Lafazkan Cinta Itu (OG)

By Misz_Qzryn

6.8K 322 323

Hatinya cukup terluka dengan seorang insan bernama lelaki. Hatinya tidak dapat lagi menerima mana-mana lelaki... More

๐ŸŒนโœจ
PROLOG
PART 1๐ŸŒน
PART 2๐ŸŒน
PART 3๐ŸŒน
PART 4๐ŸŒน
PART 5๐ŸŒน
PART 6๐ŸŒน
PART 7๐ŸŒน
PART 8๐ŸŒน
PART 9๐ŸŒน
PART 10๐ŸŒน
PART 11๐ŸŒน
PART 12๐ŸŒน
PART 13๐ŸŒน
PART 14๐ŸŒน
PART 15๐ŸŒน
PART 16๐ŸŒน
PART 17๐ŸŒน
PART 18๐ŸŒน
PART 19๐ŸŒน
PART 20๐ŸŒน
CAST๐ŸŒน
PART 21๐ŸŒน
PART 22๐ŸŒน
PART 23๐ŸŒน
PART 24๐ŸŒน
PART 25๐ŸŒน
PART 26๐ŸŒน
PART 27๐ŸŒน
PART 28๐ŸŒน
PART 29๐ŸŒน
PART 30๐ŸŒน
PART 31๐ŸŒน
PART 32๐ŸŒน
PART 33๐ŸŒน
PART 34๐ŸŒน
CAST๐ŸŒน
PART 35๐ŸŒน
PART 36๐ŸŒน
PART 37๐ŸŒน
PART 38๐ŸŒน
NEW STORY๐Ÿ“Œ
PART 39 ๐ŸŒน
PART 40๐ŸŒน
PART 41๐ŸŒน
PART 43๐ŸŒน
PART 44๐ŸŒน
PART 45๐ŸŒน

PART 42๐ŸŒน

42 2 1
By Misz_Qzryn

JUBAH hitam yang dipakainya mencecah jalan. Kegelapan malam tidak menghalangnya untuk terus berjalan. Nafas ditarik dan dihembus.

Tiba di satu tempat,langkahnya terhenti.Kepalanya didongak untuk melihat. Mansion mewah di hadapannya dilihat gah pada pandangan matanya.

"Aku sepatutnya ada di rumah ini bersama mereka",kata lelaki misteri itu perlahan.

"Syazreen".

Nafasnya terhenti sebelum dia mula berkata kembali.

"Aqeef".

"Rafiq",air mata cuba ditahan apabila nama arwah kembarnya meniti di bibirnya. Dia menyaksikan sendiri kemalangan yang menimpa kembarnya itu.Dia asyik menyalahkan diri sendiri kerana tidak mampu menyelamatkan Rafiq.

"Syazreen dengan Aqeef tak kan kenal aku... mereka tidak pernah melihat aku apatah lagi mengetahui kewujudan aku",ujarnya.

Suara bising dari rumah agam itu menghentikan percakapannya.Matanya mula melilau mencari suara-suara bising itu.

Mansion ini terlalu besar untuk dia melihat. Dia cuba untuk memanjat tangga. Jubah hitamnya dikoyak dan diikat ketat pada pinggannya.

Lelaki misteri itu mula memanjat pagar menggunakan ketangkasan luar biasa yang dia miliki. Akhirnya, dia sampai ke kemuncak pagar.

Dari jauh sudah nampak sekumpulan manusia bersenjata. Senjata-senjata itu dilihatnya sedang diarah kepada tuan rumah mansion itu.Pandangannya jatuh pada seorang wanita yang sedang menangis sambil memaku kepala seorang budak lelaki yang berlumuran darah.

"Mummy...Adik rindu",air mata jantan jatuh jua.

Kemarahannya mula membuak-buak apabila melihat keadaan Ibu kandungnya itu. Walaupun sewaktu itu,dia baru berumur 4 tahun wajah itu masih diingatannya.Yang membuat dia kecewa, keluarga tidak mencarinya ketika dia hilang 20 tahun dulu.

Dengan ilmu yang ada, dia terus meluru ke arah sekumpulan manusia bersenjata itu.Targetnya untuk mengambil parang di tangan lelaki berbadan gempal itu.

Dia melayang ke arah lelaki berbadan gempal itu dan merampas parang yang sedang diacu itu. Ambik kau!

