1 5

6.1K 357 21
                                    

Maaf lambat update semalam.🙂

Aina menyalam tangan Mak Nab.

"Mak Nab, Aina gerak dulu ye? Kalau Mak Nab rindu Aina, call lah Aina nanti. Insyaallah Aina datang sini. Asalamualaikum." Aina mencium belakang tangan Mak Nab.

"Yelah, Aina. Kyle, jaga Aina baik-baik ye? Satu lgi sebelum Mak Nab lupa. Jangan bagi Aina makan lobster ye. Dia allergic." Kyle mengangguk sambil tersenyum.

Aina terharu kerana Mak Nab masih ingat tentang alahan dia pada udang galah.

"Kami pergi dulu eh, Mak Nab." Kyle mengangkat beg Aina ke arah bonet kereta manakala Aina sudah berada di bahagian penumpang.

Kereta dipandu keluar dari kawasan perumahan elit Golden Park.

***🍕***

Mereka sudah sampai di Villa mewah bertemakan warna hitam dan emas milik Kyle. Ini kali pertama Aina menjejakkan kami ke sana. Mulutnya dari tadi ternganga.

"Tak payahlah usha rumah ni macam usha cadbury." Perli Kyle. Aina menjeling. Ni bukan macam usha cadbury, tapi macam usha istana Queen Elizabeth pun ada.

"Jom masuk." Kyle menarik

Kyle berhenti di hadapan pintu yang bewarna hitam.

"Kau..nak sebilik ke macam mana?" Tanya Kyle.

Aina menggarukan kepalanya yang terlitup oleh tudung.

"Ermm...asing-asinglah." Kata Aina perlahan. Takut Kyle tersinggung.

"Okay." Kyle menarik bagasi Aina ke dalam bilik itu.

Dekorasi yang moden dan tampak mewah. Bertemakan hitam dan gold. Huh! Seram. Dia pasti akan tukar tema bilik ni jadi warna kegemaran dia nanti. Warna emerald.

"Kat sana adalah walk closet. Kau boleh susun pakaian ku kat sana. Kejap lagi, turun. Kita makan kat luar." Kata Kyle sebelum tangannya memulas tombol pintu dan beredar.

Tanpa membuang masa, Aina menyusun pakaiannya di walk closet. Alanglah terkejutnya dia bila terdapat banya barang mewah perempuan di dalam situ. Nampknya Kyle memang dah rancang benda ni awal-awal.

***🍕***

Seperti yang telah diarahkan oleh Kyle, Aina turun ke bawah setelah selesai berpakaian kemas dan menutup aurat. Aina juga seorang yang menitik beratkan penampilan dari segi pakaian. Makeup? Tidaklah menyebabkan satu KL jerebu. Nipis saja.

Sampai saja di bawah, Aina menangkap kelibat Kyle yang sudah menunggunya di dalam kereta Porsche.

Dia mencapai sneaker gucci berwarna putih dan bergerak ke bahagian penumpang.

Kereta Kyle mula membelah jalan dan menuju ke Aeon Mall.

.
.
.

"Asal tenung makanan tu? Makanlah." Tanya Kyle berkerut apabila Aina hanya termenung melihat makanan dihadapannya.

"Er...saya takde selera lah nak makan. Awak makanlah." Ujar Aina tiba-tiba. Tadi bukan main order ayam percik. Sekarang taknak makan pula.

Mafia's Babygirl [Hiatus]Where stories live. Discover now