20/seumul/nijuu

910 86 58
                                    

Di rumah

Y/n masuk ke dalam dan terus menuju ke bilik mandi tanpa melengahkan masa untuk dia merehatkan badan. Selepas 30 minit mandi dia pakai baju dan mula melompat ke atas katil, mandi yang sangat lama memang menyegarkan. Dia berlari dan merebahkan badan di atas katil, kemudian dia mencapai telefonnya dan bermain sekejap.

"Oh yelah... Aku terfikir juga... Tak apa ke aku lepak dengan diaorang? Lebih lagi Hali... Dia kan dan berpunya asal dia nak aku pula? Pft- hahaha!!! Kau curang eh Hali..." Kata y/n sambil memandang siling atas.

"Eh! Kalau betul dia nak curang... Nanti awek dia serang aku... Ohohoho!! Tak boleh tak boleh ini tak boleh terjadi aku kena hentikan Hali." Kata y/n lalu buka whatsapp.

"Eh... Alamak... Aku lupa data aku habis hari ni... Tapi call tak ada masalah kan... Aku call dia jelah."

Calling...

Tut... Tut... Tut... Tut... Tut... Tut... Tut...

On call

"...."

"Helo?"

Tuuut...

End call

"Eh?! Butuh apa?! Asal dia end call? Sial la mamat ni."

Calling...

"Kau end lagi aku bunuh kau."

"Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan... Sila cuba sebentar lagi. Tuuut..."

"Huish! Kau biar betul?! Dia tak nak cakap dengan aku ke dowh?! Kejam betul dunia."

Meanwhile...

Situasi Hali

"Apa aku nak buat! Apa aku nak buat!! Apa aku nak buat!!! Dia tengah call aku!!!" Kata Hali gelabah dan kemudian mengambil telefon tersebut. "Hnghh!! Aku nak cakap apa?!! Mati lah aku!! Okay! Okay!" Kata Hali tenangkan diri dan jawab panggilan tersebut.

On call

"...."

"Helo?"

End call

"Alamak!!! Aku tak tahu nak jawab apa!!!!"

BZZZT BZZZT

"Alahai!! Dia call lagi!! Buka! Buka! Buka!!! Bateri belakang!!!" Kata Hali gelabah mahu membuka bateri telefon nya. "Haa... Selamat..."

Kembali kepada y/n

"Haish... Mana dia ni?! Dah mati ke apa?! Aku nak halang dia je bukan apa pun! Heih!" Rungut y/n lalu mencampak telefon ke atas bantal.

Keesokan paginya

Y/n berjalan menuju ke pintu pagar sekolah dan tiba-tiba dia ternampak Hali dan kembarnya berjalan masuk ke dalam sekolah, dia dengan pantas kilat berlari dan terus mencelah di antara Blaze dan Hali. Mereka terkejut dengan y/n selalunya trio trouble yang selalu sergahnya tapi kali ni giliran y/n pula yang menyerang mereka.

"Weh! Hali! Kenapa kau end call aku? Aku call kau banyak kali tau." Kata y/n dengan tangan masih lagi memegang lengan Hali dan Blaze.

"Uh..."

"Kau ada call Hali ke?!" Soal Taufan.

"Aah, tapi Hali tak jawab korang ada apa-apa ke semalam?"

"Kitaorang kat rumah je tak ada buat apa-apa." Balas Thorn.

"Hali! Y/n telefon kau tak bagitahu kitaorang pun kan!" Marah Solar.

"Kenapa aku kena bagitahu korang? Bukan penting pun!"

Private School [SU]Where stories live. Discover now