17. Kahwin

4.8K 273 1
                                    

"Wait!... What kahwin!!!?" serta merta kawasan ruang tamu tersebut menjadi sunyi sepi.

"No. Aku tak setuju!"

"But, Qai kau kena ikut wasiat Mama Papa. Kau tak sayang kat diorang ke hah!" ujar Ril.

"Kau siapa nak arah arahkan aku. Kau kena ingat aku tak ada abang kembar pengkhianat macam kau!"

PANG!!

"Aku tak pernah ajar kau kurang ajar dengan abang kau sendiri!" tamparan yang kuat tadi membuatkan semua orang yang berada disitu terkejut.

"Ka..kau!" Qai menunding jari kepada Tengku Adam Syafiq aka Along.

"Apa! Kau nak bunuh aku. Bunuhlah!"

"Inikan yang kau nakkan!Puas hati kau Ril puas! Kau nak aku blah dari family ni kan. Korang nak lepaskan tanggungjawab korang jaga adik perempuan yang tak berguna macam aku kan. Baiklah aku akan kahwin dengan mamat ni! Kau aku benci kau!" Black Alpha menunduk. Tidak berani memandang mata Qai yang sudah memerah. Qai terus bangun dan berlalu keluar dari villa tersebut.

"Aku pergi dulu. Korang jom!" kini giliran Qiff menunjukkan muka yang bengang.

Tengku Syafiq terus terduduk apabila semua keluar dari villanya. Dia juga terkejut dengan tindakan dia tadi. Dia tak pernah naik tangan pada adik perempuannya itu semenjak kematian ibubapa mereka.

"Taufiq. Aku harap kau dapat jaga dia dengan baik. Kau boleh balik dulu. Maaflah kau tengok perangai sebenar Qai tadi and Ril kau boleh pergi" kusut. Yes itulah yang Syafiq rasakan sekarang ni.

©️©️©️

BANG!! BANG!! BANG!!

Hampir hancur patung yang digunakan untuk latihan itu ditembak oleh Qai. Inilah yang dia lakukan apabila melepaskan amarahnya.

"Puas?" soal Qiff yang berada di hadapan pintu bilik tersebut.

"Tak. Malam ni siapkan semua orang. Aku nak jumpa dan malam ni aku nak pastikan Metal Eagle mati!" kata Qai sambil melepaskan tembakan terakhirnya tepat pada bahagian kepala patung tersebut.

"Kau nak anak buah kita sekali atau kita berenam saja"

"Berlapan. Aku taknak diorang libatkan diri kali ni" Qai memberikan senyuman sinis pada Qiff.

"Baiklah Queen. Lepaskan marah kau puas puas malam ni. Enjoy it"

That Night

QAI POV

"How kat dalam tu Heart?" soal aku melalui earpod yang dipasang di telinga.

"Tiada langsung orang yang guard kawasan diorang ni. Di depan tu ada 4 orang tengah berjudi. Dalam 10 orang tengah tidur dekat depan tu juga. Ikmal ada dalam semua bilik. Dengan seorang perempuan. Korang akan terkejut dengan perempuan ni!. Ya Tuhan apa yang aku tengok ni!" haduh kenapa malam ni juga la kau nak berfoya foya Ikmal. Kesian si Heart tu.

"Ok nice. Tak ramai and pasal Ikmal tu better kau jangan cerita. Diorang ni bukannya boleh percaya sangat" ujar aku sambil melihat ke arah King yang tersengih sendiri.

"Gatal eh kau!"

"Dah serang. Aku nak naik bilik Ikmal. Scarlet ikut aku. King and spade get ready tembak je sapa yang keluar masuk dari kawasan ni. Joker and Heart pastikan diorang tak perasan aku dengan Scarlet naik ke atas! Dah move move!"

"Aip aip cip"

POMMM!!

Kuat juga aku tendang pintu ni. Ya Tuhan apa yang aku tengok ni. Rosak mata aku. Diorang ni aku tendang pintu cukup kuat kot.

"Wei kau tengok apa. Jangan tengok lama lama rosak mata tu nanti" ujar aku pada Scarlet. Dia hanya mampu tersengih gatal.

