09. Kisah Silam

5K 335 0
                                    

Song recommend : It's You by Henry or
: Hug You by V and Jhope

3 years ago

TAUFIQ POV

"Hai Qaisara. How your day?" aku menanyakan Qaisara. She always beautiful for me.

"Okay jaa. Kau pula macam mana Daniel?" tanya Qaisara sambil menolak cermin mata bingkai besarnya ke atas.

"Like usually present and chocolate full on my table" aku kesah apa janji dia ikhlas nak kawan dengan aku. Bukan macam perempuan yang lain hanya pandang duit aku jer.

"Baguslah. Daniel boleh aku tanya kau satu soalan?" dia melihat ke arah.

Aku hanya mengangguk tanda boleh.

"Kalau orang fitnah aku atau orang burukkan aku. Kau percaya aku tak?" pandangannya masih terlekat padaku.

"Mestilah. Kaukan kawan baik aku selama lamanya" dia tergelak kecil melihat telatah aku.

©️©️©️

"Kau..kau kawan dengan aku tak ikhlas. Kau pun sama macam perempuan lain. Pandang duit aku jer. Tak guna kau!" aku tak tak sangka kau macam ni Qaisara

"Sa...sakit Da...Daniel..le...lepaskan" aku melepaskan rambutnya yang aku tarik tadi.

"Mulai sekarang aku dan kau bukan kawan. Kita putus kawan. Aku tak pernah kenal Tengku Ainina Qaisara." sikit pun aku tak pandang dia. Tanda aku dah jijik dengan dia.

"Daniel.. kau cakap kau akan percayakan aku walaupun aku difitnah" dia merayu di kaki aku. Huh peduli apa aku.

"Aku tak pernah ada kawan yang NERD macam kau!" jerkahan aku membuat dia berhenti merayu dikaki aku dan berdiri.

"Ba..baguslah... aku boleh pergi dengan aman. Kau dah bencikan aku. Senang aku nak pergi dari sekolah ni" dia mengelap airmatanya yang mengalir dengan hujung lengan bajunya.

"Terima kasih sebab sudi kawan dengan aku yang NERD ni. Terima Kasih untuk segala galanya Tengku Daniel Taufiq. Aku pergi dulu." dia memeluk aku buat kali terakhir dalam tempoh sesaat lalu melajukan langkah ke kelas dan mengambil beg dan keluar dari kelas.

Keesokan harinya

"Siapa yang tak hadir harini?" soal Cikgu Suraya. Guru kelaskan biasalah mesti tanya siapa yang tak hadir.

"Qaisara cikgu!" jerit Afiq.

"Ouh lupa cikgu nak beritahu korang semua. Qaisara dah pindah dan menyambung pelajarannya di luar negara" aku terpana seketika. Arghh peduli apa aku pasal perempuan tak guna tu.

"Ok mari kita teruskan pelajaran kita harini. Buka buku teks muka surat 145 dan blaa blaa blaa..." sesungguhnya aku bosan. Aku melihat kerusi disebelah aku yang kosong lalu melihat ke dalan meja aku. Ehh-- ada kotak dan surat. Arghh kejap lagi laa aku baca.

Rehat

Aku berjalan ke rooftop selepas membeli sandwich dan susu kotak. Serius aku cakap bosan giler. Sebelum ni budak nerd tu kawan yang aku ada. Yang sebelum ni semuanya hampeh. Wait jap. Kotak and surat tadi. Wahh ada jam kegemaran aku wei. Tapi sapa bagi? Surat ni mesti ada nama dia.

Dear Taufiq,

Comelkan nama tu sebenarnya dah lama aku nak panggil kau dengan panggilan Taufiq. Hehe. Aku tulis surat untuk kau sahabat baik aku yang paling aku sayang iaitu Tengku Daniel Taufiq. Maaf kalau aku ada salah silap dengan kau. Aku tak sangka hari terakhir aku di sekolah tu aku ingatkan aku dapat luangkan masa dengan kawan baik aku buat kali terakhir. Tapi lain yang jadi. Tak pe laa sekurang-kurangnya kau dah benci aku. And kau takkan halang aku pergi dari sekolah tu. Apa yang kau dengar tentang aku nakkan harta kau tu semua salah. Salah Daniel. Diorang fitnah aku supaya kau berjauhan dari aku. And diorang berjaya Daniel. Aku harap kau akan jumpa pengganti aku sebagai kawan baik kau. Maybe oneday aku akan kembali ke sekolah tu. Tapi sebagai orang lain. Memori yang paling indah dan seronok yang kau buat dekat aku waktu birthday celebration aku. Thanks aku appreciate sangat Daniel. Kau kawan hidup dan mati aku selamanya. And hadiah yang kau bagi tu aku pulangkan balik. Semuanya ada dalam locker kau. Hadiah yang aku bagi dekat kau? Kau jaga laa elok elok jangan buang dalam tong sampah macam kau buat selalu. Btw Happy Birthday Taufiq.Hehe. Bye Daniel or Taufiq.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now