[√] Suami Mithali ° kth

By Lalyss-

267K 33.4K 7.6K

"Kau nak pikat isteri kau kan ? Jadi dengar cakap aku, jangan banyak cerita. Kau kena jadi suami mithali." ••... More

Prologue
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 20+
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
A/n
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 30+ [YoonEunBi]
Chapter 31
Chapter 32
Chapter 33
Chapter 34
Chapter 35
Chapter 36
Chapter 37
Chapter 38
Chapter 39
Chapter 40
Chapter 41
Chapter 42
Chapter 43
Chapter 44
Chapter 45
Not an update
Chapter 46
Chapter 47
Chapter 48
Chapter 49
Chapter 50
Chapter 51
Chapter 52
Chapter 54
Epilogue
Tempat aku membebel
Ayah Mithali [Extra Chapter]

Chapter 53

3.4K 462 79
By Lalyss-


"Chief, saya masih tak faham kenapa saya tak dapat naik pangkat chief. Tolong bagitau saya kenapa, kenapa si bebal tu juga yang dapat chief. Tolonglah, saya perlukan penjelasan." Chief memberhentikan langkahnya di hadapan pintu biliknya.

Pantas dia menoleh memandang Namjoon sambil mengeluh kesal. Namjoon sudah menunduk, takut pula tengok wajah Chief yang dah bertukar garang.

"Awak ni kan Kim Namjoon, dari London sampai kita dah balik Korea ni tak habis-habis lagi! Baik, saya bagitau kenapa awak tak naik pangkat. Awak tak naik pangkat sebab ramai tulis surat aduan tentang awak, saya tak boleh buat apa Kim Namjoon. Awak kena tunggu lah lain kali."

Bam!

Selepas ucapkan itu terus chief menghempaskan pintunya. Namjoon memejamkan matanya sekejap dan mengetapkan bibir. Pekerja-pekerja yang sibuk di sekeliling memandangnya sambil berbisik-bisik.

Namjoon menarik nafasnya dalam sebelum dia berjalan ke pejabat baru Min Yoongi. Tanpa mengetuk pintu itu, Namjoon masuk ke dalam. Taehyung dan Yoongi yang sibuk berbual terus mengalihkan pandangan mereka pada Namjoon.

"Hey, hyung... relax ah, janganlah muka ketat sangat macam tu." Namjoon mengetapkan bibirnya menahan tangisan yang bila-bila je boleh meletus.

Matanya terpandangkan pada tanda nama di meja pejabat Yoongi yang tertulis 'Inspector Min' , lagilah Namjoon rasa nak meraung-raung di situ juga. Yoongi yang perasan terus menyorokkan tanda nama itu.

"Yah, Namjoon janganlah macam ni. Kau buat aku serba salah tau tak." Ucap Yoongi memujuk namun Namjoon sekadar diam.

Terus Namjoon melabuhkan punggungnya pada sofa di bilik itu. Dia bersandar dan cuba menenangkan dirinya. Dah dekat 7 tahun dia berkhidmat tapi dia cuba mampu dapat pangkat bawah je? Sadis gila!

Taehyung dan Yoongi menggeleng-gelengkan kepala kesian melihat Namjoon. Terus Taehyung bangun dari terus duduk di atas meja Yoongi, bahu Yoongi ditepuknya beberapa kali.

"Hyung, aku balik dululah. Nak rehat, luka aku sakit baliklah."

"Ha ok, hati-hati memandu. Nanti sampaikam salam sayang aku dekat bini kau eh?"

"Hotak kau ah salam sayang." Terletus tawa Yoongi melihat wajah Taehyung yang bertukar masam. Gurau pun dah tak boleh sekarang.

"Ok lah, aku balik dulu."

Akhirnya Taehyung terus melangkahkan kakinya keluar dari pejabat meninggalkan Namjoon dan Yoongi. Perlahan Yoongi bangun dan melabuhkan punggungnya di sebelah Namjoon yang sudah memejamkan matanya sambil bersandar. Bahu Namjoon ditepuknya sedikit membuatkan Namjoon membuka matanya dan memandang Yoongi.