"Halah bukan selalu dapat tengok agenda ni depan mata!"

KUK!!

Aku terus menghentak perlahan hujung pistol pada kepalanya.

"Haduh"

"Tula kau gatal sangat. Dah aku dah nak mula ni"

"Ehem ehem" aku berdehem. Terus Ikmal dan gadis tadi memberhentikan kerja terkutuk mereka.

"Patutla Heart cakap jangan terkejut dengan perempuan ni. Rupanya huh Nadine." kata Scarlet perlahan. Hanya didengari oleh aku dan mereka yang memakai earpod.

"Asal terkejut. Aku tendang pintu hampir tercabut boleh pulak tak terkejut!" jerkah aku.

"Queen!"

"Qai!"

Ujar mereka berdua serentak. Nadine kenal aku. HAHA matilah kau malam ni.

"Kau kenal aku Nadine. Jadi tak perlulah aku pakai topeng ni lagi kan!" aku terus membuka topeng yang tersarung di muka.

"Kau nak apa!!" jerkah Ikmal.

"Aku nak kau.." kata kata aku dipotong.

"Kenapa tak cakap awal awal sayang. Come here!" setan punya jantan geli aku!

"MATI!"

BANGG!! BANGG!!

Aku tidak membersihkan mayat mereka. Aku hanya membiarkan mayat tersebut dibiarkan begitu. Aku meninggalkan sekuntum bunga ros hitam.

"Have a nice rest Nadine" aku terus meninggalkan kawasan tersebut tanpa menoleh kebelakang.

Seminggu Kemudian

"Aku nikahkan dikau Tengku Daniel Taufiq Bin Tengku David Ali dengan adik perempuanku Tengku Ainina Qaisara Binti Dato Dr Tengku Ariff Hakimi dengan mas kahwin sebanyak enam ratus ringgit tunai"

"Aku terima nikahnya Tengku Ainina Qaisara Binti Dato Dr Tengku Ariff Hakimi dengan mas kahwin sebanyak enam ratus ringgit tunai"

"Sah?"

"Sah"

Dengan itu aku bergelar seorang isteri kepada Taufiq. Tak sangka aku akan kahwin dengan bekas kawan baik aku sendiri. Dia tak tahu aku ni Leader Black Alpha or Queen. Kalau dia tahu dia boleh terima aku ke.

Aish asal dia datang sini.

"Wei Qai hulurkan tangan kau tu. Cik Suami nak sarungkan cincin" bisikan Diana membuatkan aku tersentak. Aku terus menghulurkan tangan tanpa melihat muka Taufiq. Yang aku tahu dia tengah tersenyum.

©️©️©️

Aku terus meluru ke arah bilik aku setelah hampir kesemua tetamu pulang. Aku menghempaskan badan ke atas katil.

"Huwaa penatnya." baju pengantin yang tersarung dibadan tidak aku tukar. Aku berura ura ingin terlelap. Namun aku terbangun apabila terdengar bunyi pintu bilik dibuka. Aku terus terduduk.

"Erkk. Kau nak mandi ke silalah. Tuala ada di wardrobe" aku tergagap gagap menuturkan kata.

"Jom mandi sekali. Takkan kau nak tidur dengan baju tu kot!" Taufiq tersengih nakal apabila melihat aku yang kaku. Aku membaling bantal ke arahnya.

"Gatal!!" sejurus membaling bantal ke arahnya aku terus berura ura ingin keluar dari bilik tersebut. Merajuk! Eh asal aku gedik sangat ni.

Belum sempat aku memulas tombol pintu bilik lengan aku ditarik dan badan aku bergerak ke badan Taufiq.

"Aku gurau jelaa. Kau duduk la sini aku nak mandi dulu. Aku faham kita muda lagi. Tak perlukan budak untuk ceriakan hidup kita. Aku perlukan kau ja" kata Taufiq saat aku masih dalam dakapannya.

"Qai! Turun.... Maafkan aku. Hehe Bye. By the way Along panggil turun" segera pelukkan kami terlerai.

"Aku.. aku pergi dulu" masing masing turun ke bawah dengan muka yang memerah.

TBC.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now