Prolog🌙

3.6K 417 38
                                    

Fenomena yang dikenali sebagai Eclipse Luna mengemparkan semua penduduk korea dengan fenomena yang jarang berlaku di korea iaitu gerhana matahari dan bulan berlaku dalam masa yang sama pada malam itu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Fenomena yang dikenali sebagai Eclipse Luna mengemparkan semua penduduk korea dengan fenomena yang jarang berlaku di korea iaitu gerhana matahari dan bulan berlaku dalam masa yang sama pada malam itu. Langit mula bertukar menjadi keungguan.

Semua orang mula keluar daripada rumah menyaksikan fenomena tersebut dengan mata sendiri. Satu video yang dirakam lalu dimuat naik ke dalam youtube mendapat 10 juta tontonan dalam masa sehari.

Sebenarnya fenomena itu menyimpan satu rahsia yang disembunyikan sejak dahulu. Hanya orang-orang terdahulu seperti orang tua sahaja yang masih ingat dan tahu apa yang disebalik berlakunya tentang hari bersejarah itu kerana fenomena itu pernah terjadi sekali pada ketika dahulu.

Malam fenomena itu lahirnya dua orang bayi yang dikurniakan kuasa istimewa iaitu seorang bayi lelaki bernama Jeon Jungkook yang mempunyai tanda lahir berbentuk matahari di pergelangan tangannya dan juga lahirnya seorang bayi perempuan diberi nama Moon Sua yang mempunyai tanda lahir berbentuk bulan sabit di pergelangan tangannya.

Kedua duanya mempunyai kekuatan dan kelemahan masing-masing. Hanya keluarga terapat sahaja mengetahui kuasa mereka berdua.

Takdir mula pertemukan mereka berdua ketika mereka berdua melanjutkan pelajaran ke universiti seoul.

"Pulangkan balik buku saya Jeon Jungkook?!! Awak nak apa lagi?!!"

"Hulur tangan awak dulu Moon Sua! baru saya bagi"

Sua mendengus geram lalu menghulurkan tangannya. Jungkook menarik lengan baju panjang Sua ke aras siku. Mata sua membesar dan Jungkook menarik lengan bajunya juga.

Dia mula meletakkan pergelangan tangannya di sebelah tangan Sua. Tanda lahir milik mereka berdua mula bersinar keungguan dengan cantik. Automatik bibir Jungkook tersenyum lebar melihat hal itu lalu dia menarik tubuh Sua mendekatinya.

Rantai yang dipakai oleh mereka berdua sejak bayi mula terangkat perlahan dan mula bercantum menjadi Eclipse Luna. Sua terkejut melihat hal tersebut.

Jungkook mula menyentuh lembut wajah Sua dan mengusapnya pelan. Dia amat gembira akhirnya dia berjumpa dengan pasangan yang dijadikan untuk dirinya.

Tubuh kecil Sua mula dipeluk erat olehnya. Dia dapat rasakan sesuatu yang luar biasa bila bersama Sua. Dia amat menyukainya. Dengan pelan dia mengusap rambut panjang Sua.

"You are my soulmate Moon Sua"

"You are my soulmate Moon Sua"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

_________________________

So Book ni pasal Fantasy Romance. Dah genre fantasy mestilah karut kan? macam lah tak kenal saya hahaha. Book sama complicated macam ff Blue Eyes sebab dia melibatkan kuasa all bagai. Harap readers sekalian faham.

Dont worry jalan cerita ini sangat unik. Dan saya sendiri akan buat kisah fantasy yang terbaik dalam ff Jengkuk ni hehe💛.

Gaya bahasa pun agak santai sebab saya republish semula💜

Fighting!💛

Coming Soon🌙

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Coming Soon🌙

[C] Love del Luna + Jeon JungkookHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin