🏳️‍🌈BSD 9

82 7 0
                                    

Firash mula memandang Sarah dengan pandangan benci.

"Mana aku pergi kau mesti ada! Dah tak ada benda lain nak buat ke sampai selalu sangat nak sibuk life orang?" Tanya Firash yang mula mencekak pingging.

Syafiq,Hanif dan Aiman yang melihat Firash dan Sarah hanya tercengang.

"Ash dah lah nanti cikgu nampak,dapat susah kita nanti!" Kata Aiman yang mula menarik tangan Firash."kau layan betina garik ni buat apa!" Tambah si Aiman lagi.

"Apa masalah kau nak panggil aku macam tu? Dah bagus sangat ke kau tu? Padanlah kau orang berdua ni break sebab masing-masing punya perangai macam taik! Yang seorang ni lembap dan membosankan dan yang seorang tu pula bajet hot nak mampos!" Perli si Sarah kepada Firash dan Aiman sambil senyum dengan silang tangan pada dada.

"Plattt!!!" Firash yang dari tadi menahan sabar akhirnya menampar muka Sarah."Kalau kau nak maki,nak hina,kau hinalah tapi jangan sampai nak usik personaliti dan privasi aku! Bagi aku kau ni dah makin melampau!" Tambah Firash yang masih menyimpan rasa geram dengan dada yang masih berombak.

Sarah yang tadi lancang berkata-kata akhirnya terdiam sambil memegang pipi kirinya yang masih sakit akibat ditampar.

Syafiq dan Hanif yang tadi duduk mula berdiri untuk tenangkan Firash.

"Sarah!kau pergi sekarang,kau datang sini bukan bawa ketenangan pun." Bidas si Hanif."Kau dari sekolah lagi perangai macam ni!"

"Okay fine,aku pergi tapi kau ingat ya budak lembab,hal ni belum selesai selagi aku tak dapat balas apa yang kau dah buat tadi...dan aku tak akan lupa!" Tempik Sarah yang mula melangkah meninggalkan keempat-empat budak laki itu.

"Firash yang mula menitis air mata mula bergerak ke rimbunan dedaun yang untuk menenangkan diri. Hanif yang melihat keadaan Firash mula meminta Syafiq untuk memujuk Firash. Lalu Hanif dan Aiman meninggalkan Syafiq yang terpinga-pinga.

Syafiq berjalan ke arah perlahan dan mengambil tempat di sebelah Firash yang masih menundukkan kepala sambil tangan memeluk lutut. Tangan Syafiq terus memeluk bahu Firash yang masih termenung melihat sekumpulan semut berkumpul di atas sehelai daun dengan air mata yang masih mengalir.

"Abang nak minta maaf dekat sayang sebab tak cuba pertahankan sayang tadi. Lagipun abang tak faham apa yang berlaku jadi tadi abang ingat tak nak masuk campur hal sayang." Kata Syafiq seolah-olah cuba memujuk Firash.

Firash diam tak berkata dan membalas apa-apa kepada Syafiq.

"Sayang tau tak apa yang istimewa dengan sayang ni?" Tanya Syafiq pada Firash sambil mata memandang tepat ke wajah Firash.

Firash yang mendengar kata Syafiq terus menaikkan kepala lalu memandang Syafiq dengan pandangan yang sugul.

"Abang boleh kata,abang la mamat yang paling beruntung dapat sayang." Kata Syafiq lagi sambil disusuli dengan senyuman yang memikat.

Firash yang melihat Syafiq membuat reaksi muka seolah-olah kurang faham dengan apa yang diucapkan Syafiq tadi.

Jari telunjuk Syafiq mula menyingkap rambut halus Firash yang hampir menutup mata dan berkata kepada Firash,"Sayang abang ni comel sangat. Dari abang tak ada feel dengan sayang tiba-tiba ada feel pula. Sayang jugalah yang berjaya ubah abang dari murung ke happy. Sayang jugalah yang ubah abang dari seorang yang bengis akhirnya jadi seorang yang sweet macam mat romeo!" Syafiq menjelaskan satu-persatu."Thanks sayang."

Firash seolah-olah macam tak percaya dengan apa yang dikatakan oleh Syafiq. Ianya seakan-akan susah untuk dihadam.

"Sayang tak ubah apa-apa pun. Maybe tu hati abang sendiri yang tentukan." Jawab Firash sambil mengetap bibir dengan menunjal-nujal jari ke dada Syafiq.

BILA SAYANG DIKHIANATIWhere stories live. Discover now