8

6.1K 453 31
                                    

Aina yang berasa bosan di dalam biliknya, menapak keluar dari biliknya. Dia langsung tak ingat akan warning yang diberikan oleh Kyle tengahari tadi. Jangan keliar bilik waktu malam.

Baru je dia berada di tangga, dia mendwngar bunyi yang nyaring.

Gedegang!!~

Aina berlari kebawah. Tiada pulak sia melihat kelibat sesiapa.

Pap!

Aina terkejut mendengar bunyi sesuatu. Dia mengikut arah bunyi itu. Jalan punya jalan, dia sampai di hadapan satu pintu besi. Tanpa ragu-ragu, dia buka pintu itu. Ada tangga mengarahkan ke bawah.

Dia berjalan dengan berhati-hati ke bawah. Sampai sahaja di penghujung tangga, dia melihat satu pintu besi lagi. Dia curi-curi melihat apa yang di dalam bilik itu.

Dia terlihat beberapa orang berpakaian serba hitam memegang pistol. Lepas tu, empat susuk membelakanginya. Dalam sibuk dia menyelitkan kepalanya di pintu itu, secara drastik kakinya tersalah pijam di sesuatu. Dia terus tersembam ke hadapan.

Kepalanya diraba, berdarah.

Tiba-tiba, sepasang kasut berhenti di hadapannya. Dia mendongak. Wajahnya serta merta pucat.

"What are you doing here?" Tanya orang itu tanpa nada. Wajah orang itu langsung tidak menunjukkan yang dia suka akan apa yang Aina lakukan.

"Err..." Aina kehilangan kata-kata. Dia cuba untuk bangun. Dahinya yang berdarah dipegang.

Dia berdiri di hadapan orang itu.

"Kyle..." Panggil Aina. Kyle msih lagi memandang tajam ke arahnya.

"What I've told you before? Don't out of your room. Botak! Ikat dia." Arah Kyle pada orang suruhannya. Aina terkelu. Kyle nak ikat dia?

"Kyle? Ke..kenapa?" Air matanya mula jatuh.

"Bawa dia ke bilik dia. Pastikan dia tak lepas." Kyle terus berlku menyambung kerjanya yang tertunggak. Dia kembali menyeksa mangsanya yang mereka tangkap tadi.

Jack, Aidil dan Mike hanya memandang simpati terhadap Aina. Mereka tak dapat berbuat apa-apa kalau Kyle berada dalam mood Mafia nya.

"No! Let me go! Kyle! I'm promise I won't do that again! Please!" Rayu Aina bersama linangan air mata. Kyle menghiraukan jeritan Aina bergema di seluruh bilik seksaan itu.

***✨***

Kaki dan tangan Aina digari. Botak menghantar Aina ke dalam biliknya.

"Botak, lepaskanlah saya." Rayu Aina pada Botak.

Botak mempamerkan riak kasihan pada Aina kerana gadis itu sungguh baik dengan mereka. Tetai arahan bos mereka tak dapat dia ingkari.

"Maaf, cik Aina. Saya tak dapat tolong. Nanti bos pancung saya." Ujar Botak serba salah.

"Hmm..takpe lah. Awak boleh pergi." Kata Aina.

Dia mengeluh. Sampai hati Kyle buat dia macam ni. Dia nak tengok apa yang emrkea buat je pun. Bukannya dia tak tahu pekerjan Kyle pun. Dia okay je kalau Kyle pembunuh.

Tapi, janganlah sampai ikat dia macam ni. Nak tidur pun susah.

Tak lama selepas itu, pintu biliknya terbuka dari luar. Dia mendongak memandang. Ternyata Kyle membawa tray makanan. Dia meletakkan makanan itu di atas meja lampu.

Aina tak mengalihkan badannya bertentangan arah dwngan Kyle. Mlas nak tengok muka orang yang kejam ni.

"Nah makan." Ujr Kyle.

Aina mengakihkan badannya memandang Kyle. Dia menjegilkan matanya ke arah Kyle.

"Macam mana nak makan, kalau orang tu dah gari tangan kita ni?" Perli Aina. Kyle mengambil sudu dan menyungkit sedikit makanan dalam tu lalu ditiup. Dia menyuakan makanan ke hadapan Aina.

Aina mengalah. Dia membaca doa makan lalu diaminkan. Makanan tersebut dimakan.

"Awak kena buka gari saya ni. Macam mana saya nak solat nanti?" Arah Aina.

"Nantilah aku buka. Sapa suruh nakal sangat gi turun bawah." Balas Kyle lalu menyambung aktivitinya menyuap Aina.

"Saya bosanlah duk terperap dalam bilik. Lagipun, saya dah tahu awak ni pembunuh. Apa awak nak takut?" Tanya Aina. Kyle mencebik.

"Memanglah kau dah tahu. Tapi, kau ni pengganggu tau tak. Nanti kau nak jadi heroin, macam mana? Bila lah kerja aku nak jalan." Rungut Kyle. Mangkuk yang kosong itu diletakkan ke dalam tray. Air diambil dan diletakkan ke bibir Aina. Aina minum air tersebut.

"Bukak gari ni. Saya nak solat kejap lagi. Awak, dipersilakan keluar." Halau Aina. Kyle mengeluh. Dia mengambil kunci dari poketnya dan gari kaki dan tangan Aina dibuka.

Hati dia sedikit tersentap bila Aina menyebut perkataan solat. Dah lama rasanya dia tak solat. Last dia solat pun masa dia sekolah menengah dulu. Sekarang umur dia dah 22 tahun.

Dia keluar dari bilik Aina. Aina berlalu ke bilik air untuk megambil air wudhu.

Tbc.
Jangan lupa vote. Maaf kalau hambar.




Mafia's Babygirl [Hiatus]Where stories live. Discover now