[√] Suami Mithali ° kth

By Lalyss-

267K 33.4K 7.6K

"Kau nak pikat isteri kau kan ? Jadi dengar cakap aku, jangan banyak cerita. Kau kena jadi suami mithali." ••... More

Prologue
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 20+
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
A/n
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 30+ [YoonEunBi]
Chapter 31
Chapter 32
Chapter 33
Chapter 34
Chapter 35
Chapter 37
Chapter 38
Chapter 39
Chapter 40
Chapter 41
Chapter 42
Chapter 43
Chapter 44
Chapter 45
Not an update
Chapter 46
Chapter 47
Chapter 48
Chapter 49
Chapter 50
Chapter 51
Chapter 52
Chapter 53
Chapter 54
Epilogue
Tempat aku membebel
Ayah Mithali [Extra Chapter]

Chapter 36

3.3K 459 85
By Lalyss-


"Saya tak buat Tae , percayalah." Taehyung tidak mengendahkan Rachel malah tangan sibuk membuntangkan bajunya.

Malam semalam misi memujuk Taehyung tidak berjaya , memandangkan Taehyung penat dan malas untuk berbicarakan tentang Comel. Jadi , pagi ini Rachel bangun awal dan sempat lagi ingin memujuk Taehyung sebelum lelaki itu ke tempat kerja. Rachel tak boleh tidur pun semalaman kerana memikirkan hal semalam , Comel pula dah ditanam oleh Taehyung di belakang rumah.

"Tae tau sayang tak suka kucing , kalau tak suka lain kali cakap aje tak perlu bunuh. Sayang tau kan Tae sayangkan Comel?" Taehyung menoleh ke arah Rachel. Nada suara Taehyung dingin saja , mungkin masih kecewa.

"Kim Taehyung , percayalah. Saya tak buat semua tu."

"Kalau awak tak buat siapa yang buat? Makcik Lee? atau Nara?" Rachel terdiam seketika. Wajah Taehyung ditatapnya dalam-dalam , air matanya yang ingin keluar ditahannya.

"Saya kecewa dengan awak Rachel , kalau awak tak bohong saya mungkin saya akan maafkan awak. Memandangkan dia hanya kucing , saya taknak kita bergaduh."

"Tapi Tae..." Rachel segera memegang lengan Taehyung yang ingin melangkah pergi meninggalkan bilik mereka. Taehyung langsung tidak menoleh pada Rachel malah dia menarik nafasnya dalam.

"Taehyung.. awak tak percayakan saya ke?" Kali ini air mata Rachel jatuh. Bagaimana dia nak bagitau ? Kelu lidahnya.

"Saya bukan tak percayakan awak , tapi bukti sendiri dah ada semalam. Makcik Lee dah balik , Nara baru bangun tidur dan awak pegang pisau dekat situ. Walaupun saya tak berapa nak percayakan Nara tu , tapi dah terbukti depan mata saya. Awak masih nak nafikan lagi? Saya tak suka orang bohong pada saya , Rachel."

Perlahan tangan Rachel jatuh dari terus memegang lengan Taehyung. Wajah ditundukkan lalu dia menekup wajahnya sambil menangis teresak-esak.

"Maafkan saya , saya minta maaf." Ucap Rachel seperti orang bodoh. Meminta maaf tentang sesuatu yang dia tidak lakukan. Dia cuma taknak Taehyung membenci diri dia , itu je.

"Sayang... janganlah nangis."Ucap Taehyung namun Rachel tetap menangis. Dia mengeluh kesal. Pantas dia menarik tangan Rachel untuk kedakapannya. Belakang kepala Rachel diusapnya.

"Ok ok , Tae tak marah sayang pun. Itu hanya kucing je."

"Tapi saya tak bunuh dia , saya sayangkan comel."

"Ok ok, baiklah. Sayang tak bunuh Comel , Tae percayakan sayang. Sayang bukan orang macam tu , ni mesti salah faham." Pujuk Taehyung lagi.

Kalau dipikirkan balik , betul juga. Rachel takkan buat macam tu. Taehyung cukup kenal dengan isterinya. Beberapa minggu ni pelbagai benda yang pelik berlaku , jadi dia tidak boleh membiarkan dirinya tidak mempercayai Rachel.

