Bab 1

3.6K 225 51
                                    

Tak semestinya menjadi pelakon itu adalah satu pilihan. Namun ada sesetengah pelakon yang memilih kerjaya lakonan itu hanya lah untuk satu tujuan.Tujuan di mana ingin mencipta nama supaya orang sekeliling mengetahui kewujudan dirinya. Dia juga ingin menunjukkan kepada orang sekelilingnya yang dia bukan orang yang mudah untuk dihina dan dipijak - pijak.

Itu lah prinsip hidup dan tujuan seorang Meer Nash dalam industri lakonannya.

" I takkan sesekali lepaskan you ! "ucap Meer Nash.

" Please lah...I dah tak nak ada apa - apa hubungan dengan you lagi...I dah tahu yang you tu playboy ! "balas perempuan di hadapan Meer Nash saat ini lalu menolak tubuh Meer Nash ke belakang.

Meer Nash terundur ke belakang namun dia bertindak meraih pantas tangan perempuan tersebut.

Pang !

Tamparan kuat dihadiahkan pada pipi Meer Nash.

Meer Nash tersentak hebat ! Dia agak terkesima menerima tamparan itu. Kuat betul !

" Okay cut ! Bagus scene ni...saya suka " kata pengarah.

Crew di situ semuanya bertepuk tangan tanda berpuas hati dengan lakonan Meer Nash. Meer Nash pula hanya tersenyum hambar.

" Meer sorry..I tertampar kuat tadi...i'm really sorry.."pinta pelakon perempuan baru yang dikenali sebagai Ruhainies.

" Ermm its okay....no hal...nama pun belakon kan ? "jawab Meer Nash sambil menghadiahkan senyuman manisnya , tambahan pula dia memang dilahirkan dengan memiliki dua lesung pipit di pipi kiri dan kanannya.

Ruhainies hanya mengangguk dan tersenyum lega. Seketika dia meminta diri untuk berlalu sebentar. Belum beberapa saat, seorang lelaki tergopoh gapah mendekati Meer Nash bersama botol air mineral. Botol air tersebut dirampas kasar oleh Meer Nash.

" Aku nak kau saman pelakon tu ! "kata Meer Nash sambil mengenggam erat penumbuknya.

Hah sudah ! Itu lah perangai Meer Nash yang sebenarnya. Depan cakap lain belakang cakap lain. Azka a.k.a personal assistant Meer Nash sudah menggaru belakang kepala sendiri yang tidak terasa gatal pun. Haish ni dah kali ke berapa entah dia kena uruskan kes saman Meer Nash ? Asyik kerja nak saman orang aje dia ni.

" Tapi..sebab apa ? "soal Azka.

Meer Nash memandang tajam ke arah Azka.

" Dia tampar muka aku yang handsome ni kuat gila tadi. Arghh aku tak kira aku nak kau uruskan secepatnya juga! "kata Meer Nash lalu melemparkan botol mineral semula pada Azka.

Tergopoh gapah Azka menyambutnya. Meer Nash mula berlalu meninggalkan Azka.

Azka menghembus nafas berat. Kenapalah aku kena jadi PA di hah ? Haish nasib sepupu aje tau...Kalau tak dah lama aku blah ! Yelah siapa aje yang bertahan nak jadi PA dia kalau perangai annoying gila ?

***

Ferarri merah mula meluncur masuk ke dalam perkarangan salah satu rumah banglo di Damansara Heights. Berhenti saja di tempat letak kereta yang tersedia, Meer Nash terus meloloskan diri daripada Ferarri tersebut.

Moodnya barai gila hari ni.

Semua barang - barangnya dibiarkan Azka saja yang mengangkatnya nanti.

Kesian dho Azka ni. Dia lah PA paling teruk kena layan dengan artist.

Meer Nash mula melangkah masuk ke dalam rumah banglo yang dibeli sendiri beberapa tahun yang lalu. Rumah banglo 2 tingkat ni jelas sekali memang besar tapi yang duduknya hanya dia , Azka dengan pembantu rumah sorang aje.

Encik Artist Paling Annoying ! Where stories live. Discover now