28

6.7K 337 88
                                    

Aina sedang duduk di hadapan televisyen sementara menunggu Kyle pulang. Sudah pukul 7.00 malam namun bayangan lelaki itu masih belum muncul.

Mana abang ni? Dah pukul 7 dah ni masih juga belum balik-balik. Rungut Aina. Dia bukannya berani sangat duduk rumah sorang. Memanglah ada maid, tapi maid mereka duduk di tingkat bawah je. Tak boleh naik ke atas kecuali ada urusan.

Pejam celik pejam celik dah pukul 1 pagi. Aina mula tertidur di sofa lalu tanpa sedar dia tertidur di atas sofa.

Kyle memakirkan keretanya di garaj. Wajahnya kelihatan muram dangigi iketap. kalau nampak pun takut.

Sampai je di tingkat atas dia melihat Aina masih berada di luar bilik mereka. Dia menghembus nafas perlahan lalu mendekati isteri tercinta.

Haih nakal. Sakit sakit masih juga nak tunggu orang balik. Hidung Aina dicuit olehnya.

Perlahan-lahan pinggang Aina dirangkul olehnya lalu diangkat untuk dibawa ke bilik tidur. Tubuh Aina diletakkan elok di atas katil bersaiz king oleh Kyle secara perlahan-lahan. Lalu comforter ditarik menutupi tubuh kecil isterinya.

Kyle kemudian berlalu ke bilik air untuk menyegarkan diri sebelum tidur.

Selepas beberapa minit mandi, Kyle pun berlalu keluar dari bilik mandi dengan seluar pendeknya. Dia mendekati isterinya yang lena dibuai mimpi.

Kyle berbaring menghadap isterinya yang membelakanginya. Perlahan-lahan tangan Kyle merangkul pinggang Aina dengan erat. Dia menguntumkan senyuman Bahagia. Berharap tiada hari esok.

Aina terpisat-pisat menahan silau di matanya. Kyle disebelah dikerling. Aina terkejut melihat wajah Kyle sangat dekat dengannya bahkan Kyle tidak tidur dan hanya merenungnya bagai nak tembus.

Aina menyembunyikan wajahnya dibalik comforter. Tidak selesa ditenung oleh suaminya sebegitu rupa. Kyle tersengih. Comforter Aina ditarik kebawah.

kenapa ni sayang? Merah je muka. Abang baru je tenung, belum ngapp lagi. Perkataan ngapp sengaja ditekankan.

Aina memukul perlahan lengan Kyle. Ishh abang ni! Suka buat orang malu ea? Getus Aina. Wajahnya sengaja dicemberutkan. Kyle tertawa melihat wajah cemberut Aina yang kelihatan comel di matanya.

"Sayang, nak malu ape? Abang kan suami sayang. Rileklah." Kyle mengelus pipi isterinya dengan lembut.

"I love you abang. Abang janji dengan sayang yang abang takkan tinggalkan sayang sampai bila-bila?" Ujar Aina dengan penuh berharap.

Kyle mengangguk. "Abang janji yang abang takkan tinggalkan sayang. Hanya maut boleh pisahkan kita." Ujar Kyle. Dia menguntumkan senyuman buat isterinya.

"Sayang, harini Mike, Jack dan Aidil nak datang rumah. Boleh tolong masak lebih? Masak sesedap tau. HEHE." Klye tersengih menayangkan barisan giginya yang ersusun rata dan rapi.

"Boleh je. Bila dorang nak datang?" tanya Aina yang sedang mengemaskan ruang tamu mereka.

Entahla. "Sayang masak sekarang boleh? Senang sikit." Cadang Kyle.

"Okay abang." Akur Aina.

SKIP*

VROMM! VROMM!

Kedengaran bunyi kereta Aidil, JAck dan Mike berbunyi nyaring.

"Yoww!!! Big bro! Kitorang dah sampai ni. mana makanan nyaa! lapar woi!!" jerit Mike.

"Waalaikummusalam warahmatullahi wabarakatuh, sahabat sekalian." Perli Kyle. tak reti nak bagi salam sangat kan? Padan muka.

"Auchh! Sejak bila kau pandai bagi salam ni weh? HHAHAHAH." tanya Jack yang first time dengar bos nya itu memberi salam.

"Sejak aku tahu yang salam itu diucapkan oleh muslim. Korang apa tau. Korang kan zionis." Perli Kyle lagi.

"dah-dah lah weh perli kitorang. Tak kesian ke dengan Aidil yang dari tadi menahan kelaparan tu?" Jack tersengih apabila Aidil menjelingnya. Main jual nama orang pulak. Dasar!

"Errr..korang, jomlah makan. Aina dah masak special untuk korang." Kata Aina yang telah siap memasak.

mereka pun berlalu ke dapur untuk manjamu selera.

Setelah selesai menjamu selera, Kyle mengajak tiga orang orang kanannya meerangkap kawan baiknya ke bilik kerjanya. Ada sesuatu yang hendak dia bincangkan tentang musuh misteri Aina.

TO BE CONTINUE ;)

ye, author tau author lama tak update. sorrylah weh T-T

dahla author tak berapa ingat jalan cerita, author baca pun nak muntah. apa lagi korang kan?

maaf ye huwaaaaa!!!

Vous avez atteint le dernier des chapitres publiés.

⏰ Dernière mise à jour : Mar 17, 2022 ⏰

Ajoutez cette histoire à votre Bibliothèque pour être informé des nouveaux chapitres !

Mafia's Babygirl [Hiatus]Où les histoires vivent. Découvrez maintenant