"Arghhh".

Bermula kekecohan antara manusia bersenjata itu.Mereka cuba melawan orang yang tiba-tiba menyerang mereka.

Lelaki misteri itu lebih tangkas. Leher-leher penjenayah itu dikelarnya pantas. Malang tidak berbau, jubah hitam yang menutup kepalanya tertarik sehingga tercabut.Hanya tinggal baju T-shirt putih dan Jeans hitam di tubuhnya.

Tan Sri Mikhail terkejut melihat wajah lelaki yang baru menyelamatkan mereka. Wajah itu, wajah yang dirindui mereka.Wajah itu mirip Rafiq.

Siapa lelaki di hadapannya kini? Ingatannya cuba dikembalikan. Adakah lelaki itu Rayyan? Tidak mungkin.Rayyan telah meninggal dunia 20 tahun lepas.

"Abang!Anak kita ni...Aqeef!".

Tan Sri Mikhail mula mengarahkan drivernya untuk ke hospital berdekatan. Drivernya cuba mengangkat Aqeef tetapi dihalang oleh lelaki misteri itu.

Puan Sri Diana masih tidak menyedari apa-apa.Dalam fikirannya hanya keselamatan Aqeef.

Lelaki misteri itu mengangkat Aqeef masuk ke dalam kereta.

"Terima kasih",Puan Sri Diana menyentuh sekilas tangan yang mengangkat anaknya itu.













"MANA budak lelaki yang selamatkan kita tadi, Pak Samad?",tanya Tan Sri Mikhail lepada drivernya.

"Saya tak tahu,Tuan. Dia pergi begitu sahaja tanpa berkata apa-apa, Tuan. Maaf, saya tak sempat menghalangnya",Pak Samad menuduk.

"Tak apa,Pak Samad",ujar Tan Sri Mikhail.

Tan Sri Mikhail melangkah masuk kembali ke ruang menunggu.Isterinya didekati.Raut sayu kelihatan di wajah tua itu.Isterinya risau memikirkan keadaan anak bongsu mereka. Buat masa sekarang tidak akan diceritakan perihal budak lelaki yang mirip arwah Rafiq itu.Biar keadaan tenang dahulu baru dia boleh menceritakan hal itu kepada Diana.

Tan Sri Mikhail melabuhkan duduk bersebelahan isterinya.Bahu Diana dirangkulnya.

"Abang...Saya risaukan anak kita",luah Diana kepada suaminya.Kepalanya dilentokkan di bahu Tan Sri Mikhail.Dia penat dengan kejadian yang tidak diduga ini.

"Aqeef kuat,sayang",Tan Sri Mikhail cuba menenangkan isterinya.Belakang isterinya diusap perlahan.Dia juga risau akan Aqeef tetapi dia harus kuat di hadapan isterinya itu.

Puan Sri Diana hanya mengangguk dengan kata-kata suaminya.Puan Sri Diana baru menyedari sesuatu. Syazreen? Hairy?Patutkah diberitahu kepada anak dan menantunya itu. Lagipun usia kandungan Syazreen baru 3 bulan, jadi dia risau kalau Syazreen terus pulang apabila mengetahui berita tentang kejadian tadi dan keadaan Aqeef sekarang.

Bercakap tentang kandungan Syazreen,dia sangat gembira dengan berita itu.Dia bersyukur yang Syazreen dapat menerima Hairy.Dia juga yakin yang anaknya bahagia dengan menantunya itu.

"Abang...Syazreen patut tahu tak fasal ni?",tanya Diana kepada Mikhail.

"Awak nak bagitau ke,Diana?",tanya Tan Sri Mikhail balik. Kalau dia yang bagitau mungkin Syazreen pelik kerana hubungan mereka masih dingin tetapi dia sudah menyesal dengan sikapnya selama ini terhadap satu-satunya anak perempuannya.

"Abang lah yang bagitau".

"Kamu lupa kah Diana",sayu suara Tan Sri Mikhail.

"Abang bagitau Hairy",balas Puan Sri Diana.Dia sudah memotong percakapan suaminya.

"Ya, Nanti Abang bagitau Hairy, awak jangan risau nanti darah naik",Tan Sri Mikhail bersetuju seraya menasihati isteri kesayangannya itu.Usia perkhawinan yang hampir mencecah 35 tahun, tidak memudarkan rasa kasih dan cinta pada Diana.