"Janganlah sedih, aku ada jalan penyelesaian untuk semua masalah kau." Namjoon mengangkat keningnya.

"Apa?"

"Menangis selama seminggu dan move on, berhenti kerja dan mula tolong mak kau uruskan restaurant dia atau pergi maki chief sebelum kau lekatkan surat perletakkan jawatan dekat dahi dia. Mana kau rasa ok, kau buatlah."

"..."

"... ?"

"Semua yang kau sebutkan, please."

•••

Jimin menggenggam tangan Eunbi yang terbaring tidak bergerak di atas katil wad lalu tangan itu dikucup beberapa kali. Sudah 3 minggu Eunbi koma tidak sedarkan diri sejak kes Eunbi dibelasah di dalam sel penjara. Eunbi gugur dan badannya semua lebam-lebam termasuk wajahnya.

"Jimin..." Suara Taehyung dan tepukan di bahunya mematikan lamunan Jimin. Terus Jimin mengangkat wajahnya memandang Taehyung.

"Hey.. Kau dah ok dah ke?" Taehyung tersenyum kelat lalu belakangnya di mana bekas tembakan disentuh sedikit. Dahinya dikerutkan seakan menahan sakit.

"Dah ok sikit. Doktor cakap, nanti dah bolehlah buka bekas balutan tu." Jimin mengangguk, lega sedikit dengar Taehyung tidak terjadi apa-apa. Kepala Jimin ditundukkan memandang lantai.

"Rachel ok? Aku... rindu adik aku." Taehyung tertawa kecil lalu dia mengangguk. Bahu Jimin ditepuk beberapa kali.

"Kebetulan... dia pun rindukan kau sebab tu aku tak datang sorang." Jawab Taehyung membuatkan Jimin memandang wajah Taehyungm Taehyung tersengih.

"Jimin.." Kepala Jimin terus dialihkan kebelakang Taehyung; ke arah pintu bilik wad Eunbi.

Perlahan Jimin bangun, terkaku melihat Rachel seketika. Rachel tersenyum lebar dan tertawa kecil. Pantas dia berlari kecil dan memeluk Jimin. Jimin terus memeluk Rachel yang sudah menangis di dadanya. Belakang kepala Rachel diusapnya.

"Aku rindu kau." Ucap Rachel dalam tangisannya. Jimin tertawa, ubun rambut Rachel diciumnya.

"Aku pun. Aku minta maaf dengan apa yang jadi Rachel, maafkan isteri aku sekali Rachel. Tolong maafkan dia dan aku."

"Aku dah lama maafkan dia dan kau tak salah apa-apa Jimin." Balas Rachel lalu mengeratkan lagi pelukannya pada Jimin.

Taehyung disebelah menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal melihat Jimin dan Rachel berpelukan. Perlahan dada Jimin ditolak Taehyung sedikit, terus terlerai pelukan Rachel dan Jimin. Taehyung tersengih.

"Errr.. bini aku, Jimin. Jangan peluk lama-lama, tak elok." Kata Taehyung lalu bahu Rachel dipeluknya. Jimin tertawa, perlahan dahi Taehyung dijentiknya.

"Bodoh, dia adik aku tau! Jeles tak bertempat!" Marah Jimin namun dia terus tertawa besar. Rachel pula sudah menggelengkan kepalanya kesal dengan sikap cemburu Taehyung, sempat air mata Rachel dilap Taehyung menggunakan ibu jarinya.

"Oh ya, macam mana dengan keadaan Eunbi?" Tanya Rachel pada Jimin. Jimin sekadar mengangkat bahunya.

"Doktor cakap lepas Eunbi sedar dari koma baru boleh tau apa keadaan dia. Tapi sekarang benda yang dah dicomformkan... Eunbi dah tak boleh nak berjalan lepas ni, dia kena pakai kerusi roda sebab kaki dia dipukul teruk."

"Kesiannya..." Ucap Taehyung tidak percaya apa yang telah terjadi pada Eunbi. Rachel mencubit pinggang Taehyung, tak boleh jaga hati orang betul dia ni. Jimin sekadar tertawa kecil.

