1 8

5.7K 324 25
                                    

Aina menguak perlahan pintu wad yang menempatkan Kyle dengan dua orang kawannya. Pagi tadi dia pulang ke rumahnya sekejap sebab nak masakan makanan untuk tiga orang homo sapiens tu. Mengada taknak makan makanan hospital.

"Babygirl, lamanya..." Rengek Kyle dengan suara yang mengada. Aina memberikan senyuman kekok bila mata Jack dan Mike seakan terbuntang mendengar rengekan dari Kyle.

"Haha..seriouslah bro? Kau ni macam bebudak tau tak kalau dekat dengan Aina." Komen Mike.

"Suka hati aku lah. Bini aku. Kau jeles asal?" Mike menjulingkan matanya ke atas.

"Shhh..diam. Jangan nak bergaduh. Kang ada yang kena sumbat dengan kasut oleh saya." Ugut Aina sambil menyediakan makanan untuk mereka.

Bekas makanan diagihkan kepada mereka bertiga. Mike dan Jack nampak berselera meratah bihun sauce buatan Mak Nab. Manakala Kyle pula memandang sepi bihun itu. Lepas tu, Kyle memandang kosong wajah Aina.

Aina menjongketkan sebelah keningnya tand'apa?'

"Suapkan..." Pinta Kyle dengan pakej puppy eyes.

Jack dan Mike membuat mimik muka jijik.

"Nyampah aku dowh!" Jack menarik langsir katilnya supaya tertutup. Begitu juga Mike.

Kyle mencebik geram.

"Cepat, Sarah. I don't say the same words twice." Suaranya kembali mendatar. Tiada lagi merengek. Malu kot kena kecam.

"Awak baring macam ni, macam mana saya nak suap?" Duga Aina.

Kyle mula duduk bersandar pada penghadang katil.

"Aaaa..." Kata Aina mengisyaratkan Kyle membuka mulut. Kyle hanya menurut. Bahagia bila memdapat perhatian dari isteri tercinta.

Ya, dia sudah jatuh cinta pada Aina Maisarah. Tapi, adakah Aina memiliki perasaan yang sama sepertinya?

***🍕***

Dua minggu berlalu,0

Kyle berjalan dengan segaknya ke dalam bangunan KM's Holding, syarikatnya.

Dia sudah sihat sepenuhnya. Lama dia sudah sihat sebenarnya, tapi sengaja nak mengada bermanja dengan Aina saja.

Dia masuk ke dalam pejabatnya. Ramai mata memandang ke arahnya setelah hampir 3 minggu tidak masuk ke pejabat. Tambah lagi, mereka tidak tahu akan punca.

"Betty, apa schedule aku hari ni?" Tanya Kyle melalui telekom.

"Hari ni, bos ada meeting dengan Tan Sri Kamal." Kata Betty sambil tangannya membelek schedule bosnya.

Kyle mengumam dan meneruskan kerjanya yang sudah lama tertangguh.

Dia mengeluh bila berlambak kerjanya yang tak tersentuh.

Klak!

"Maaf bos, saya dah hentikan dia tapi dia degil." Kata Betty. Kyle melihat ada perempuan di sebelah Betty. Tinggi lampai. Cantik. Tapi tak dapat lawan kecantikkan isterinya yang tanpa makeup. Perempuan dihadapannya ini, kalau tanggal makeup, komfem macam muka hantu kalimah.

"Hai, Kyle." Sapa perempuan rambut karat itu dengan suara sengaja dilunakkan.

"Kau ni sape? Do I know you?" Kyle menayangkan riak dingin. Takde hati nak berkenalan dengan permepuan tu.

"Takkanlah you dah lupa I sape? Ni I lah, Medina." Kata gadis itu dengan ceria. Kyle masih lagi cuba menginganti siapa sebenarnya gadis ini.

"Halahhh...I yang selalu ajak you lunch masa uni dulu. Takkan dah lupa? Sampai hati you." Kyle menjongketkan keningnya sebelah.

"Owhh..perempuan tak tahu malu yang ajak aku lunch tapi aku reject selalu tu? Heh!" Sinis Kyle. Dia memang anti dengan perempuan yang tergedik-gedik dengannya. Jujur, Aina adalah first love nya.

Raut wajah Medina berubah namun dia maniskan semula. Biarlah dia kena kutuk asalkan rancangan dia untuk memikat hati crushnya berjalan lancar.

"So, kau nak ape datang ofis aku ni?" Tanya Kyle tanpa memandang ke arah Medina sebaliknya memfokuskan pandangannha ke arah laptopnya.

"I nak ajak you shopping." Kata Media tanpa rasa segan.

Kyle memandang sinis ke arah gadis di hadapannya.

"Kau sape nak ajak aku shopping? You're not my girl even my friend. You're just someone that I recognize as stranger. I almost doesn't remember who you are. That mean...kau tak penting untuk aku ingat." Sindir Kyle pedas. Bukan Kyle lah kalau cakap lembut-lembut dengan orang melainkan dengan Aina Maisarah.

"Err..but, I know you. I anggap you kawan selama ni malah lebih dari kawan. Kyle, I cintakan you lama dah. Apa kurangnya I sampaikan you tak nampak I selama ni?" Air matanya jatuh. Tapi langsung tak membuatkan Kyle rasa bersalah.

"But, I don't love you. Jadi, kau dipersilakan berambus dari sini, err... apa tah nama kau tadi. Meliana? Marina? Tapi yang pasti nama kau mula dari huruf M dan diakhiri dengan sebutan na kan? Urgh! Whatever, just go." Halau Kyle.

Medina terkilan. Nama dia pun Kyle tak ingat. Dia mengetap rahangnya sebelum melangkah keluar dengan kasar dar pejabat Kyle.

Betty terkejut melihat gadis yang berlagak kononnya girlfriend bosnya, berambus dengan linangan air mata. Dia terdengar semua yang dibahaskan bosnya tadi. Senyuman mengejek ditayangkan.






Done. Hambar kan? Aku pun rase mcm tu.
Jangan lupa vote huh?

Mafia's Babygirl [Hiatus]Where stories live. Discover now