empatbelas/yeolnet/juuyon(shi)

1.1K 107 54
                                    

Satu waktu sebelum balik

"Kau nak aku buat apa?!" Jerit Fina.

"Tolong la... Buat semua ni demi kawan kau!" Gempa menyusun sepuluh jari kepada Fina.

"Tapi kenapa?!" Tanya Fina.

"Kau pun tahu kenapa kan..." Balas Ice.

"Tapi..." Fina rasa serba salah untuk tinggalkan sahabat nya itu.

Hali datang ke depan Fina untuk merayu juga pada dia tinggalkan Y/n sorang-sorang di dalam kelas agar mereka boleh terus kan plan yang Gempa rasa sangat dahsyat.

"Tolong ye... Kami perlu kan bantuan kau... Selama aku hidup aku tak pernah merayu pada seseorang macam ni... Melain kan cinta..." Kata Hali.

"Fina.... Sabar... Crush tengah minta tolong kau tu... Jangan hampakan dia..." Bisik hati Fina.

"Ok Fine!! Aku tolong... Tapi tolong jangan kasar sangat dengan dia... Bila-bila masa je Y/n boleh patahkan badan korang." Kata Fina beri amaran.

"Kami janji!" Balas Thorn mengangkat sumpah.

°°°°

"Haaa... Letih nya... Sekolah cantik tapi pengotor..." Kata Y/n mengurut lehernya yang dari tadi dongak mengelap tingkap.

Tiba-tiba ada tangan yang lebih besar daripada tangan dia memegang lehernya seperti tengah pegang batang penyapu. Y/n terkejut sampai tercampak kain buruk itu, dia berpaling ke belakang dan lihat Solar di depan nya.

"Kau lagi... Apa kau nak hah!?" Ujar Y/n melempar tangan Solar.

Solar ke belakang dan duduk atas meja sambil tersenyum. Kelakuan dia membuat Y/n berasa tidak selesa kerana adik-beradik nya ada sekali di situ. Y/n tak nak perkara sama berlaku lagi, jadi dia mengambil kain tadi dan sambung mencuci. Y/n juga berfikir kalau dia terus bercakap dan layan karenah mereka sampai esok pun kelas itu tak bersih, dia buat keputusan untuk tidak bercakap atau pandang muka mereka pendek kata Y/n mahu palau kalau mereka bercakap.

"Tak payah la lap tingkap tu... Bukan kau sampai pun... Buat tengkuk kau sakit je nanti." Tegur Blaze tapi tidak di endahkan oleh Y/n.

Gempa memberi isyarat pada adik-adik nakal nya untuk bercakap dengan Y/n.

"Tinggi kau berapa..." Tanya Taufan.

"Berat kau berapa... Kau nampak gemuk dowh." Kata Thorn membuat tangan Y/n berhenti bekerja.

Mereka dah bersiap sedia untuk waktu yang macam ini, Y/n memandang pada Thorn dengan muka yang betul-betul rasa menyampah.

Mereka dah bersiap sedia untuk waktu yang macam ini, Y/n memandang pada Thorn dengan muka yang betul-betul rasa menyampah

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

"Aaahhh.... Dia betul-betul buat muka tu..." Bisik hati mereka yang sudah menjangka nya.

"Korang nak apa... Nak aku 'TOLONG' korang...?" Kata Y/n untuk membuat mereka berhenti ganggu nya.

Private School [SU]Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