"Takpe, biarlah tu jadi pengajaran buat Eunbi dan kita semua. Aku akan jaga dia lepas ni. Tae , kau pun kena jaga adik aku elok-elok. Aku tau dia gugur sebab kau lagi, aku tak teragak-agak nak belasah kau."

"Baik boss!!" Taehyung terus menabik Jimin lalu mereka pun tertawa. Walaupun nampak seakan dia main-main, apa yang dia jawab itu adalah janjinya.

"Urm, Jimin.. aku tak boleh lama sebenarnya sebab aku ada hal dengan bini aku selama aku bercuti ni." Taehyung tersengih gatal lalu mengangkatkan keningnya beberapa kali pada Rachel.

Jimin terus tertawa.

"Ya ya, aku faham. Takpe, pergilah. Terima kasih sebab melawat." Ucap Jimin, Rachel dan Taehyung sekadar mengangguk.

"Takde hal, kitorang balik dulu. Jaga diri kau." Taehyung terus memeluk Jimin begitu juga dengan Rachel.

Lalu mereka berdua pun terus keluar dari bilik wad Eunbi. Setelah kaki melangkah keluar saja, Rachel terus mencubit pinggang Taehyung. Taehyung mengadu kesakitan lalu merengek akibat geram dengan Rachel yang asyik mencubitnya.

"Apa sayang ni? Sakit tau tak, nak manja pun janganlah dekat tempat awam. Balik nanti ya?" Taehyung tersengih gatal lalu Rachel sekali lagi mencubit Taehyung geram. Taehyung melompat sedikit akibat sakit.

"Tengok tu, gatal je kerja. Lepas tu tadi abang saya peluk saya pun nak cemburu tak bertempat."

"Eh memanglah kena cemburu, sayang tu kan bini Tae. Tae je yang boleh peluk sayang, pegang sayang, cium sayang, ehem ehem dengan sa- ARKH!! SAKITLAH!!"

Rachel terus jalan pergi meninggalkan Taehyung dibelakang yang sudah mengadu kesakitan. Wajahnya sudah memerah malu.

"Sayang jangan tinggalkan Tae! Aduh, sayang! Tempat tembak tu sakit.. aduh.. sayang, Tae serius ni..." Rachel memberhentikan langkahnya lalu menoleh ke arah Taehyung di belakang yang sudah terduduk.

"Tae?" Dengan wajah yang cemas Rachel kembali mendapatkan Taehyung. Dia bercangkung dan memegang lengan Taehyung. Wajah Taehyung yang seakan menahan sakit dipandangnya.

"Tae, awak ok tak? Maaf, saya tak sengaja. Tunggu sini, saya panggil-"

Cup!

"KIM TAEHYUNGGGGGG!!!" Rachel bangun dan terus mengejar Taehyung yang sudah lari selepas menguncup bibirnya.

Taehyung tertawa dan berlari selaju mungkin. Kalau Si Rachel dapat dia ni mampus kena cubit lagi.

"Maafkan saya Cik, sila senyap dalam hospital." Taehyung dan Rachel berhenti kejar mengejar apabila seorang nurse menegur mereka berdua.

Taehyung masih ketawa lalu mengangguk tanda faham pada nurse tersebut. Wajah Rachel dipandangnya. Jelas wajah itu seakan berkata padanya; Awak akan mati kena dengan saya kalau saya dapat awak Taehyung.

Taehyung sekadar membalas pandangan itu dengan membuat mulut...

"I love you..."

•••

Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 109K 60
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
79.4K 8.1K 44
"Tak tau asal usul lubuk mana tah tetiber je dia tidur kat katil kesayangan aku, nak dipendekkan cerita ha camtulah fanfiction ini" Kata Minchae den...
243K 37.7K 155
"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuh...
184K 10.7K 45
-fanfic ni tengah re-write. So kalau ada yang berlainan tu kami minta maaf hehe, tapi sokey korang akan faham juga. Selamat membaca ♡ Selami dalam du...