lapanbelas/yeolyeodeol/juuhachi

812 86 34
                                    

Rumah

Y/n membuka pintu dengan kuat dan kemudian memanggil salam.

"ASSALAMUALAIKUM!" Jawab salam Y/n dengan kuat.

Dia fikir tiada orang di rumah tetapi mama nya ada di dalam tengah memasak di dapur, terkejut beruk Y/n ingatkan balik rumah nak sendu pasal sekolah tapi mama jadi kacau daun moodnya.

"Waalaikumussalam... Aih... Kuat betul jawab salam. Kenapa ni? Badmood lagi?" Kata mama Y/n.

"Huish... Macam mana dia tahu? Hebat betul kuasa mak-mak ni." Bisik hati Y/n terkaku lepas di tegur.

"Eh tak ada la... Ni kerja sekolah cikgu bagi banyak sangat tu yang geram tu." Kata Y/n dengan alasan yang munasabah.

"La... Iyeka... Kalau macam tu adik pergi mandi lepas tu turun makan dulu baru buat kerja sekolah ye." Kata mama Y/n dengan lembut.

"Hmm okay! Eh? Mama balik awal pula hari ni? Ada apa-apa ke?" Tanya Y/n sambil membuka stoking.

"Oh tak ada la... Hari ni mama ada meeting, jadi boss bagi balik dulu pukul 3 nanti mama pergi kerja balik." Jawab mama nya.

"Oh yeke... Adik naik dulu la." Kata Y/n dan terus naik ke atas.

Dalam bilik

Y/n masuk ke dalam bilik lalu merebahkan badan ke atas katil. Dia memikirkan apa yang terjadi di sekolah tadi dengan tiba-tiba dia tersenyum lebar dan mula bergolek-golek seperti baru berjumpa dengan artis kpop. Kemudian dia terhenti baik saja sedar apa yang di baru lakukan dan bangun dari baring tadi.

"Eh! Asal aku bahagia pula dia buat macam tu?! Eh tak boleh tak boleh tak boleh kau tak boleh fall in love dengan diaorang! Apa masalah kau ni Y/n?!" Kata Y/n lalu menampar dirinya.

PAKK

"Aduh... Sakit... Ha sudah! Jangan fikir apa-apa kau ada banyak lagi prank nak kena buat." Kata Y/n bangun dari katil dan pergi mandi.

Y/n POV

"Bye mama!!"

Aku lambai pada mama yang sudah nak pergi kerja dia bawa kereta dan berjalan tinggalkan aku. Aku kembali ke dalam dan menutup pagar lalu masuk ke rumah. Haa... Hari ni hari yang berapa baik bagi aku. Boleh pula dia buat macam tu?! Dia gila ke apa?! Tapi... Hihihi!! Kenapa dia tak buat- eh?! Apasal pula aku aku nak dia buat ni?! Kau gila ke apa?! Mungkin aku dah suka.... Eh no! No no no no tak mungkin tak akan kenapa pula aku suka kat pembuli tu semua that's impossible!!

Aku berlari ke atas dan baring di atas katil lalu aku buka handphone dan layan tiktok. Oh kerja sekolah aku kata nak buat tu sebenarnya aku dah siap kat sekolah tadi malas nak buat kat rumah tu yang aku kena tinggal dengan Fina hehehe... Tak ada la aku yang suruh dia balik dulu sebab aku nak siapkan kerja sekolah. So! Sekarang aku dah tak ada apa nak buat.... Dunia bosan....

Okay! Y/n! Esok kau macam biasa je eh... Jangan fikir pasal diaorang... Aku rasa nak uji diaorang sesuatu lah tapi nanti jadi lagi teruk la pula suka diaorang kat aku... Baik tak payah buat... Jangan cari pasal y/n kau tak tahu apa yang aku terjadi kalau kau buat aksi yang lasak macam tu... Tau tau je nanti kena culik dengan diaorang... Eih! Takut aku kalau kena culik nanti apa yang diaorang akan buat?! Aku tak nak tahu pasal tu yang aku tahu esok pergi sekolah macam budak biasa.

°°°°

Pagi otw masuk sekolah

"Hai y/n!! Selamat pagi!!" Kata Thorn melambai dari kanan y/n.

Private School [SU]Where stories live. Discover now