O3

619 116 16
                                    

ryuha’s pov

2:30 a.m.

Aku terjaga daripada tidur. Sekali lagi. Wajah aku berpeluh habis, sama keadaannya seperti sebelum ini. Nightmare yang berulang kali menghantui malam aku dan, sehingga kini aku masih tak dapat nak atasi. Aku duduk termenung atas katil, cuba mencari ketenangan untuk tidur semula—

Aku menoleh ke arah sliding door yang tidak tertutup rapat. Memang aku biarkan ia dalam keadaan begitu, i mean siapa je yang bertindak gila untuk ceroboh masuk? Sebabnya aku berada di tingkat 13! Namun, bukan itu jadi pemerhatian aku. Aku dengar sesuatu. Aku dengar satu nyanyian, tidak diketahui empunya suara.

Aku bangun dari katil, menuju terus ke arah beranda. Sliding door dibuka lebih luas, suara nyanyian tadi makin kuat didengari. Apa yang aku kagum ialah suara dia merdu sangat. Merdu sampaikan aku ketagih untuk mendengarnya lagi dan lagi.

“ Jacob. ” Perlahan nama lelaki itu meniti pada bibir.

Lelaki yang aku terserempak sebelum ini. Lelaki yang menjadi jiran baru aku. Lelaki yang tersenyum manis pada aku tadi. Ya, dia. Bae Jacob. Tidak mengetahui aku memerhatinya dalam diam, lelaki itu masih menyanyi sambil memetik gitar di balkoni sebelah kondo aku.

Now you can hurt me more than I ever been hurt before
And I've been hurt before
I live, I live, I live
I live like this forever
I still have all the wounds he left but they don't hurt no more
Like they hurt before
I wish, I wish, I wish
I wish that he could have seen you

Bibir aku mengukirkan senyuman. His voice. His sweet voice. Seperti lullaby untuk aku.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

lullaby. jacobTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang