🏳️‍🌈Kronologi🔞

354 10 0
                                    

"Aku tertanya pada diri aku apakah aku memang ditakdirkan untuk menjadi seorang lelaki yang bernafsu songsang?"

Ketika Firash termenungkan nasib dirinya,abangnya Fairuz datang menerpa lalu memecahkan kesunyian di bilik Firash."Ash dah siap semua barang-barang yang Ash nak bawa?"Tanya Fairuz sambil berdiri di hadapan Firash."Dah siap dah pun,cuma Ash risau keadaan kat situ je,ye la Ash mana pernah berpisah dengan ibu dan ayah...lepas tu mesti rindu nak bergurau dengan abangkan."Ayat Ash mati di situ sambil kaki menguis karpet di bilik.

Lalu,Fairuz mengambil tempat di sebelah Firash sambil memegang tangan Firash dengan erat."Ayah suruh Ash pergi Kem PLKN tu ada sebabnya,abang dulu pun ayah paksa juga jadi nak tak nak abang kenalah terima.Ash,tak semua dalam dunia ni hanya untuk kesenangan kita,kadang-kadang kita kena senangkan hati orang lain juga semata-mata nak tengok mereka bahagia"Balas Fairuz dengan wajah tersenyum kepada Firash.

"Jadi dalam soal ni Ash kena berkorban untuk ayah dan ibu ke?Tapi bila fikir balik apa yang abang cakap tu ada betulnya juga.Tapi Ash ada satu isyarat yang abang kena tunaikan,abang kena belanja Ash bila Ash dah tamat latihan kat dalam Kem tu nanti,boleh tak?"Tanya Firash dengan gaya manjanya itu.

"Abang no hal lah Ash,cuma jangan pernah minta nak bergomol dengan abang je kalau tak abang picit pelir Ash sampai Ash disahkan mandul seumur hidup kalau Ash dah kahwin dengan awek PLKN nanti,hahaha...!"Fairuz ketawa sehingga terbahak-bahak sewaktu melihat wajah Ash yang mula berubah menjadi cemberut.

Ketika sedang rancak berbual,Faqilah memanggil Firash dan Fairuz untuk turun serta membawa barang dan bagasi yang lain untuk dimasukkan ke dalam bonet kereta.

Tanpa berlengah,Firash membawa bagasi dengan dibantu oleh Fairuz.Kemudian,bersarapan bersama ahli keluarga yang lain sebelum memulakan perjalanannya ke Kem PLKN yang bakal menjadikannya sebuah tempat yang dibenci oleh Firash Arryan.

*Maaflah kalau hambar aku jarang nak mengarang ni...hehe apa pun enjoy ye guys...maybe lain kali aku buat...dan akan ada watak baru yg akan mnyusul dlm citer Ash nih...

BILA SAYANG DIKHIANATIWhere stories live. Discover now