O8

477 105 1
                                    

jacob’s pov

11:30 p.m.

Aku pandang ke arah pintu utama berulang kali. Sejak tadi lagi aku rasa tak sedap hati. Macam ada sesuatu yang terjadi. Tapi, aku tak pasti apa sebenarnya yang tengah merunsingkan hati aku.

“ Ryuha— dia baik-baik saja kan? ”

Nama Ryuha muncul dalam fikiran. Terkejut juga bila dimaklumkan lelaki yang berada depan pintu kondo dia tadi suami dia. Tak sangka dia dah kahwin. Tapi, kenapa muka Ryuha langsung tak nampak gembira bila jumpa lelaki tu?

Aku buka sedikit pintu, mengintai keadaan di luar dengan berhati-hati. Tiada sesiapa. Hanya bunyi tapak kasut yang kedengaran semakin menjauh. Lelaki tu dah pergi? Aku beranikan diri untuk keluar dan terus mengorak langkah ke arah pintu kondo Ryuha.

Pintunya tak tertutup rapat. Aku berbelah bahagi. Patut ke aku masuk? Aku cuma nak pastikan keadaan Ryuha, tak ada niat lain pun. Hati aku jadi tak tenteram selagi tak nampak keadaan Ryuha depan mata aku sendiri.

“ Ryuha? ”

Pintu utama diketuk perlahan, tiada sebarang balasan. Eih, tak ada orang? Mustahil. Aku melangkah ke dalam lagi, cuba mencari kelibat Ryuha. Kenapa bersepah sangat tempat ni?

Hello? Anybody here? Ryuha? ”

Aku dah nampak dia— Ryuha duduk di penjuru dinding, sambil memeluk kedua-dua kakinya. Badan dia terketar-ketar, seperti ketakutan.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

lullaby. jacobWhere stories live. Discover now