"YA Pa,Baiklah Papa".

Hairy mematikan panggilan daripada Tan Sri Mikhail.Berita itu sungguh mengejutkan.
Siapa yang membuat onar itu?Serangan itu seperti dirancang oleh seseorang.Siapa musuh Papanya?

Hairy memandang isterinya yang khusyuk menonton television.Berat rasa hati ingin memberitahu berita itu kepada Syazreen.Memang mereka akan pulang ke Tanah air dalam dua minggu lagi.

"Sayang",Hairy melabuhkan punggung di sebelah isterinya.Pipi Syazreen dicium sekilas.

"Yup!",jawab Syazreen.Mata tidak lepas dari melihat drama kegemarannya.

"Abang...nak bagitau sesuatu".

"Apa?",Syazreen berpaling memandang Hairy.Wajah risau Hairy membuatkannya tertanya-tanya.

"Kenapa nampak risau je ni? Apa yang berlaku? Siapa yang call tadi?".

Soalan bertubi-tubi itu membuatkan Hairy tergeleng-geleng.Tengok! Tak bagitau apa-apa dah kalut lain macam.

"Papa yang call tadi".

"Pa...Pa...Papa?"ً,tergagap-gagap Syazreen menuturkan nama itu. Kenapa Papa call?

"Ya,sayang",tangan Syazreen diraihkan.Dia cuba memberikan kekuatan sebelum memberitahu berita duka itu.

"Papa call sebab nak bagitau yang mansion kena serang lelaki bersenjata dan Aqeef...Aqeef",Hairy menarik nafas panjang sebelum melanjutkan percakapannya.

"Aqeef kena tikam.Sekarang, Aqeef dirawat di ICU".

Tidak berkedip Syazreen mendengar Hairy menghabiskan kata-katanya.Berita itu begitu mengejutkannya.Aqeef kena tikam? Siapa yang buat keluarganya seperti itu.

Perlahan-lahan air matanya mengalir.Tiada kata-kata dapat diucapkan sekarang.Dia benar-benar terkejut.Fikirannya mula terfikir Mummynya. Bagaimana keadaan Mummynya?

"Mummy macam mana Abang? Papa okay? Macam mana boleh masuk perompak?Siapa yang buat?",soalnya bertubi-tubi.Tangan suaminya digenggam kemas. Dia takut. Takut kehilangan keluarganya.

"Sabar sayang, semua dalam keadaan yamg baik kecuali Aqeef je sebab dia nak lindung Mummy then kena tikam".

"Ya Allah".

Hairy menarik Syazreen ke dalam pelukannya.Belakang isterinya diusap lembut.Dia cuba memberi ketenangan kepada wanita itu.

"Esok...Esok...,balik Malaysia?Ryn risau sangat Abang...ryn...ryn takut kehilangan Aqeef.Ryn nak tengok Aqeef",kata Syazreen dalam esakan.


















🌹♥🌹













HAI MY READERS!

ARE YOU OKEY?

DAH ADD LCI KE LIBRARY? OKEY, GOOD 😸

JANGAN LUPA VOTE & KOMEN

BTW, SALAM AIDILADHA

THANK YOU 🌹

Continue Reading

You'll Also Like

51.3K 5.8K 19
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...
423K 36.4K 41
Tiada yang mampu meneka bagaimana cara semesta berkerja. For real, it wasn't me." Esakan yang nak meletus, ditahan walaupun pipinya mula basah. "Real...
58.8K 3.8K 49
" ๐ˆ ๐ฐ๐ข๐ฌ๐ก ๐ฒ๐จ๐ฎ'๐ ๐ฅ๐จ๐ฏ๐ž ๐ฆ๐ž ๐ฅ๐ข๐ค๐ž ๐ญ๐ก๐ž ๐ฐ๐š๐ฒ ๐ˆ ๐ฅ๐จ๐ฏ๐ž ๐ฒ๐จ๐ฎ " Beria? Ya, itulah Nayla Atheera. Jatuh cinta pada lelaki itu pa...
500K 5K 57
DEWASA Viewer Discretion ๐Ÿ”ž Explicit Content ๐ŸŒš Hidup Anggun Sufiya berubah 360ยฐ apabila terjatuh ke dalam lembah penipuan sehingga mengahwini seoran...