•Karya Terlalu•

2.8K 495 132
                                    

Maaf, ini bukan cerpen. Cuma, saya nak kongsi serba sedikit sinopsis-sinopsis yang saya siapkan dahulu. Kononnya dah merangka tapi tak sempat dijadikan novel akibat ketandusan idea. Sengaja pamerkan disini, mungkin ada yang berminat hendak baca walaupun sinopsis sahaja.

Tapi banyak yang genre ke arah novel fixi. Selain novel cinta, berminat juga ingin tulis novel berunsurkan misteri atau seram. Kemudian dapat diterbitkan bawah syarikat fixi. Koleksi buku fixi kan ramai juga peminat. Hahaha hanya angan yang ditinggal kisah.

Jadi, saya tinggalkan disini beberapa karya dahulu yang tidak lengkap. Boleh lanjutkan komen di bahagian mana yang awak semua suka.

Mana tahu, suatu hari nanti, Allah kurniakan idea mencurah curah untuk karya yang tak siap ni? Doa-doakan. Saya masih cuba ingin menjadi penulis serba boleh. ;)

.

.

.

• 19 Julai 2017 | 
MRS KOMANDER.

Keberanian. Itu kata kunci seorang Naura Lalisa. Kalau tidak, takkanlah dia sanggup menembak orang asing yang mengacu sepucuk pistol padanya?

"Letakkan senjata sekarang!" -Naura Lalisa.

"Kau yang patut lakukan tu!" -Farhan Rozario.

Farhan Rozario? ohh baru Naura tahu, nama yang pelik itu milik lelaki asing yang dia tembak tadi.
Lelaki asing? okey untuk beberapa minit lepas, dia orang asing, tapi tidak buat masa ni! Dia sudah tembak Komander barunya! ya! Naura Lalisa sudah menembak bos barunya dan itu amat menakutkan!

Boleh kehilangan kerja kalau cenggini gayanya!

Salah tempatnya kalau dia mencari pasal dengan Farhan Rozario. Menangis, menembak, dicedera, didera, semuanya sudah. Hanya akibat satu peluru menembusi lengan Farhan. Tapi, siapa sangka agaknya? akibat satu peluru itulah mereka semakin rapat, Farhan selalu ada untuk menyelamatkan Naura walaupun Farhan tahu, Naura 200% boleh selamatkan dirinya sendiri.

Hari kian teruk bila mereka diperangkap! Terperangkap dalam satu permainan, salah langkah, nyawa galang gantinya!

dan sanggupkah Naura menggadaikan nyawanya sendiri untuk Farhan? bagaimana Farhan pula?
siapa dalangnya? kalaulah salah satu dari mereka terkorban, boleh terima ke kalau dah hati terikat sayang?

•••

( Jadi, disinilah bermulanya nama Farhan. Bezanya, ini Farhan Rozario dan di MHPH Farhan Iskandar. Untuk pengetahuan, saya berkenan nama Naura terlebih dahulu sebelum mula berminat dengan nama Dhia Irdina. Dan memang dari dulu minat genre action ni, cuma tak pandai sangat nak olah )

•18 November 2017 |
KANIBAL.

"Err..Kanibal tu apa?"

"Pemakan daging manusia. dan dia percaya, dia akan memperoleh kebolehan manusia yang dimakannya"

Atas hasrat bodoh, mereka bertiga merantau ke dalam hutan yang khabarnya pembawa maut. Setiap yang pergi menembusi dinding hutan tersebut, takkan pernah kembali. TAK AKAN.

Akibatnya, bala datang menimpa. Baru mereka sedar, mengapa insan-insan sebelum ini yang pergi ke hutan tersebut tidak pernah pulang.

The Invisible LoveWhere stories live. Discover now