"Sayang , janganlah menangis lagi. Tae minta maaf , Tae cuma kecewa Comel mati. Tu je. Sebab tu emosi. Berhentilah menangis sayang , Tae minta maaf ok?"

Rachel menolak sedikit tubuh Taehyung untuk meleraikan pelukan mereka. Lalu air mata Rachel dikesat menggunakan bajunya. Perlahan dia memandang Taehyung.

"Awak pergilah kerja , nanti lambat."

"Tak , Tae nak tunggu sampai sayang ok." Rachel menggeleng perlahan. Dia tidak mahu menganggu kerja Taehyung , Taehyung baru aje masuk bekerja beberapa hari takkan nak dibuang pula nanti ?

"Saya dah ok , jangan risau."

"Betul ?" Rachel mengangguk tanpa memandang wajah Taehyung. Taehyung mengeluh kesal. Perlahan dia mendaratkan satu ciuman di dahi Rachel.

"Jaga diri elok-elok." Ucap Taehyung sebelum kaki terus melangkah keluar dari bilik itu meninggalkan Rachel.

Rachel terus terduduk di atas katil. Dia termenung sebentar pada lantai bilik. Apa patut dia buat ? Dia perlu bertindak sekarang. Dia takkan benarkan Eunbi tinggal lagi dalam rumahnya. Dia kena halau Yoon Eunbi.

"Yoon Eunbi!" Jerit Rachel secara tiba-tiba dengan penuh amarah. Dia terus bangun dan keluar dari bilik.

Kaki dilangkahkan naik ke tingkat tiga untuk ke bilik Eunbi. Dia marah , betul-betul marah sekarang. Dia kena halau Yoon Eunbi. Itu sahaja yang ada di kepala otaknya sekarang.

"Eunbi!"

Bam!

Rachel mengerutkan dahinya apabila bilik Eunbi kosong. Katil elok sahaja berkemas. Perlahan Rachel melihat ke dalam bilik air namun Eunbi langsung tidak ada di situ. Mana perempuan tu pergi seawal pukul 9 pagi ni?

truttt truttt

Bunyi telefon di dalam pocket membuatkan Rachel sedikit terkejut. Terus dia mencapai telefonnya dan panggilan dijawab saat nama 'mak' di screen terpapar.

"Hello? Mak sihat ? Kenapa call tiba-tiba?" Tanya Rachel lembut. Hilang terus marahnya pada Eunbi sekejap.

"Rachel , mak rasa tak sihat."

"Eh? Yeke? Mak ok tak ni?" Tanya Rachel cemas. Dan kali ini kakinya terus untuk ke biliknya. Bersedia untuk bersiap ke rumah Puan Kim.

"Tak ok. Boleh Rachel datang?"

"Boleh. Tapi Rachel tak mandi lagi. Dalam pukul 10 lebih atau 11 Rachel sampai , mak tunggu ya?"

"Ok."

Truttt truttt

Panggilan dimatikan Puan Kim. Telefonnya diletakkan ke tepi sebelum dia melirik pada seseorang yang sedang mengacukan pistol padanya.

"Apa kau nak buat dekat menantu aku?"

"Diam dan ikut saja apa yang aku suruh kalau kau taknak anak kau mati awal dan kau sekali mati." Puan Kim mengetapkan bibirnya geram sebelum menundukkan wajahnya.

Dia sayangkan Rachel dan Taehyung tapi dia tidak mampu untuk selamatkan dua-dua sekali gus memandangkan dia yang sudah tua.

Maafkan mak Rachel.

•••

"Hey , kau ok tak ni? Bukan kau kerja ke?" Taehyung mengangkat wajahnya memandang Jungkook yang baru saja sampai dan terus mengambil tempat duduk di hadapannya.

"Ya , aku kerja. Tapi aku nak masuk lambat sikit. Aku tengah pening. Nak kau teman aku breakfast sekali." Terang Taehyung pada Jungkook yang sudah mengangkat tangan pada pelayan untuk mengambil pesanan.

Setelah memesan makanan yang Jungkook inginkan , dia kembali menatap wajah Taehyung yang kusut. Tubuhnya disandarkan pada kerusi. Nasib dia sedang tidak ada apa-apa waktu ini , bolehlah temankan Taehyung dan bertanyakan tentang Nara. Dah lama tak dengar cerita tentang wanita itu sejak dia sibuk kebelakangan ini.

