[COMPLETED] Mistress 주인님 (Bae...

Autorstwa SuamikuKacakGila27

720K 58.2K 5.4K

"Kau tahu tak, yang dalam tempoh 3 bulan tu, aku jatuh. Sakit sangat, Daehyun. Sampai rasa tak boleh nak bang... Więcej

Prolog
》Bab 1《
》Bab 2《
》Bab 3《
》Bab 4《
》Bab 5《
》Bab 6《
》Bab 7《
》Bab 8《
》Bab 9《
》Bab 10《
》Bab 11《
》Bab 12《
》Bab 13《
》Bab 14《
》Bab 15《
》Bab 16《
》Bab 17《
》Bab 18《
》Bab 19《
》Bab 20《
》Bab 21《
》Bab 22《
》Bab 23《
》Bab 24《
》Bab 25《
》Bab 26《
》Bab 27《
》Bab 28《
》Bab 30《
》Bab 31《
》Bab 32《
》Bab 33《
》Bab 34《
》Bab 35《
》Bab 36《
》Bab 37《
》Bab 38《
》Bab 39《
》Bab 40《
》Bab 41《
》Bab 42《
》Bab 43《
》Bab 44《
》Bab 45《
》Bab 46《
》Bab 47《
》Bab 48《
》Bab 49《
》Bab 50《
》Bab 51《
》Bab 52《
》Bab 53《
》Bab 54《
》Bab 55《
》Bab 56《
》Bab 57《
》Bab 58《
》Bab 59《
》Bab 60《
》Bab 61《
》Bab 62《
》Bab 63《
》Bab 64《
Bab 65
》Bab 66《
》Bab 67 (FINAL)《
》SPECIAL CHAPTER《
》SPECIAL CHAPTER《

》Bab 29《

9.8K 860 112
Autorstwa SuamikuKacakGila27

"Daehyun, kalau aku cakap, aku cintakan kau. Kau nak buat apa?"

Buat sekian kalinya, Daehyun seakan berada di atas langit.Berterbangan seperti orang kurang siuman. Otaknya seakan alat filem. Mengulangi apa yang baru Baekhyun katakan tadi. Matanya menikam anak mata Baekhyun. Macam... tak percaya.

"Awak cakap... awak cakap apa tadi?" Soal Daehyun. Dia perlu tanya sekali lagi, supaya tidak salah dengar.

"Apa kau nak buat kalau aku cakap aku cintakan kau? Kau nak tampar aku? Kau nak tendang aku? Atau macam mana?" Soal Baekhyun lagi dan kali ini lagi panjang dan semakin menggetarkan jiwa Daehyun. Tubuhnya masih rapat dengan Baekhyun sehingga terjingkit kaki dibuatnya kerana Baekhyun seakan cuba hendak menyamakan ketinggian.

"Saya.. saya tak tahu."

"Kau suka aku?"

Angguk.

"Kau sayang aku?"

Angguk. Tapi ragu-ragu. Lambat.

"Kau cintakan aku?" Kali ini Daehyun tidak beriak. Angguk tidak, geleng pun tidak. Dia bingung dengan perasaan sendiri. Matanya digalihkan dari terus merenung anak mata Baekhyun. Mata redup itu seakan tembus sehingga ke belakang.

"Daehyun..."

"Hmm?"

"Aku tanya kau. Jawab. Apa kau buat kalau aku cakap, aku cintakan kau?" Dia tanya lagi sehingga Daehyun betul-betul tidak tahu hendak katakan apa. Wajahnya mula rasa panas semacam, walhal dalam rumah ini sejuk. Baekhyun mula langkahkan kaki, menolak tubuh Daehyun sehingga mencecah kabinet TV. Daehyun lenturkan badan ke belakang apabila Baekhyun semakin mendekat.

"Daehyun..."

"Awak cakap, awak tak nak cakap dengan saya apa perasaan awak dekat saya."

"Tapi sekarang aku cakap."

"Hah?"

Blur. Daehyun terkebil-kebil memandang wajah kacak lelaki ini. Sesekali hidungnya terpalit bau wain. Daehyun mengagak Baekhyun baru sahaja pulang dari kelab dan mungkin dia mabuk. Tetapi nampak gaya macam tak mabuk.

"Aku tengah cakap dekat kau apa perasaan aku." Katanya. Menyambung apa yang sedang dibualkan tadi.

