulisan 'I Love You sayang'.

Perlahan Taehyung memeluk Rachel dari belakang. Rachel tertawa kecil lalu Taehyung menguncup ubun-ubun rambut Rachel.

"Ingat Tae lupa." Ucap Rachel perlahan, ada sedikit nada kecewa dalam suaranya.

Taehyung mengetapkan bibirnya. Dia bukan lupa tapi HAMPIR TERlupa. Semua ni dia sudah rancang dengan Namjoon sebulan yang lalu sebenarnya memandang Jungkook dan Yoongi sibuk. Nasib Jungkook ingatkan padanya pagi tadi.

"Sebenarnya Tae dah lama beli rumah ni sejak dulu dan impian Tae adalah untuk tinggal dengan isteri Tae kalau Tae dah berkahwin nanti. Tae beli dua rumah, satu kondo ni dan satu lagi apartment yang pernah Eunbi duduk. Apartment tu Tae dah sewakan pada orang lain dan kondo istimewa ni... Tae nak duduk dengan isteri Tae."

Rachel tertawa kecil. Perlahan dileraikan pelukan Taehyung dipinggangnya dan menoleh memandang Taehyung. Hidung Taehyung dicuitnya.

"Rachel pun ada hadiah untuk Tae, sebab tu Rachel tak tidur-tidur tunggu Tae balik."

"Apa dia sayang?" Tanya Taehyung lembut sambil rambut Rachel yang berterbangan diusapnya.

"Rachel... dah mengandung 2 bulan."

"Oh, baguslah." Taehyung mengangguk selamba dan tersengih.

Namun beberapa saat kemudian dia memandang Rachel dengan wajah yang terkejut dan mata yang membesar. Telinganya dikorek sedikit.

"Ap- apa sayang ca- cakap tadi?" Rachel tertawa kecil. Dada Taehyung dipukul perlahan.

"Pabo! Sayang mengandungkan anak Taeeee!!!"

Buk!

"Tae? Tae! Janganlah pengsan dekat sini! Taee!!"

•••

Continue Reading

You'll Also Like

9.1K 632 38
Kisah dua orang sahabat yang mula berkawan sejak tingkatan 1 sehingga kini mereka berada di tingkatan 6 dan masih bersahabat baik.Selain daripada sah...
1K 325 18
𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 20 / 7...
2.5K 360 23
Leftenan Hud Azim × Bunga Sofea --- Di malam gelap yang penuh misteri, Bunga Sofea nekad keluar dari rumah untuk mengintai dunia luar, namun hampir t...
151K 4.2K 20
Special Edition Faizul x Hafiz Hafiz Zafrin lari dari Zafrin Family sebab taknak uruskan syarikat family hey!aku masih 19 tahun kot!aku nk happy2 t...