سأظل ملكه (الأخير..)

7.2K 349 194
                                    

"سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم"

"صلوا على أشرف الخلق ❤️"

قالت روح بتوتر : تتجوز مين..! مالك أنت تعبان صح! فيه هنا دكاتره كتير أوي ممكن تكشف يمكن فيوزات عقلك ضربت ولا حاجه

إبتسم ببرود قائلا : يا شيخه قولي كلام غير ده

قالت روح بضيق : مالك أنا مش فاضيه لللعب ده.. أتفضل شوف وراك إيه علشان تعبانه وعايزه أريح... ومن غير كلام أنا مش هتجوز.. وبعدين مين هيرضي ببنت مش بتشوف وكمان معندهاش شعر.. لا أري آي مواصفات أنوثه! أنت متخيل صح! لو سمحت كفايه بقا علشان أنا تعبانه

إبتسم مالك بهدوء وهو يقول في رضي : أنا راضي.. روح بلاش كلام فاضي! أنتي كلك أنوثه يا عسل.. لو سمحتي كفايه أنتي وأهدي كدا خلينا نتكلم بالعقل.. أنا طلبت إيدك من أهلك وهما قالوا الرأي الأول والأخير ليكي.. روح أنا بتمني تكوني مراتي من زمان أوي.. أول بنت دخلت قلبي وعقلي كنتي أنتي.. من وأنتي طفلة لسه بنت شهور أنا مكنتش بقدر أهدي من غير ما أشوف ضحكتك.. معرفش ليه أتحولتي فجأة وبقيتي جامده وناشفه كدا..! بس دا أحلي حاجه حصلت! كنت مرتاح وأنتي خارجه وأنا عارف أن فيه راجل قد إي موقف حصل.. لما بتربطي شعرك دا أروع شعور ممكن يجيلي..

_ ليه!؟

إبتسم بهدوء : علشان محدش يشوف شعرك.. ممكن الجميلة تحترم مشاعري السوهيفه وتقلب تتجوزني.. حرام يعني داخل على 27 سنه ولسه متجوزتش مش حرام يعني!!

جاوبت بهدوء : مالك لو سمحت كفايه.. مش هينفع! عايزه أنام

نظر لها مالك بتحدي ثم قال : روح تقبلي تتجوزيني

تنهدت بقوة قائلة : جاوبت

قال ببرود : لاء مجوبتيش.. أنتي رفضتي علشان شايفه أنك دلوقتي مش قد أنك تكوني مراتي.. مش علشان منتش قد الموقف دا!.. لاء علشان شعرك راح وعينك تأثرت في العملية! روح أنتي واعيه بتعملي إيه؟!.

صرخت به بحنق : آاه وعيه.. أنت بنفسك لسه قايل أنك كنت بتحب شعري.. فإيه إللي بتعمله دلوقتي؟!

جز على أسنانه ثم قال بهدوء : أعقلي يا روح.. أنتي لو هتتجوزي واحد علشان بيحب شعرك أو حاجه في شكلك!.. فأنتي متخلفه! آاه متخلفه يا روح إللي ترتبط بواحد علشان حابب شكلها فتبقي متخلفه.. الشكل بيروح وبيجي، الجمال الظاهري دا بقا أسهل حاجه دلوقتي حقنتين تجميل يضبطو الدنيا.. عن أذنك

أخذت نفس عميق قائلة ببرود : خد الباب وراك

صك على أسنانه من برودها ليتقدم منها مره أخري ثم همس في أذنها تاركاً أنفاسه الساخنه تلهف عنقها : هتكوني ليا يا روح.. لو أخر نفس في عمري هتكوني ليا.. لأنك ببساطه روحي!..

الملاك الشرسحيث تعيش القصص. اكتشف الآن