"Awak mabuk ke? Badan awak bau wain."

"Kau cium badan aku ke?" Wajah Daehyun terus memerah. Matanya tidak memandang wajah Baekhyun, sebaliknya hanya mata. Hanya kedua-dua mata itu sahaja yang dia pandangkan.

"Kenapa suka pandang mata aku?" Soal Baekhyun. Suaranya diturunkan. Betul-betul perlahan dan terselit romantik di situ. Baekhyun mula mendekatkan lagi kepalanya sehingga dahi mereka mula bersentuhan.

"Janganlah macam ni, Baekhyun. Awak nampak lain." Daehyun menolak perlahan bahu Baekhyun sehingga dahi mereka tidak lagi bersentuhan. Baekhyun tidak berubah, sebaliknya dia tersenyum nipis.

"Aku simpan soalan aku sampai minggu depan." Dia mula menjarakkan tubuhnya sedikit dari Daehyun.

"Aku nak jawapan kau." Dia menyambung lagi. Daehyun mengerutkan dahi. Entah apa penyakitnya sehingga boleh jadi sebangang ini.

"Jawapan apa?"

"Aku dah cakap tadi. Pandai-pandailah kau ingat balik. Tapi ingat, aku tak nak jawapan kau mengecewakan aku. Aku bunuh diri nanti." Katanya sebelum melangkah beredar meninggalkan Daehyun di ruang tamu, bersandar pada kabinet TV yang separas pinggang.

"Apa ni? Tak faham..." gerutu Daehyun sendirian.

"Ingat, sayang. Awak kecewakan Baek, Baek bunuh diri."

Dan Baekhyun ketawa comel sambil masuk ke dalam bilik. Mungkin kelakar dengan nama yang dibahasakan tadi.

"Gila?"

*******

Sehingga ke esok pagi Daehyun memikirkan apa yang Baekhyun hendak katakan malam semalam. Semua dia buat kerja, dia rasa tak senang sebab susah hati.

"Awak kecewakan Baek, Baek bunuh diri."

"Masalahnya saya tak ingat apa yang awak tanya semalam!" Daehyun menjerit kecil dan merungut dalam selimut. Dia masih melingkar atas katil kerana jam menayangkan angka 6 pagi. Tidur awal, dan bangun pagi semata-mata hendak ingat semula apa yang Baekhyun soalkan semalam. Tetapi entah kenapa, bodoh semalam. Lupa semua! Padahal Baekhyun tidak buat apa-apa pun. Sekadar peluk dan sandarkan tubuhnya pada kabinet. Macam mana dia boleh biul sangat?!

Tuk! Tuk! Tuk!

Daehyun mengalihkan perhatiannya ke pintu bilik apabila ada yang mengetuk. Baekhyun.

"Tak kunci." Jerit Daehyun dari dalam. Kemudian tidak lama selepas itu pintu terbuka dari luar. Menayangkan Baekhyun yang sedang memegang telefon bimbit dalam keadaan tidak berbaju. Daehyun kecilkan mata. Salah satu habit Baekhyun jika tidur. Suka buka baju. Pelik. Tak sejuk ke?

"Daehyun, aku nak tanya kau. Kau ada passport tak?" Soalnya sambil melabuhkan punggung di birai katil. Fikir Daehyun lelaki itu sekadar duduk, rupanya baring terus! Siap satu bantal dengan Daehyun yang masih berselimut ini. Daehyun ketepikan kepalanya sedikit dan memberikan ruangan kepada Baekhyun.

"Passport? Ada. Tapi hilang." Jawab Daehyun. Segala dokumennya ghaib ketika dia diperangkap dulu di kelab malam.

"Kau ni... suka sangat hilangkan barang. Kalau aku bagi kau cincin, kau hilangkan juga rasanya." Ayat Baekhyun berbaur mengutuk. Daehyun kecilkan mata memandang Baekhyun yang masih menilik skrin telefon. Nampak macam Baekhyun hendak menempah hotel melalui aplikasi mudah alih. Malas hendak menanya, Daehyun hanya diam sahaja.

"Aku nak jawapan kau tau. Jangan lupa." Baekhyun berkata tiba-tiba tanpa memandang wajah Daehyun. Daehyun mengeluh pendek. Dia mengiringkan tubuhnya menghadap Baekhyun yang menelentangkan tubuh.