"Nara macam mana?" Tanya Jungkook. Taehyung menarik nafasnya dalam. Pening bila nama wanita itu keluar.

"Entah. Sejak dia muncul dalam hidup aku , macam-macam jadi. Sampai kadang-kadang Rachel jadi mangsa. Aku pun buntu , taktau apa patut aku buat , apa yang patut aku percaya dan tak percaya."

"Kenapa? Apa dah jadi sampai kau buntu macam ni?"

"Semalam kucing aku kena bunuh. Aku nampak Rachel pegang pisau dengan kucing aku tu dejat pelukan dia tapi dia nafikan semua tu. Kau rasa?" Jungkook membesarkan matanya mendengar luahan Taehyung. Bawah bibirnya digigit.

"Aku tak kenal Rachel sangat , Tae. Kau je yang kenal dia , kau yakin ke yang dia buat benda tu?"

"Aku... aku taktau." Jawab Taehyung lemah. Rambutnya diserabutkan, kusut !

"Nara pula main-main peluk aku aritu , lepas tu cakap aku yang mengandungkan dia lah apa lah. Aku naik gila tau tak!"

Bam!

"Woah woah , sabar Tae sabar." Jungkook terus mengurut-urut dadanya , terkejut dengan Taehyung yang tiba-tiba memukul meja. Kalau ya pun agak-agaklah , malu dekat pelanggan yang lain.

"Aku taktau nak cakap apa tapi... dari teori aku lah kan, mungkin Nara dengan Rachel tu tengah fobia atau something sebab tu dia buat macam tu?"

"What the... pahal teori kau--"

"Hey , aku belajar psychology ok! Ingat tak aku pernah amik bidang psychology dulu untuk dua tahun?" Taehyung terdiam seketika. Lidahnya tiba-tiba kelu.

Kenapa pula Rachel nak fobia semua tu? Kalau Nara mungkin dia masih boleh terima kerana Nara mungkin masih lagi fobia dengan Kim Seokjin.

"Aku tak faham , kenapa Rachel nak buat macam tu?"

"Mungkin dia terlampau takut. Yelah , Nara dah ada dekat rumah tu dengan kau. Mungkin dia takut Nara tu cuba rampas kau dari dia dan tu boleh menjejaskan mental dia tau."

"Tak , tak, tak. Rachel bukan--"

Truttt truttt

Kata-kata Taehyung sekali lagi dipotong oleh bunyi telefon bimbitnya. Taehyung merengus kasar sebelum mencapai telefonnya yang berada di dalam pocket. Saat nama 'mak' di screen terpapar , terus panggilan disambungkan olehnya.

"Hello mak? Kenapa mak call?"

"Taehyung , tolong datang ke rumah mak."

"Eh? Kenapa mak? Ada apa-apa yang jadi ke?"

"Datang jelah Kim Taehyung."

"Tapi mak--"

Tuttt tuttt

Taehyung tergamam. Talian dimatikan oleh Puan Kim sendiri. Pandangannya kembali pada Jungkook. Jungkook mengangkat keningnya seakan bertanya kenapa.

"Mak aku suruh aku datang rumah dia. Tapi aku taktau kenapa."

"Ada benda lah tu , baik kau pergi cepat tengok mak kau. Mana tau ada benda buruk berlaku ke? Kerja kau tu tinggallah kan dulu. Mak kau lagi penting."

"Urm..."

•••

Continue Reading

You'll Also Like

3.5K 398 17
"Pinjamkan saya cuma 44 hari daripada hari-hari awak... " -Park Soul --- 100% idea by myself. Tell me if you want to copy, i will give u the bill. S...
230K 35.1K 38
Rupa kacaknya langsung tidak mengusik hatiku. Kerana perangai gilanya yang mencecah level maksimum. Start: 12/1/2019 End: 02/05/2019 Photo [Using For...
15.8K 1.8K 53
MIN YOONGI | COMPLETE STORY Bahagia yang disulam kesengsaraan dan kegelapan. Dendam berlawan Cinta. Siapa yang akan jatuh ke tanah dahulu? 14SEPT...
1.5M 108K 60
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...