02. Enemy

8.6K 417 19
                                    

KRING... WOI PERGI MAKAN CEPAT!!

Suasana yang tegang tadi ditenangkan dengan bunyi loceng sekolah. Aku melepaskan rambut Shasha lalu menjelingnya. Dahi aku berkerut seribu kenapa loceng ni bunyi pelik.

"Dah jom pergi café"bingkas Qiff menarik tangan aku keluar dari kelas dan bergerak menuju ke cafe.

Well korang tahu kenapa aku berani Tarik rambut si betina sundal tu. Even Ketua Senget Shadows Dragon ada pun. Aku tahu diorang takkan berani sentuh mana-mana pelajar baharu kelas Light Elder ni. Dari awal sebelum kemasukan kami berenam sudah menjadi bualan hangat pelajar sekolah ni.

"Syai,Diana,Qai korang nak makan apa? Meh kitorang belikan" soal Iz

"Aku nak ice milk green tea dan roti"kata aku

"Aku dengan Syai nak Teh ais dengan roti" Diana menyambung. Iz mengangguk dan berlalu pergi menghampiri Nish dan Qiff.

Belum sempat tempat yang aku duduk panas datang suara lelaki menegur kami bertiga

"Hai girls. Kenapa duduk di tempat kitorang ni. Tempat ni selalu jadi tempat peribadi kitorang tau. Senior pun tak berani duduk disini" macam kenal suara ni. Aku mendongak memandang ke arah suara lelaki tersebut. Lah Budak ni. Ehh kau mentang-mentang anak buah aku dah macam sekolah kau sendiri kau buat.

"Ehh boss! Maaf maaf" kata dia lalu menundukkan badan beberapa kali.

"Amboi kau aku suruh jaga bukan suruh ugut pelajar kat sini" kepalanya aku luku. Haa padan muka.

"Sampai hati boss balik tak bagitau kitorang" aku hanya membiarkan mata-mata yang memandang tajam ke arah aku. Ingat aku kesah.

"Yazid aku nak tanya perempuan di sekolah ni pandang aku semacam" tiba-tiba badanku terasa sejuk. Aku mendongakkan kepala memandang gerangan yang menuangkan air yang berada didalam baldi ke atas aku.

"KAU!!!!!" suara jerkahan aku memenuhi satu café. Café yang tadinya bising dengan suara pelajar-pelajar menjadi sunyi.

"Opsss! Sorry terSENGAJA!!" Qiff, Nish dan Iz yang baru mendapatkan makanan berlari ke arah meja yang aku,Syai dan Diana duduk akibat terdengar jerkahan aku tadi.

"Kau Nadine. Kau main dengan api laa sial"jerkah Yazid lalu mendapatkan kolar baju perempuan tadi.

"Lepaskan dia Yazid. Aku tahu apa yang aku akan buat nanti. Kau perempuan kau tunggu balasan aku" kataku sinis.

Qiff dan yang lain tidak berani menegur atau mengeluarkan suara apabila aku merenung tajam perempuan tu macam tiada hari esok.

"Habislah riwayat perempuan tu"bisik Iz. Mereka hanya mengangguk setuju dengan pernyataan Iz.

"Siapa yang hantar kau buat semua benda nu hah!! Kau cakap dengan aku la perempuan!" Nadine tersenyum sinis apabila mendengar ayat yang aku keluarkan.

"Kau yang sentuh Shasha tadi kan? Kau tahu kan aku siapa?" ouhh Shasha. Betina sundal yang tunjal dahi aku tadi.

AUTHOR POV

Seluruh café yang sunyi tadi kembali riuh akibat pernyataan Nadine. Yelah salah satu manusia dalam kumpulan diva ni disentuhkan. WGAH sudah sedia maklum terkenal dengan perangai kumpulan Diva yang membuli tanda belas kasihan ni.

"Huh! Lupa lak aku nak kenalkan diri. Tapi aku rasa tak perlu kot sebab satu sekolah bakal kenal siapa aku dengan sendiri. Qiff jom blah semak hidup aku jer stay sini lama- lama" kata Qai lalu menarik tangan Qiff keluar dari café. 2 pasangan kembar yang lain terkebil melihat Qai menarik tangan Qiff keluar dari café.

"Erkk korang basah sekali ke?"2 jelingan tajam dihadiahkan kepada Nish.

"Kau dengan Nish tunggu sini bungkuskan makanan yang korang beli tadi bawa pergi ke port yang kita selalu lepak dulu" dengan muka memerah akibat marah Diana menarik tangan Syai keuar dari café dan menuju ke tempat melepak Mereka,

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now