"Boleh tak awak ulang balik soalan awak semalam. Saya tak dengar." Daehyun mula dengan 'teater'nya. Sengaja dipegang lengan Baekhyun. Meminta simpati. Tetapi melihat Baekhyun yang memberikannya jelingan, Daehyun mengeluh kecil.

"Saya tak pasti dengan soalan awak. Awak banyak tanya soalan semalam."

"Siapa suruh tak fokus?"

"Awak yang tanya banyak soalan."

"Salahkan aku pula." Baekhyun tidak hiraukan Daehyun. Dia tahu, pasti Daehyun akan tahu nanti jika hari yang telah dirancang sudah tiba. Hari yang di mana, hanya dia seorang yang tahu.

"Alah, Baek... bukan sengaja. Awak yang tanya soalan yang sama. Dah tu ada soalan lain. Mana satu yang saya nak jawab? Kalau buatnya saya salah jaw..."

"Aku bunuh diri."

"Tengok tu! Suka buat orang stress." Daehyun mula merungut. Geram punya pasal, ditampar sekuat hati bahu Baekhyun yang terdedah itu sehingga meringkuk tubuh itu dibuatnya. Daehyun bangun dari katil. Tidak dihiraukan dengan jeritan Baekhyun.

"Sakit tahu tak. Sampai hati kau tampar aku. Buatnya terkeluar jantung aku, macam mana? Kau nak masukkan balik?" Seloroh Baekhyun walau hakikat tidaklah sakit mana. Merah itu mungkin ada.

"Padan muka." Daehyun mencapai tuala dan hendak ke tandas.

"Daehyun..."

Diam.

Tetapi dia berdiri tegak di hadapan pintu tandas.

"Daehyun, aku cakap dengan kau ni. Dengar tak?" Daehyun ketap gigi. Sejak dua menjak ini Daehyun tidak boleh mendengar suara Baekhyun semanja itu. Dia terbuai!

"Sayang..."

"Nak apa?" Daehyun pusingkan tubuh dan dia sedikit terperanjat apabila Baekhyun betul-betul ada di belakangnya.

"Aku nak kau." Daehyun merengus kecil. Dasar. Matanya jatuh pada bahu Baekhyun yang ditamparnya tadi. Merah.

"Jangan main-main. Awak nak apa?"

"Aku nak kau cintakan aku." Jantung Daehyun terus meloncat laju. Alahai... seakan hendak terkeluar dari mulut. Perlu ke Baekhyun begini? Baekhyun yang ada banyak identiti. Sekejap manja, sekejap romantik, sekejap dingin, sekejap baran. Bingung.

"Saya tak layak untuk awak." Jawab Daehyun. Dia beranikan diri untuk bertentang mata dengan Baekhyun, namun lelaki itu terlalu banyak aura sehinggakan dia sukar untuk membalas pandangan mata itu.

"Kau binatang ke?"

Daehyun geleng.

"Kau manusiakan?"

Daehyun angguk lagi.

"Jadi kau layak cintakan aku."

Baekhyun terus pergi setelah mengucapkan ayat itu. Okey, dia bagi hint. Tapi Daehyun betul-betul bengap hari ini. Dia masih terkerdip-kerdip mata dengan ayat Baekhyun. Jantungnya juga usah dikata. Meloncat sakan macam arnab keluar sangkar. Tetapi...

"Dia nak cakap yang aku cintakan dia ke apa? Atau.. dia nak cakap, yang sebenarnya dia..."

Czytaj Dalej

To Też Polubisz

20.4K 404 14
"Kahwin dengan daddy jom"? -Alex Danial "You dh gila ke ape?"you are my lecturer!"-Raisha Qistina "I tak gila,I gila...
505K 42.1K 63
"Kalau awak rasa, perpisahan jalan yang terbaik, silakan. Saya tak paksa awak pun, Park Jae Ra." Tanpa usaha, dia pasrah. "Mana suami saya ya...
5.1K 531 32
status 》 completed "jodoh kepala kau!" "kau nampak macam aku suka kau er?" day by day, perasaan tu muncul. cuma dia menafikan, dia menipu diri sendir...
3.5K 613 15
❝ At first I hated your service but the longer I was grateful to be able to meet people like you ❞